וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כמה זמן לוקח לנקות את המטוס הגדול בעולם ללא מים?

5.6.2017 / 11:04

15 אנשי צוות, 12 שעות ואף טיפה של מים: חברת אמירטס מדגימה שיטה חדשה שבאמצעותה היא מנקה את ה-A380 - מטוס הנוסעים הגדול בעולם - וחוסכת יותר מ-11,300 ליטרים של מים לכל מטוס. ויש לה בצי "רק" 250 מטוסים, כן?

צילום מסך

תחשבו לרגע כמה מים וסבון נדרשים כדי לרחוץ את המכונית שלכם. עכשיו תחשבו כמה מהם יידרשו כדי לשטוף את מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם? מן הסתם אלפי ליטרים של מים וסבון בכל פעם שצריך לנקות את ה"ממותה" האווירית.

אבל חברת אמירטס שבאיחוד האמירויות הערביות המציאה פתרון חדשני, שבאמצעותו היא מנקה את כל צי מטוסי ה-A380 שלה, שהוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם ומסוגל לשאת גם 615 איש, מבלי לבזבז טיפה אחת של מים.

בסרטון מיוחד שפרסמה החברה לכבוד יום איכות הסביבה הבינלאומי שחל היום (ב'), נראה מטוס A380 של החברה כשהוא חונה בהאנגר בדובאי וצוות הקרקע מנקה אותו לפי שיטת "הניקוי היבש" החדשה. בשיטה זו, המטוס כולו (חלקו החיצוני) מכוסה בנוזל ניקוי שמתייבש ולאחר מכן מנוגב על ידי בדים עם סיבים סינטטיים (מיקרופייבר), שמנקים את כל הזוהמה והאבק שנצברים בכל טיסה, והופכים את המטוס לנוצץ ונקי וזאת, כאמור, ללא בזבוז מים.

יתרון נוסף של השיטה, הוא שניתן לבצע פעולות תחזוקה של המטוס בזמן הניקוי היבש, בעוד בניקוי של מים זה בלתי אפשרי.

ניקוי יבש המטוס הגדול בעולם A380 אמירטס. יוטיוב, צילום מסך
15 אנשי צוות נדרשים לניקוי מטוס אחד של A380/צילום מסך, יוטיוב
ניקוי יבש המטוס הגדול בעולם A380 אמירטס. יוטיוב, צילום מסך
המטוס מכוסה בנוזל מיוחד ואז מנוגב בבדי מיקרופייבר/צילום מסך, יוטיוב

וכמה זמן ייקח לנקות בואינג 777?

לדברי החברה, שהעלתה פוסט בנושא בפייסבוק שלה, על מלאכת הניקוי של מטוס אחד עמלו 15 אנשי צוות במשך 12 שעות. מטוס בואינג 777, שהוא קטן יותר משמעותית, ייקח לנקות כתשע שעות.

בדרך כלל מטוסים מנוקים בין ארבע לחמש פעמים בשנה וזאת באמצעות לחץ מים חזק. אבל אמירטס טוענת, שבאמצעות שיטת הניקוי החדשה היא חוסכת יותר מ-11,300 ליטרים של מים לניקוי מטוס אחד של A380 ויותר מ-9,500 ליטרים של מים בניקוי של בואינג 777.

חברת התעופה שינתה ב-2016 את מתודת הניקוי שלה, לניקוי יבש, כדי לנקות את כל ציי מטוסיה העומד על 250 מטוסים, ומעריכה שהיא חוסכת כ-11 מיליון ליטרים של מים בשנה.

עוד באותו נושא

צפו: האיש ששודרג לטיסה במחלקה ראשונה בשווי 21 אלף דולר

לכתבה המלאה
ניקוי יבש המטוס הגדול בעולם A380 אמירטס. יוטיוב, צילום מסך
ה"ממותה" מוכנסת להאנגר בדובאי לניקוי/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully