וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה עוצר נשימה: לקפוץ אל ישראל מגובה של אלפי מטרים

25.6.2017 / 9:15

יש הרבה דרכים לראות את הארץ, הדרך הכי מיוחדת ומרגשת היא כנראה דרך צניחה חופשית. רז זלצרמן יצא לשמורה האווירית שבחוף הבונים, כדי לראות מקרוב איך נראית ונשמעת החוויה מפי אלה שעוברים אותה כמה פעמים ביום וגם מפי אלה שעוברים אותה פעם בחיים. צפו

צילום מסך

יושבים במטוס הקטן, הרוח חודרת פנימה ומצננת מעט את ההתרגשות, ממול הים העצום והכחול, למעלה השמש ולמטה שדות, כבישים ובתים. הנה מפרץ חיפה שנחתם באופק בכתם לבן בוהק שמציין את מקומו של ראש הנקרה. מדרום רואים את נתניה ומגדליה הרחוקים של תל אביב. הרי השומרון והגליל ממלאים את העין. היופי עוצר נשימה, העין לא שבעה מלראות. ועכשיו צריך לקפוץ לתוך היופי הזה.

מתקרבים לשפת המטוס, קשורים למדריך, הצלם נמצא ליד, מחכה. טיסה היא דבר שכולנו רגילים אליו, קפיצה ממטוס היא פעולה המנוגדת לטבע האנושי, מנוגדת לכל היגיון, היא לא חלק מהאינסטינקטים שלנו. ההפך. אנחנו אוהבים קרקע יציבה, גם אם היא מטוס קטן שטס בגובה של 6,000 רגל.

קפיצה.

הגוף נשטף אדרנלין. הרוח חזקה, מצליפה בפנים, נפילה חופשית כשמעל שמיים ומתחת ישראל במלוא הדרה. יש הרבה דרכים לראות את הארץ, הדרך הכי מיוחדת ומרגשת היא כנראה דרך צניחה חופשית - להתגלגל באוויר בין חיפה לתל אביב, בין הים לגב ההר.

צניחה חופשית מעל חוף הבונים. צילום מסך
מלמעלה הכול נראה אחרת/צילום מסך

אז אם החלטתם שאתם הולכים על זה, חשוב לדעת לבחור מקום בו תעברו את חווית הצניחה הטובה והבטוחה ביותר. בעולם קיימים מועדוני צניחה קטנים ובעלי ניסיון מועט, בהם פחות מומלץ לצנוח. חשוב לבחור מקום ותיק וגדול, אשר פועל במנחת פרטי המיועד לצניחה ולא במנחת המשמש לתעופה כללית. המקומות הגדולים בדרך כלל פועלים לא רק בסופי שבוע אלה גם בימי חול, לכן המדריכים שעובדים בהם הם בעלי ניסיון של אלפי צניחות (ואתם רוצים מדריך עם כמה שיותר נסיון). ובקשר לנוף - אל תתפשרו כי הוא חלק חשוב מהחוויה. אמנם מלמעלה הכול נראה מיוחד אך יש מקומות יפים במיוחד שבהם מומלץ לקפוץ אל האושר.

רז זלצרמן יצא לשמורה האווירית שבחוף הבונים, כדי לראות מקרוב איך נראית ונשמעת החוויה מפי אלה שעוברים אותה כמה פעמים ביום וכאלה שעוברים אותה פעם בחיים.

מהי צניחה חופשית? קפיצה מטוס כשהמצנח לא פתוח, ואחרי נפילה חופשית פותחים מצנח ונוחתים. "נדיר שמתחרטים ואנשים נמצאים בקצה הדלת ומסרבים", מספר דן, מדריך צניחה בפרדייב, חברה המתמחה בביצוע צניחה חופשית. "התהליך מתחיל בהחלטה לצנוח", אומר זיו כוכבא, אף הוא מדריך בפרדייב, "אנשים צריכים לאסוף אומץ עד שהם מגיעים להחלטה, אחרי זה אנחנו עושים את העבודה כדי שיצאו מפה מחייכים. כל אחד צריך לעבור את זה פעם בחיים, רגע שאסור לפספס, זה רגע של שחרור".

למידע על השמורה האווירית פרדייב לחצו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צניחה חופשית מעל חוף הבונים. צילום מסך
דרך מלאת אדרנלין לראות את ישראל/צילום מסך
וואלה! NEWS בשיתוף פרידייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully