וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקיאתוס, יוון: מצאנו אי שבו כנראה לא תפגשו הרבה ישראלים בקיץ הזה

13.6.2017 / 11:38

באי היווני סקיאתוס לא תמצאו דברים מיוחדים או חדשים שאין באיים יווניים אחרים. אבל הגודל הקטן שלו (12 ק"מ על 6 ק"מ), כמו גם שתי טיסות שבועיות בלבד מישראל, הופכים אותו למקום שבו תוכלו לנפוש ביוון בקיץ הזה מבלי להיתקל ביותר מדי ישראלים

האי סקיאתוס ביוון/צילום: זיו ריינשטיין

יוון תהיה גם הקיץ הזה היעד האהוב ביותר על הישראלים, כשלא פחות מתשע חברות תעופה יטוסו אל אי החופשות שמצפון לישראל, וכנראה יוצף בבני עמנו. ובתוך כך, אחרי שכבר סימנתם "וי" על כרתים, רודוס, קוס ושאר איים שבהם הים התכול נושק להרים הירוקים, מגיע תורו של האי סקיאתוס שבצפון-מערב הים האגאי, שהוא חלק מהאיים הספוראדים שנמצאים ממזרח לחצי האי פיליון והחיבור עם יבשת אירופה.

בעבר מי שרצה להגיע לבטן-גב בסקיאתוס, נאלץ לטוס לאתונה וממנה לעלות על טיסה נוספת של כ-45 דקות. החל מהחודש תפעיל איסתא טיסות ישירות לאי, מה שמקל עלינו להגיע לאי, שבעיקר מקבל אליו תיירים על טהרת האירופים ופחות מוכר לישראלים.

אי קטן הוא סקיאתוס, כ-12 ק"מ אורך על 6 ק"מ רוחב בממוצע (כ-50 קמ"ר). כה קטן האי, שאחת האטרקציות שבו היא לצפות בנחיתת מטוסים ממש מתוך אחת המסעדות שליד מרכז העיר סקיאתוס, בדרום-מזרח האי.

האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
גובלת ביער ירוק. רצועת החוף קוקונאריס באי סקיאתוס/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אפשר להגיע רק בסירה. חוף לאלריה בסקיאתוס/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

חופים סודיים

אבל אחת הדרכים הטובות והמהנות להכיר את האי, היא בשיט. ניתן לשכור סירה או יאכטה עם סקיפר, שייקח אתכם למפרצים מבודדים וחופים נטושים, כמו גם להכיר את פלאי הטבע של האי בדמות צוקים אדירים שמתפרצים מהים התכול.

למשל, למפרץ לאלריה שבצפון-מזרח האי, ניתן להגיע בשיט בלבד. החוף המיוחד, שבו מי טורקיז בשילוב סלעי דולומיט אפרפרים, מזרים אליו תיירים שבאים גם בספינות מאורגנות כדי לחזות בקשת ענק שנוצרה בסלע, ומעטרת את עלוני השיווק של האי בעולם. מעבר לכך, מדובר ברצועת חוף צרה וקטנה, אבל בהחלט ראויה לביקור ביום שמשי.

חוף אחר, שהוא רחב וארוך הרבה יותר, הוא קוקונאריס, שנמצא בדרום-מערב האי, ממש מתחת למלון סקיאתוס פאלאס. רצועת החוף בתולית מאוד וגובלת ביער עצים ירוק, ויש לה אפילו נמל קטן עם סירות שעוגנות בו.

עוד באותו נושא

מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר

לכתבה המלאה
האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
קחו לכם ערב בשקיעה וטיילו בעיר. סמטה במרכז האי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
לא מעט מהמלונות כבר "פולי בוקד". הבריכה במלון סקיאתוס פאלאס/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

הבריטים שולטים

לא אי מסיבות הוא סקיאתוס, ולא מעט נופשי הגיל השלישי חולשים על בתי המלון ודירות הנופש שהם משכירים שנה מראש. לפי אחד מסוכני התיירות באי, כ-60 אחוזים מהתיירים באי מקורם בבריטניה והם כבר הזמינו את החדרים שלהם במלונות ל-2018. ככה זה האירופים - לא חיים על הקצה ואוהבים לדעת מראש איפה הם ינפשו. עם זאת, יש לא מעט ברים ומועדונים קטנים גם לתיירים הצעירים יותר בגילאי 30+, כך שבקיץ בהחלט מתמלא האי ברוח בילויים שמוכרת לנו מאיים תוססים יותר ביוון.

מרכז סקיאתוס, שבו עשרות חנויות למזכרות, גלידות ושאר פיצ'עפקס לקיץ, מספק את מנת השופינג הרצויה, כמו גם אין ספור מסעדות הנסמכות על דגת הים ומוצריו, וכמובן על אוכל יווני מקומי. בתי המלון הממוקמים על צוקי האי כוללים, מעבר לתצפיות מרהיבות אל הים האגאי, גם בריכות רחבות ידיים למי שמעדיף לרבוץ ללא מעש עם כוס ראקי ביד (כמו אוזו, אבל קצת שונה).

האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שלל מסעדות וברים מחכים לתיירים במרכז העיר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יש בעיר מצודה שבתוכה מסעדה, וגם לא מעט חנויות. מרכז סקיאתוס/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מתאים למשפחות? כן, אבל

חובבים ארכיאולוגיה והיסטוריה? אז זהו, שבסקיאתוס אין אתרים ארכיאולוגיים ולא תמצאו בו התיישבויות יווניות קדומות מרתקות. מה שכן, אם בכל זאת מתחשק לכם להזיז את העצמות ולהגיד שבכל זאת לא רק רבצתם, תוכלו לשכור רכב או אופנוע ולצאת לסיור מקומי, ולפגוש את המעיין שתושבי האי ממלאים ממנו מים, או לבקר בכנסייה שבראש ההר, שבה נוצר הדגל היווני הראשון (צלב לבן גדול על רקע לבן) ששונה מזה המוכר לנו כיום, וזה אולי הדבר שמייחד את סקיאתוס, בניגוד לאיים אחרים ביוון.

ומה עם הילדים? אז כפי שהבנתם, אין יותר מדי אטרקציות או פארקי מים ומגלשות לקטנים, ומכאן שהאי פונה יותר לזוגות ומשפחות עם ילדים בוגרים. אבל אל תמהרו למחוק את סקיאתוס מרשימת יעדי הקיץ שלכם, כי מה כבר צריכים הזאטוטים מעבר לבריכה כחולה, פיצות, גלידה וצ'יפס (ומאלו יש באי בשפע).

חצי האי פיליון ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מכאן מתחילה אירופה. חצי האי פיליון ביוון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לידיעת הנוסעים

שדה תעופה: נקרא ע"ש הסופר והמשורר המקומיAlexandros Papadiamantis ונראה כמו בניין משרדים ישן וקטן. אין בו כמעט דיוטי פרי, אבל הוא קרוב לעיר - 5 דקות נסיעה - ויש בו ווי-יפיי בחינם.

תצפית מרהיבה: התצפית הכי יפה על האי נמצאת בבית הקפה פלטנוס (Platanos), שבאחת הנקודות הגבוהות בסקיאתוס. כדאי.

אינטרנט: לא בכל המלונות יש וויי-פיי בחינם. כדאי לבדוק לפני שמזמינים.

שופינג: הרבה חנויות בגדים ומזכרות מעטרות את הרחובות של מרכז האי, אבל תצפו למותגים בינלאומיים גדולים.

כמה עולה: טיסות לאי יתקיימו בימי שישי ושני, כך שעל חבילת נופש של טיסות ושלושה לילות במלון ארבעה כוכבים, תשלמו ביוני החל מ-380 דולרים לאדם בחדר זוגי. ביולי תוסיפו עוד כמאה דולר, ובאוגוסט המחיר כבר יעמוד על יותר מ-600 דולרים לאותו נופשון.

הכותב היה אורח של חברת איסתא, המשווקת חבילות נופש לסקיאתוס.

האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כאן עושים שופינג. חנויות באי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
האי סקיאתוס ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המטוסים נוחתים ממש ליד העיר. מרכז סקיאתוס/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully