וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מביטלס וכדורגל: 7 אתרי חובה בליברפול

ניר יהב, ליברפול

29.6.2017 / 17:00

שופינג, היסטוריה, מוזיאונים, פארקים - וכמובן כדורגל וביטלס: במרחק של כמה מאות קילומטרים מלונדון נמצאת אחת הערים הקסומות והמיוחדות באנגליה - ליברפול. אם אתם מגיעים לביקור בה, הכנו עבורכם כמה המלצות שוות במיוחד

ליברפול, ביטלס, פני ליין. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
פני ליין, הרחוב המפורסם בעולם/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

כולם מתים על לונדון. כמעט אין תייר שלא ביקר בעיר הנפלאה הזו, הגדושה ביעדים היסטוריים, באתרי בילוי אדירים, בכיכרות פופולריות, בפארקים רחבי ידיים, במוזיאונים חשובים ומובילים - וכמובן בשופינג ללא גבולות. אלא שמעטים יודעים שאנגליה היא הרבה יותר מלונדון וכי מי שמחפש אופציות נוספות, קסומות ומיוחדות - יכול למצוא אותן בקלות במרחק של כמה מאות קילומטרים מעיר הבירה.

ליברפול, לדוגמא, היא אחת הערים הנהדרות באנגליה, שאיכשהו טרם הפכה ליעד פופולרי עבור התייר הישראלי. ולא בצדק - ליברפול היא עיר שמשלבת בתוכה הכול: המון היסטוריה מרתקת, ספורט (איך אפשר בלי?), מוזיאונים, חיי לילה שוקקים, שופינג כיפי, אוכל מעולה, נמל קסום ומעל הכול - ביטלס, ביטלס וביטלס.

כרגע אין טיסות ישירות מישראל לליברפול, והדרך הנוחה ביותר להגיע אליה היא דרך מנצ'סטר. אנחנו טסנו למנצ'סטר באמצעות חברת התעופה "מונארך". זו הייתה טיסה נוחה ומהירה - וממנצ'סטר תפסנו רכבת (יש רכבות לאורך כל היום – והרבה. עדיף להזמין מראש באתר כי המחיר זול משמעותית) שתוך 40 דקות הסיעה אותנו ללב ליברפול (לתחנת הרכבת "ליים"). ליברפול היא עיר די גדולה, אך על אף גודלה – קל מאוד לנוע בה ברגל ולהגיע די מהר ממקום למקום. לא צריך להכחיש: תיירים רבים מגיעים לעיר כדי לצפות במשחק כדורגל של הקבוצה האהובה עליהם (או במשחק של היריבה העירונית המושבעת, אברטון) או כדי לחזות מקרוב היכן התחילו את דרכם ארבעת חברי הלהקה הגדולה בתולדות המוזיקה. אלא שליברפול היא הרבה יותר מכדורגל וביטלס. זו עיר שיש בה הרבה מה לעשות מבוקר ועד לילה, החל ממוזיאונים, עבור בסיורים רגליים וכלה בחיי לילה מיוחדים. על כן, הכנו עבורכם 7 המלצות לדברים שאסור להחמיץ כשאתם מגיעים לבקר בעיר.

חגיגות 50 שנה לאלבום סרג'נט פפר של הביטלס בעיר ליברפול. AP
ביטלס, ביטלס וביטלס. מלון "לילה של יום מפרך"/AP

1. היסטוריה

הקתדרלה האנגליקנית של ליברפול היא אחת הכנסיות הגדולות באנגליה. סגנון הבנייה שלה הוא ניאו-גותי ונדרשו 74 שנים כדי לבנות אותה. היא תופסת שטח של כ-9,600 מטר רבוע, ומגדל הפעמונים שלה הוא אחד הגבוהים – והמרשימים - בעולם. הקתדרלה הזו היא אחת מתוך שתי קתדרלות בעיר. בקצה השני של רחוב "הופ" ניצבת הקתדרלה המטרופוליטנית, ששווה גם היא ביקור. עם זאת, הכנסייה הזו נמצאת בתוך מבנה מודרני יותר ומעט פחות מרשימה מהאנגליקנית.

עוד באותו נושא

לונדון בפעם ה-50: הישראלי שנוסע רק לבירת אנגליה

לכתבה המלאה
ליברפול. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
שווה ביקור. הקתדרלה המרשימה בליברפול/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

2. סיבוב רגלי

רציף אלברט ("אלברט דוק") הוא רציף גדול שמקיף את מעגן האניות העתיק בעיר. באזור נמצאות חנויות, בתי קפה, מסעדות וכמובן – מוזיאונים חשובים. ביקור בליברפול חייב לכלול סיבוב ברציף ולאחריו ב-Pier Head הנמצא בסמוך לו. אל תוותרו על ביקור באחד המוזיאונים החשובים שממוקמים שם: מוזיאון העבדות, המוזיאון הימי, מוזיאון הביטלס (פירוט אודותיו יובא בהמשך), וגלריית טייט לאומנות – שהיא שלוחה של המוזיאון הלונדוני המפורסם. תושבי ליברפול סיפרו לנו כמה עני היה בעבר רציף אלברט וכל האזור מסביבו, אלא שבשנים האחרונות חלה תנופת בנייה ושיפוץ אדירה במקום והאזור כולו עבר מתיחת פנים דרמטית וכיום הוא נחשב לאחד היפים בעיר. שבו שם על ספסל, דברו עם מקומיים, הצטלמו עם פסל הביטלס, צאו להפלגה, שתו קפה – וסמכו עלינו שתוכלו להעביר במקום כמה שעות טובות.

ליברפול. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
תענוג להסתובב. אלברט דוק/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

3. ביטלס

אין אדם שמגיע לבקר בליברפול בלי לחפור קצת בעבר של הלהקה הגדולה בהיסטוריה. אי אפשר להתעלם מכמות הריגושים שהעיר הזו מציעה בכל הנוגע לביטלס. ראשית, אל תעזו לוותר על המוזיאון "סיפור הביטלס" הממוקם ברציף אלברט. מדובר במוזיאון חווייתי, מקיף, מרתק וקסום אשר מספק חוויה בלתי רגילה למבקרים בו, אפילו אלו שמחשיבים את עצמם מעריצים כבדים של הלהקה. אם תרצו לצאת קצת לשטח ולראות מקרוב את בתי הילדות של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו – עדיף לקחת את הסיור "מסע הקסם המסתורי" היוצא אף הוא מרציף אלברט. הסיור בן השעתיים עובר בכל תחנות החובה בעיר – בתיהם של כוכבי הלהקה, המועדונים שבהם הופיעו הביטלס בעיר, וכן אתרים ורחובות המוזכרים בשיריהם, כגון Strawberry fields (בית היתומים שבשדותיו נהג לנון לשחק בילדותו, אולם כיום מדובר בשטח נטוש) או רחוב Penny Lane הקסום. שם כמובן תוכלו לחזות במו עיניכם בכל מי שמוזכר בשיר – הספר, הבנקאי וכו'. ההמלצה שלנו היא לנצל כמה שאפשר את הירידה מהאוטובוס במהלך הסיור כדי לחזות מקרוב במקומות ההיסטוריים, שכן אי אפשר להיכנס לתוך הבתים בסיור זה. עם זאת, קיימים סיורים נוספים המאפשרים אף לבקר בתוך בתיהם של חברי הביטלס אולם עדיף להזמין אותם מראש.

חגיגות 50 שנה לאלבום סרג'נט פפר של הביטלס בעיר ליברפול. AP
לחזות בעיניים בהיסטוריה. הבית של לנון/AP

4. עוד ביטלס

אל תוותרו על סיבוב ברחוב מאת'יו במרכז העיר. מדובר ברחוב קטן, שבו ממוקם מועדון "קאברן" – המועדון הראשון שבו הופיעו הביטלס בתחילת דרכם. הרחוב קרוי בפי כל "רחוב הביטלס" בשל אזכורי הביטלס הרבים שבו: נמצאות בו מסעדות עם שמות של שירי הביטלס, ברים, חנות מציאות ומזכרות ותיקה למוצרי הביטלס ופסלים של חברי הלהקה. לא רחוק משם נמצא מלון הביטלס המפואר "לילה של יום מפרך" שכל פינה בו היא מחווה חיה לארבעת המופלאים. כשעוברים ברחוב מאת'יו, שומעים מכל בר או בית קפה זמרים ששרים את שירי הביטלס ואף מתחפשים לאחד מחברי הלהקה. נצלו את השהות שם כדי לשתות קפה ב"קפה סרג'נט פפר", בירה ב"בר לנון", או הצטלמו עם הפסל של לנון ליד הכניסה למועדון "קאברן" האגדי

חגיגות 50 שנה לאלבום סרג'נט פפר של הביטלס בעיר ליברפול. AP
תחילת הדרך של הביטלס. מועדון ה"קאברן"/AP

5. כדורגל

תיירים רבים מגיעים לעיר הנהדרת הזו כדי לצפות במשחק של קבוצת הכדורגל ליברפול הנחשבת לאחת האהובות בעולם. ואכן, החוויה כקהל במשחק כדורגל של ליברפול היא חוויה חד-פעמית. החוויה כפולה ומכופלת בעת משחק דרבי בין ליברפול ליריבה העירונית, אברטון. עם זאת, מי שמגיע לבקר בעיר בזמן שלא מתקיימים משחקי כדורגל או מי שהמשחק לא הספיק לו - יוכל לבקר באצטדיון אנפילד שבו משחקת ליברפול. אפשר לתפוס שם סיורים מודרכים, הכוללים גם סיור מרתק במוזיאון של הקבוצה. מחוץ לאצטדיון נמצאות מסעדות, ברים מגניבים וכמובן חנות המזכרות הרשמית של ליברפול. אגב, לחובבי הכדורגל ביניכם יש סיכוי לא קטן לתפוס את כוכב העבר של הקבוצה, ג'ון בארנס, ברחוב. לא מעט אנשים סיפרו לנו שבארנס – אשר עדיין גר בעיר – מסתובב בה רבות ואף חובב מושבע של ג'אנק פוד ושל בורגר קינג.

אוהדי ליברפול עוזבים את אנפילד. רויטרס
חוויה. אצטדיון אנפילד/רויטרס

6. ירוק

בליברפול יש כמה פארקים וריאות ירוקות, אך אין ספק שהיפה מכולם הוא פארק ספטון הנמצא בדרום-מזרח העיר. אחרי שתסיימו עם הסיבובים בין המוזיאונים, המסעדות והחנויות, מומלץ מאוד לקפוץ לפארק היפהפה ולתפוס קצת שלווה. פה ושם תיתקלו ודאי בברווזים ובסנאים ובתושבי העיר שמסתובבים, משחקים עם הילדים ותופסים רגעי מנוחה. בקלות רבה אפשר להעביר שם כמה שעות טובות וללכת לאיבוד בין העצים והדשאים הבלתי נגמרים. הפארק עצמו מטופח, נקי ומזמין. בפארק יש אגם שניתן לשוט בו בסירות, מזרקות, מתקנים לילדים, במה להופעות ואף מערה. עשו לעצמכם טובה ולכו לשם לכמה שעות. אתם תזדקקו לזה.

פארק ספטון בעיר ליברפול. VisitEngland, צילום מסך
כיף להסתובב. פארק ספטון/צילום מסך, VisitEngland

7. שופינג

קל מאוד להתמצא בליברפול, והרחובות במרכז העיר קרובים רגלית זה לזה. אם תרצו ללכת לעשות קניות, לכו לרחובות Church, Bold, Lord וכמובן אזור רציף אלברט. לרוב, מדובר במדרחובים שאליהם אף צמוד קניון גדול – "ליברפול וואן". המדרחובים רחבי ידיים, לחלוטין לא צפופים, וגדושים במסעדות נחמדות וברשתות השוות ביותר (כן, יש שם גם סניף של פריימארק שהישראלים אוהבים). מתוך המדרחובים המרכזיים יוצאים רחובות קטנים שגם בהם אפשר למצוא חנויות רבות שכדאי לבקר בהן. במהלך הביקור בעיר תיתקלו ודאי בתושבי ליברפול, ואנחנו יכולים להבטיח לכם דבר אחד לגביהם: אלו האנשים הכי נחמדים, אדיבים ומסבירי פנים שתפגשו. הם שונים – גם במבטא וגם בהתנהגות – מהאנגלי הממוצע, והם גאים לספר לכל תייר שמגיע על האופי המיוחד של הליברפולים.

פריימארק. AP
חביבת הישראלים, פריימארק/AP
seperator

מחירי הטיסות של חברת "מונרך" בחודש יולי מתל אביב למנצ'סטר מתחילות ב-188 דולר. הטיסות יוצאות מטרמינל 3 בימים חמישי, ראשון ושלישי.

הכתב היה אורח חברת התעופה מונרך איירליינס ולשכת התיירות של ליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully