וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטריאול: להיות באמריקה, להרגיש באירופה

15.6.2017 / 9:41

העיר מונטריאול, שבה ניחוח צרפתי בשילוב שופינג אמריקני, חוגגת השנה 375 שנים להיווסדה, ועם טיסות ישירות שיחלו החודש מישראל במחיר של כ-750 דולר, יש לכם סיבה טובה להגיע אל אחת הערים המתויירות בצפון אמריקה

עריכה: ניר חן

שעות הערב כבר התקרבו, והאבק והחול שהתמלא בחלק האחורי של הטנדר-טיולון שהוביל אותנו ביער של מוריסי, יצרו ציפייה למה שהבטיח הנהג והמלווה גספר, קנדי בן 70 - מפגש עם אחד מ-85 אלף דובי היער החיים ביערות קוויבק.

אחרי צעידה חרישית לכיוון מגדל מאולתר שהקימו המקומיים נצפה מולנו מה שהובטח - דוב, במרחק כמה עשרות מטרים מאיתנו, עושה צעדיו האיטיים במעלה היער. בשעה הקרובה נשב דרוכים בציפייה לראות עוד דובים, אך ללא הצלחה. בכל זאת, סוף האביב הקנדי הוא רק תחילת עונת הדובים, ולטענת גספר אנחנו הראשונים מבין הקבוצות שהגיעו לצפות באטרקציה שאכן מצליחים לחזות באחד.

הסיור המרתק שנועד כדי לצפות בדובים החופשיים, היה רק אחד מבין האטרקציות המלהיבות שיש ליערות באזור הקאנטרי של מחוז קוויבק בקנדה להציע. היערות נמצאים כשעה נסיעה בלבד ממונטריאול, ושעה בכיוון השני מקוויבק סיטי, שתי ערים שונות במהותן, אך כאלה שמושכות מאות אלפי עד מליוני תיירים בשנה. העובדה כי רוב תושבי המחוז הם דוברי צרפתית, נותנת למונטריאול והאזורים שלידה את השילוב הפנטסטי שבין צפון אמריקה וארצות הברית, שבה היא נמצאת, לאירופה ולמקום שבהחלט כדאי לבקר בו, בעיקר בחודשים החמים של השנה.

מונטריאול קו רקיע קנדה. ShutterStock
כדאי לבקר בה בעיקר בחודשים החמים של השנה. מונטריאול/ShutterStock
ארכיטקטורה צרפתית עתיקה, העיר העתיקה של מונטריאול, קנדה. ShutterStock
ארכיטקטורה צרפתית. העיר העתיקה של מונטריאול/ShutterStock

שילוב נהדר בין אירופה לארצות הברית

קבלת הפנים הראשונה במונטריאול, על ידי אנשי ביקורת הגבולות, היא בצרפתית, וכך גם כל השלטים המכוונים את הנוסעים. אמנם קנדה היא מדינה שברובה דוברת אנגלית, אך מחוז קוויבק בכלל ומונטריאול בפרט אוישו על ידי הצרפתים עוד בתחילת המאה ה-17, ובאמצע המאה ה-20 החליטו ראשי המחוז כי השפה הרשמית, הן בשילוט והן בהגדרה, תהיה צרפתית. אך לא לדאוג, כמעט בכל מקום שבו תסתובבו, גם מחוץ למונטריאול, התושבים מבינים אנגלית.

קנדה כולה, וכך גם מונטריאול, סובלת מחורף קשה שגורם ללא מעט תושבים לבחור לנדוד במהלך השנה לאזור הקריביים. במהלך שיא החורף, חודשים דצמבר-פברואר, הטמפרטורה הממוצעת נעה סביב 15 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, כשבשיא היא מגיעה ל-40 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. החודשים הנוחים הם החל מתחילת מאי ועד לאמצע-סוף אוקטובר. הקיץ במונטריאול הוא חם ונעים, אך גם במאי ויוני, וכן בספטמבר ותחילת אוקטובר מזג האוויר במהלך היום הוא חמים, והלילות די קרים, אך ניתן להסתובב בחוץ.

נחזור לקיץ. מונטריאול, כאמור, היא שילוב נהדר בין אירופה לארצות הברית. מרכזי הקניות הגדולים, ביחד הרחובות שנותנים הרגשה כאילו מדובר בעיר אירופית לכל דבר, יוצרים אווירה מעניינת שקשה למצוא במקומות אחרים. הרחוב שנחשב למרכז מונטריאול הוא סנט לורן, שמחלק את העיר למזרח ומערב. העיר עצמה מחולקת לרובעים, על פי התושבים שהתיישבו בה, כמו הצ'יינה טאון, הרובע היהודי, ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הכנסת בשדרות סנט לורן במרכז מונטריאול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנסיית נוטרדאם במונטריאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגידו מזל טוב!

מונטריאול חוגגת השנה 375 שנה להיווסדה. האירועים הרשמיים נפתחו בחודש מאי בתצוגה אור קולית על גשר ז'אק קרטייה, אחד הגשרים החוצים את נהר הסנט לורנס, כשהגשר עצמו צפוי להמשיך להיות מואר בצורה מיוחדת לאורך כל חודשי הקיץ.

החגיגות הללו כולן ילוו באירועים המסורתיים שנערכים בקיץ בעיר. פסטיבל הג'אז הבינלאומי, ייערך מה-28 ביוני עד ה-8 ביולי, אמני הג'אז הגדולים ביותר שהופיעו בו מונצחים על בניין במדרחוב שברחוב סנט קת'רין. אבל מול הפאר שקיבלו אמני הג'אז, ביניהם לאונרד כהן שמונצח, ניתן לראות את הפשטות שבביתו של כהן, שניצב עד היום במעלה רחוב סנט לורן, סמוך לפארק דה פורטוגל. פסטיבל "רק בשביל לצחוק" שייערך מה-12 ביולי ועד ה-31 ביולי, ושיכלול בין היתר הופעות של ג'רי סיינפלד.

חובבי התרבות לא ירצו לפספס ביקור במוזיאון לאומנות יפה של מונטריאול - מוזיאון שנפרש על פני חמישה חלקים בשלושה בניינים שונים. עד לאחרונה הוצגה במוזיאון תערוכה של שגאל, אך בעתיד אמורה להיות מוצגת תערוכה נרחבת על נפוליאון, שחלקים ממנה כבר מוצגים בפביליון השלום החדש, שמשמש גם לתרפיה באמצעות אומנות. המוזיאון הוא הגדול ביותר במונטריאול, והתנועה בו ערה לאורך כל שעות היום.

שני מופעי חובה נוספים הם המופע Volta של סירק דה סוליי (קרקס השמש), שבסיסו במונטריאול, וכולל מלבד מופעי האקרובטיקה המרשימים הרגילים גם מופע אופני BMX מרשים (עד ה-23 ביולי), וכן מופע ה-AURA שמוצג בבזיליקה הישנה של מונטריאול – מופע בן 20 דקות שמשלב אורות ומוזיקה מרשים בתוך כנסייה פעילה, ומשאיר את הצופים פעורי פה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית בו גדל ליאונרד כהן במונטריאול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוזיאון לאמנות יפה של מונטריאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסעדה של סלין דיון

מלבד חיי התרבות הענפים, מונטריאול מציעה לתייר ולתושבים שילוב מצוין בין מרכזי קניות מודרניים, מסעדות מגוונות וכן חיי לילה מעניינים. מרכז הקניות הגדול ביותר בעיר נמצא בעיר התחתית שברחוב סנט קתרין. העיר התחתית משלבת מספר קניונים שמחוברים במסדרונות תת קרקעיות, כשמספר חנויות נמצאות על הרחוב הראשי ומציעות שילוב בין חווית קניות של קניון לחנויות רחוב.

הקולינריה הקנדית, כפי שמוצגת לפחות במונטריאול, משלבת בין תרבויות שונות. המסעדה הטובה ביותר בה נתקלנו, היא מסעדת Grinder שמציעה בשרים מבושלים ונאים, לצד מאכלי ים שונים, יינות בוטיק איכותיים וקינוחים מקומיים. בשהות לא ארוכה מדי בעיר הספקנו לחוות מסעדת טפאסים פורטוגלית במדרחוב, מסעדה איטלקית סמוך לנהר ומסעדה בסגנון אסיאתי קליפורני שמציעה בין היתר חומוס.

ביקור קולינרי חובה במונטריאול הוא במסעדת "שוורץ". מסעדה שקיימת מעל חצי מאה ברחוב סנט לורן, שהייתה שייכת כמובן ליהודי שהיגר מאירופה, ונקנתה לפני מספר שנים על ידי הסלב הגדול ביותר של מונטריאול - סלין דיון. הסנדוויץ כולל בשר מעושן בלחם, עם חרדל ומלפפון חמוץ ענק. בשעות הצהריים התור מחוץ לסניף היחיד הוא די גדול, והוא גם שווה את זה.

כיכר ז'אק-כרטייה, העיר העתיקה של מונטריאול, קנדה. ShutterStock
כיכר ז'אק קרטייה במנטריאול/ShutterStock
מסעדת שוורץ בבעלות סלין דיון מונטריאול. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
מסעדת "שוורץ" בבעלות סלין דיון/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

צא בחוץ

אם יוצאים מהחלק האורבני של מחוז קוויבק - מונטריאול, מגלים חיים אחרים במרחק נסיעה של שעה וחצי. בקנדה נמצאים 20 אחוזים ממי השתייה העולמיים, והאזור שמחוץ למונטריאול מלא באגמים וחוות קטנות. שתי נקודות ששוות ביקור וציון נמצאות בשני אגמים שמציעים מלונות ברמה גבוהה. באגם ל'קלייר (Lac-a-L'Eau-Claire) תמצאו מלון בצורת פונדק לא גדול, אך ההיצע בהחלט כן. בקיץ מציע האגם מלבד רחצה גם שיט, שירותי ברביקיו, ואף טיסה במטוס קל לאמיצים. המחירים, לא כולל העונה החמה בה קשה למצוא חדרים, נעים סביב ה-500 שקלים ללילה. אגם סקאקומי (Sacacomie) מציע מלון וספא עם נוף מקסים. מלבד השירותים הדומים למלון בל'קלייר, מציע סקאקומי גם את האפשרות לחזות בדובי היער, כפי שתואר בתחילת הכתבה, חוויה השווה את הזמן שתקדישו לה.

שעה וחצי של נסיעה מאזור מוריסי נמצאת קוויבק סיטי, העיר העתיקה של המחוז. קוויבק סיטי מדורגת בשנים האחרונות בחמישייה הפותחת של היעדים האהובים לתיירות בצפון אמריקה, ובהחלט ניתן להבין למה. מעל טיילת רחבת ידיים נמצאים ארמונות מפוארים ומבצרים ששימשו את השולטים בעיר עוד במאה ה-17. העתיקות השונות שנמצאו מתקופה זו מוצגים בין היתר בחדרי מלון סנט אנטואן, בתוכו מסעדה עם כוכב מישלן אחד.

מלבד קוויבק הישנה, בה ניתן ללמוד על סיפור הקרב בין הצרפתים לאנגלים לאורך המאה ה-17, ה-18 ועד עצמאות קנדה ב-1867, ביקור חובה הוא במבצר פרנטנק, שמשמש במאה האחרונה כמלון. מהמבצר עצמו הצליח לואיס דה בואד, מושל צרפת החדשה, השם הקודם של קנדה לפני כיבוש האנגלים, להפחיד את האמריקאים שבאו לכבוש את העיר במאה ה-17. במאה ה-20 התארחו במלון כמה ממפורסמי העולם, ונערכה בו בין היתר הוועידה בין וינסנטון צ'רצ'יל ופרנקלין רוזוולט ב-1943 בניסיון לסיים את מלחמת העולם השנייה. המלון שימש גם לצילומי סרט של אלפרד היצ'קוק ובין האורחים שלו לאורך השנים נמצאת כמובן סלין דיון, לצד ליאונרדו דיקפריו ומפורסמים נוספים. סיור במסדרונות ההיסטוריים, כשהמלווה לבוש בבגדי התקופה שהמלון שימש עוד כמבצר, יוצרים תחושה קסומה.

אגם סקאקומי קנדה. ShutterStock
כאן תוכלו לחזות בדובי יער. אגם סקאקומי בקנדה/ShutterStock

לפני חודשים ספורים הכריזה חברת התעופה הקנדית AirTransat, שלפני כן לא פעלה בישראל, כי תפעיל למשך ארבעה חודשים, מה-12 ליוני ועד סוף אוקטובר, קו ישיר בין תל אביב למונטריאול, כפי שפורסם בוואלה!NEWS. שבוע לאחר מכן הכריזה גם Air Canada על כניסה עם טיסות משלה. מחירי הכרטיסים ב-AirTransat בחודש יוני יחלו מ-769 דולר, ביולי החל מ-787 דולר ובחודשים אוגוסט-אוקטובר, כולל בחגי תשרי, המחיר יחל מ-747 דולר.

AirTransat תפעיל טיסות דו-שבועיות מישראל לקנדה וחזרה במטוס Airbus 330-200, בימים שני וחמישי מישראל וראשון ורביעי ממונטריאול. במסגרת הטיסה תתאפשר לכל נוסע להעלות מזוודה אחת של עד 30 ק"ג.

הכותב היה אורח של חברת AirTransat.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully