וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליטליה בסייל: למלדיביים ב-755$, לניו יורק ב-610$

עירית רוזנבלום

28.5.2017 / 9:54

חברת התעופה האיטלקית, שנמצאת במשבר שהחודש הגיע לשיאו, יוצאת במבצעים שמטרתם להזרים קצת כסף לקופה הריקה, ומוכרת טיסות לניו יורק ולוס אנג'לס סביב 600 דולר הלוך-חזור בין אוגוסט לדצמבר. וגם: האיים המלדיביים דרך רומא. אז האם משתלם ובטוח להזמין?

מטוס בואינג 767 אליטליה. ShutterStock
מנסה להכניס קצת מזומנים לקופה בעזרת סיילים. אליטליה/ShutterStock

אליטליה נמצאת במשבר תעופתי גדול, זה ללא חדש, אבל עכשיו מגיעים הסיילים שמוזילים עבורנו את האפשרות להגיע לארה"ב ואפילו למלדיביים.

הסניף הישראלי של חברת התעופה האיטלקית מציע מבצעי טיסות מוזלים במיוחד עד ליום רביעי ה-31 במאי. אלה כוללים טיסות לאיטליה בהחל מ-268 דולר, לאירופה בהחל מ-295 דולר, לצפון אמריקה ומקסיקו בהחל מ-610 דולר. כך, למשל מציעה החברה לטוס לניו יורק בהחל מ-610 דולר וללוס אנג'לס ב-650 דולר החל מאוגוסט ועד דצמבר 2017 למזמינים עכשיו. עם זאת, בחיפוש שערכנו, כמעט ולא מצאנו טיסות לחודשים ספטמבר ואוקטובר במחירים אלו, כשחגי תשרי אינם נכללים במבצע. כאמור, ביצוע הטיסות הוא עד דצמבר 2017 כאשר כזכור, מועצת השרים של איטליה (הגוף הניהולי של הממשלה האיטלקית) אישרה לאליטליה הלוואת גישור בגובה 600 מיליון אירו, אשר תאפשר את המשך פעילותה עד לחודש נובמבר השנה.

עוד מציעה אליטליה בישראל טיסות חדשות למלדיביים, החל מה-31 באוקטובר 2017 בשלוש טיסות שבועיות לאי מאלה (Mala), דרך רומא. מחיר הטיסה הלוך ושוב במחלקת תיירים החל מ-755 דולר. אז האם בטוח להזמין? לפי התאחדות סוכני הנסיעות, הזמנות דרך סוכן לחודשיים-שלושה הקרובים נראות בטוחות עקב הזרמת כספים מהממשלה לחצי השנה הקרובה, אולם לאחר מכן כדי להתייעץ עם סוכן לגבי הזמנות עתידיות ורחוקות-טווח.

ובתוך כך, הבעיות של אליטליה לא נפסקות: היום ה-28 במאי, צפויים פקחי הטיסה ועובדי חברת התעופה האיטלקית לשבות: פקחי הטיסה האיטלקיים הודיעו כי ישבתו בין השעות 13:00 ל-17:00 שעון מקומי, ועובדי אליטליה בין 10:00 ל-18:00.

אולם אליטליה הודיעה כי מצאה לכ-80% מנוסעיה טיסות חלופיות במקום אלו שיבוטלו ואין זה פלא: כבר כיום, עוד לפני פשיטת הרגל הצפויה של המוביל האיטלקי, מוצעות לאיטלקים שורה של חלופות בחברות תעופה אחרות, ביניהן חברות הלואו-קוסט ריינאייר, ויורלינג ואיזיג'ט ועוד. אליטליה היא כבר מזמן לא גורם משמעותי בטיסות בינלאומיות.

לפי העיתון אייריש טיימס, ריינאייר תתפוס בחודשי הקיץ 20% משוק הטיסות הבינלאומיות של איטליה ותהיה השחקן הגדול ביותר בתחום התעופה בה. כזכור, ריינאייר הודיעה גם על הקמת בסיס בנמל התעופה פיומיצ'ינו שברומא, ממנו היא מציעה טיסות המשך למספר יעדים והיא גם מתחרה על טיסות מרומא לקטניה ופלרמו בסיציליה, היכן שגם ויורלינג מציעה חלופה.

החברה השנייה בגודלה בשוק הטיסות האיטלקי היא איזיג'ט, המהווה 11.5% משוק התעופה הבינלאומית באיטליה, בעוד אליטליה ניצבת במקום השלישי עם 8.6% בעוגת התעופה האיטלקית ובמקום הרביעי ויורלינג עם 4.8% מהשוק.

האיים המלדיביים חופשה. ShutterStock
האיים המלדיביים. לטוס אליהם דרך רומא בהחל מ-755 דולר/ShutterStock

המדינה הגדולה היחידה באיחוד האירופי ללא מוביל ארצי?

לא כך מצבם של מובילים לאומיים במדינות אחרות. לדוגמה, לופטהנזה תהווה 27% בתעופה הבינלאומית של שדות התעופה בגרמניה הקיץ, בעוד אייר פראנס תהווה 24% מהתעופה הבינלאומית בצרפת.

עם זאת, בתעופה הפנים-ארצית של איטליה, אליטליה היא עדיין השחקן העיקרי והיא מחזיקה 45% מהתעבורה האווירית ו-40% מהמושבים. ריינאיייר במקום השני עם 25% מהטיסות ועם 31% של קיבולת, כלומר, היא נושפת בעורפה של אליטליה.

לאליטליה יש מונופול על 10 מתוך 15 הקווים הפנים-ארציים שלה ואלה נותנים לה 84% מהמושבים בנתיבים אלה, כולל הקו רומא-מילנו.

יכולתה של ריינאייר לנוע במהירות ולנצל הזדמנויות, תאפשר לה להמשיך לבסס את מעמדה בשוק האיטלקי. זה גם יאפשר לה להציע כמה קשרים טראנס-אטלנטיים, אם תסגור עיסקה עם נורוויג'ן אייר, הטסה טיסות טראנס-אטלנטיות בטיסות לואו-קוסט, כפי שאומרות הערכות בנושא.

אם אכן אליטליה תחדל מלהתקיים, תהיה איטליה המדינה הגדולה היחידה באיחוד האירופי ללא מוביל ארצי. ואם חברות פרטיות ימהרו למלא את הוואקום שתשאיר אחריה, תוהה העיתון, האם באמת דרוש כיום מוביל לאומי.

הכותבת עורכת את אתר Monitour.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully