וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסובך, מאתגר, קסום: בטוקיו אפילו ג'וגינג הוא סיפור

12.6.2017 / 9:46

הסידור המוזר בריצה קבוצתית, מדוע צריך לקחת כסף וכרטיס ביקור של המלון ומהו ה"סנטו" שיעזור לכם להעביר את החוויה באופן מושלם? יונתן מלכא התבלבל והוקסם מההיגיון היפני

יונתן מלכא רץ ביפן. באדיבות המצולמים
מיוחד ושונה. יונתן מלכא רץ בטוקיו/באדיבות המצולמים

בפעם הראשונה שהגעתי לפן (בשביל תחרות כמובן) התאהבתי. התרבות, האוכל, השפה והאנשים - הקסם היפני כבש אותי וכשחזרתי לארץ התחלתי ללמוד יפנית ולהתעניין בהיסטוריה ובתרבות. אחד הדברים המעניינים ביפן הוא שמדובר באי ואומה, שעד למאה האחרונה לא נכבשה על ידי שום מדינה מעולם. מה זה אומר? קודם כל, שלעומת אומות אחרות שמעורבות מגזעים שונים של אנשים שהגיעו בתקופות שונות, ביפן 98% מאזרחים הם מגזע יפני. התרבות העתיקה היא תרבות יפנית כמעט בלי השפעות חיצוניות. בקיצור, היפנים עושים את הדברים בדרך שלהם.

רוצים לראות עוד? היכנסו לעמוד האינסטגרם של יונתן מלכא

יונתן מלכא רץ ביפן. באדיבות המצולמים
קסם של אנשים, קסם של מקום. עם המקומיים/באדיבות המצולמים

רצים בקבוצה? שני טורים

הסדר היפני מגיע גם לריצה בקבוצה. כשיוצאים לרוץ ריצה קבוצתית מסתדרים בשני טורים ורצים ביחד. כשחוויתי את זה בפעם הראשונה זה הרגיש מוזר, אבל אחר כך הבנתי שיש בזה הרבה הגיון. לכל אחד יש מישהו לימינו או שמאלו שהוא הפרטנר שלו לאימון. מרגיש קצת צבאי בהתחלה, אבל אתם ישראלים ובוודאי תסדרו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יונתן מלכא רץ ביפן. באדיבות המצולמים
ועכשיו תסתדרו בשני טורים/באדיבות המצולמים

רצים לבד? קחו מצלמה, כרטיס ביקור של המלון וקצת כסף

הדרך הכי טובה לגלות אזורים ביפן ובמיוחד בטוקיו היא בריצה. המטרופולין העצום הזה (שגרים בו 40 מיליון אנשים) ירגש אתכם כמעט בכל מסלול שתבחרו. מצלמה תצטרכו, כי בטוח תמצאו את עצמכם ליד איזה מקדש או אזור מעניין. כרטיס ביקור של המלון, כי יש סיכוי מאוד גדול שתלכו לאיבוד וקצת כסף בשביל מונית חזרה לא יזיק. הרחובות מאוד דומים, והמספרים של הבתים לא מסודרים לפי סדר 1,2,3 וכד', אלא שלפי הבית הראשון שנבנה בשכונה, הבית השני וכך הלאה. כך שיכול להיות שליד בית 132 יהיה בית 320 וזה קצת מבלבל בהתחלה. למה כרטיס ביקור של המלון? כי סיכוי סביר שהנהג מונית לא ידבר הרבה אנגלית. כרטיס ביקור יקל משמעותית על הסיכוי שתגיעו חזרה.

יונתן מלכא רץ ביפן. באדיבות המצולמים
ועכשיו נראה אתכם מוצאים את הדרך חזרה/באדיבות המצולמים

רוצו בפארקים, ועל המדרכות

במרכז טוקיו ישנו פארק שנקרא צ'יודה, שהוא מרכזי מאוד בסצנת הריצה המקומית (הרבה מאוד רצים מקומיים מגיעים לשם) ולא רחוק משם יש את פארק יויוגי שנמצא בסמוך לתחנת הרג'וקו. שני הפארקים הללו מעולים לריצה ויש סיכוי סביר שתפגשו רצים וקבוצות מקומיות. אבל את חוויות הריצה הטובות ביותר בטוקיו פגשתי דווקא בתוך השכונות. ריצה בשכונות דאיקימה ונקמגורו הסמוכות החל מהנחל שזורם במרכז נקמגורו (בסמוך לתחנת הרכבת באותו שם) ובין הבתים המיוחדים בשכונת דאיקיאמה. נסו לסיים את הריצה באחד מבתי הקפה המעוצבים שבשכונה, ויש הרבה כאלה.

יונתן מלכא רץ ביפן. באדיבות המצולמים
אחת החוויות הנהדרות. סנטו מקומי בטוקיו/באדיבות המצולמים

התחילו וסיימו את הריצה בסנטו המקומי

אומרים שזרים או מתחברים מאוד לחוויה הזו או ממש סולדים ממנה. רבים נמנעים בשל הקושי לתקשר ולהבין את הכללים, אבל זו אחת החוויות היותר מומלצות. מה זה סנטו? מרחצאות ציבוריות הכוללות בריכות חמות (בסגנון ג'קוזי). חפשו בגוגל או קבלו המלצה מקומית לסנטו טוב בסביבה שלכם (יש אחד מדהים באיקג'ירי-או-אהשי הסמוכה לנקמגורו) אם אתם בסביבה.

אז ככה: מגיעים וחולצים נעליים לפני שנכנסים. את הנעליים שמים באחד התאים שבכניסה ולוקחים מפתח. הולכים לקבלה. משלמים ונכנסים לחדר התארגנות, גברים ונשים בנפרד. שם בחרו לוקר, שימו את הדברים וצאו לריצה. כשתגיעו בחזרה תוכלו לשים את בגדי הריצה בארונית ולהיכנס למרחצאות. הכניסה היא ללא בגדים (גם לא בגד ים). במרחצאות יש שורות-שורות של שרפרפים קטנים. יושבים על אחד מהם ופותחים את הברז. רוחצים את עצמכם טוב ורק אז אפשר להיכנס לבריכות החמות. אם אתם באים ביחד עם אחרים הקפידו להיות בשקט ולכבד את המקום.
שימו לב שבחלק מן המקומות לא נותנים להיכנס למי שיש קעקועים (למה? סיפור ארוך). לרוב, כשמדובר בזרים המדיניות קצת יותר סלחנית.

מלבד היות יפן הארץ המושלמת באוכל, סדר, אנשים היא פשוט מקום שממש כיף לרוץ בו. נסיעה טובה!

יונתן מלכא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully