וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקניון למלון - ואל הטבע: טיולים קלילים למשפחה במרחק נגיעה מהלובי

23.5.2017 / 14:25

יצאתם לחופשה רגועה בבית מלון מפנק, התענגתם על אוכל משובח, ספא ממכר ונופים נהדרים הישר מהמרפסת. שילוב של מסלול טיול קליל בטבע יעניק לחופשה טוויסט חווייתי, מגבש ומיוחד – וגם הילדים יהיו מאושרים עד הגג

ילד ושחה. ShutterStock
בטן-גב זה חשוב, אבל טיול קצר יכול להוסיף לחוויית הנופש/ShutterStock

קבלו את השילוש הקדוש: לנקות את הראש, למלא מצברים ולהעביר זמן איכות משפחתי. אלו הן הסיבות שגורמות לנו לקום מהכורסה, להימתח ולהכריז קבל עם ומשפחה: "יוצאים לחופשה". אז נכון, נוסחת הבטן-גב תמיד מנצחת, אבל כדי להעניק לחופשה הקרובה שלכם טוויסט חווייתי, מגבש ומיוחד – כדאי להוסיף למשוואה הזו גם טיול משפחתי קליל. ועדיף שיהיה קרוב ככל האפשר ללובי המלון שלכם.

לפניכם 10 רעיונות למסלולים מדליקים במיוחד בקרבת כמה מיעדי החופשה הפופולריים בישראל. ואם כבר חופשה, כדאי לדעת כי בימים אלו נולד שיתוף הפעולה הייחודי בין קניוני עזריאלי, עזריאלי.קום וגוליבר. הרעיון: רוכשים פריטים בסכום מסוים בקניון ונהנים מהטבה בלעדית לחופשה משפחתית בארץ, כאשר הילדים נופשים בחינם. רק אל תשכחו לארוז אתכם גם מים, כובע ונעליים טובות.

לפרטים על ההטבה של קניוני עזריאלי המשתתפים במבצע הקליקו כאן

במרחק נגיעה מטבריה: טיול-טבילה בירדן

להיות בטבריה משמעו לטבול בכנרת. זה חובה. אבל אם אתם רוצים לחוות הפעם טבילה יותר הרפתקנית, לכו אל הירדן הדרומי ותגלו מסלול קליל ויפה שנראה לפעמים כמו ג'ונגל מקומי. המסלול מתפתל לצד נהר הירדן, שמזמין טבילות מענגות וקפיצות למים בסיועם האדיב של חבלים שקשרו מטיילים עלומי-שם אל ענפי האקליפטוסים. והכול שזור בפינות סתלבט רגועות ומוצלות.

כדאי לדעת: מחנים באתר "ירדנית" ליד קבוצת כנרת (הגעה מכביש 90) וצועדים דרומה על גדתו המערבית של הירדן. שימו לב: המים עמוקים, הרחצה על אחריותכם ואין שירותי הצלה. לא טובלים? אפשר פשוט להתענג על המסלול מבלי להיכנס למים.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור טבריה

הירדן הדרומי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הירדן הדרומי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מאילת: פארק תמנע

לא עשיתם את כל הדרך לאילת רק כדי להתעלם מפלא גיאולוגי שהוא מבין היפים בארץ, נכון? פארק תמנע מוגדר פארק גיאולוגי, מה שאומר שהתפאורה המקומית כוללת תצורות סלע מכל סוג, מין וצבע שתעלו על הדעת. את "הפטרייה" כולם מכירים, אבל מומלץ מאוד לבקר גם בעמודי שלמה, ולצעוד במסלולים רגליים המיועדים לכל המשפחה (מפת המסלולים ניתנת בכניסה למקום). ואם חם לכם מדי, תמיד אפשר ליהנות משייט בסירות פדלים באגם, בלב הנוף המדברי עוצר הנשימה.

כדאי לדעת: על כביש 90, צפונית לאילת. הכניסה בתשלום.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור אילת

פארק תמנע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
פארק תמנע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מירושלים: נחל חלילים ועינות תלם

האם תהיתם מה מסתתר מאחורי הנופים הפוטוגניים שמלווים את הדרך העולה לירושלים? הנה ההזדמנות שלכם לעשות זאת: מתחילים בגן לאומי עינות תלם, המעוטר בטרסות יפות, עצי בוסתן וגן פסלי משחק בלב הטבע. כמה דקות הליכה משם, והגעתם אל נחל חלילים. מומלץ לטפס במעלה הנחל כמה מאות מטרים ולהגיע אל מערות חלילים הנהדרות – מרחב שכל-כולו הרפתקה לילדים, בזכות מחילות וכוכים שצופים אל הנוף.

כדאי לדעת: מכביש 1 יורדים לכביש המוביל למבשרת ציון, ומיד מחפשים את השילוט המוביל לעינות תלם. מסלול ההליכה בנחל חלילים מסומן בירוק.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור ירושלים

נחל חלילים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל חלילים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מאשקלון ואשדוד: חולות ניצנים

טיול בחולות? רגע לפני שיא הקיץ? ובכן, אל תתנו לעונה החמה להפחיד אתכם, כי יש מקומות שדורשים טיול בשעות בין הערביים, כאשר מזג האוויר מפויס יותר. והכי חשוב: כאן תגלו שאין אדם אחד בעולם שלא אוהב להתגלגל מראש דיונה. יש רק מי שנבוכים מכך.

מחנים בחניון האקליפטוסים, מחפשים שביל בסימון כחול שפונה דרומה ופשוט צועדים בין אינספור דיונות, בוסתנים אינטימיים ובסופו של דבר מגיעים לאגם ניצנים – שנראה כמו פאטה מורגנה. ובין לבין, חפשו עקבות של בעלי חיים: מכרסמים, יונקים, חרקים ושאר חברים שמתגוררים בשמורת הענק הזו, שנועדה לשמר את נופי העבר של מישור החוף.

כדאי לדעת: בצומת ניצנים, בין אשדוד לאשקלון, פונים מערבה, עולים על כביש 3631 ומשם לפי השילוט לחניון האקליפטוסים.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור אשדוד ואשקלון

חולות ניצנים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אזור חולות ניצנים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מצפת: נחל עמוד

מעבר לעובדה שקטע זה של נחל עמוד כולל בריכות טבילה במים קרים, כדאי לדעת שמדובר במסלול שחלקו הגדול מוצל – מה שהופך אותו למתאים להליכה גם בקיץ. בימים חמים, העלייה בחזרה מעומק הנחל אל החניון עלולה להיות מייגעת, אבל מה לא נעשה בשביל הטבילה האולטימטיבית?

בכניסה לשמורה מקבלים מפה מפורטת עם הסברים. היעד שלכם היום הוא "בריכות שכווי", במסלול שאורך כ-4.5 ק"מ. השביל יורד אל עומק הוואדי, ובתוך זמן קצר כבר שומעים את זרימת המים. עוד מעט, ישמעו גם אתכם צווחים מעונג, כאשר תיטמעו בנוף הרטוב הזה. בדרך חולפים בבוסתנים יפים ולצד חורשים צפופים. שיאו של הטיול הוא כאמור בריכות שכווי, המוקפות בעצי דולב עצומים ובאווירת חופש אולטימטיבית.

כדאי לדעת: נוסעים בכביש 866 וכמה מאות מטרים מצפון לכפר שמאי פונים מזרחה לשמורת נחל עמוד. הכניסה בתשלום.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור צפת

נחל עמוד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל עמוד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מים המלח: נחל דוד

אם עוד לא ביקרתם בנחל דוד שבשמורת עין גדי, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. ואם כבר ביקרתם, גם הפעם השנייה, השלישית והעשירית יהיו מרגשות. כי השילוב של מדבר, מים ושפע של בעלי חיים – תמיד עושה את העבודה.

המסלול מודולרי להפליא, כך שתוכלו להחליט עד כמה אתם מוכנים להתאמץ. בכל מקרה, הטיול הזה יפגיש אתכם עם מפלים שכיף לעמוד תחתיהם, בריכות טבילה נהדרות וגם יעלים, שפני סלע וסרטני נחלים. אם לא חם מדי, מומלץ לצעוד עד מערת דודים, וליהנות מאחד המקומות היפים ביותר בשמורה: מערה נוטפת מים ועטורה בצמחיית נחלים ציורית.

כדאי לדעת: הגעה מכביש 90, כמה מאות מטרים מצפון לקיבוץ עין גדי, לפי השילוט. הכניסה בתשלום.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור ים המלח

נחל דוד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל דוד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מהרצליה ונתניה: גן לאומי חוף השרון

גן לאומי חוף השרון, המתנוסס בראש רכס כורכר, גבוה מעל הים, מצליח לקלוע לטעמם של שני קהלים עיקריים: מצד אחד משפחות חובבות טבע ומצד שני – זוגות רומנטיים. במילים אחרות: כולם יהיו שבעי רצון כאן, במרחב קטן, אינטימי ויפה שבו מספר מסלולי טיול קצרים וקלילים. אלו כוללים הליכה על שבילים מעל קו החוף, שיטוט בלב ממלכת דיונות קטנה ולצד צמחייה ירוקה ועצי שקמה חסונים שכיף לטפס עליהם. האם אתם באמת צריכים יותר מזה? בכניסה לגן הלאומי מפורטים המסלולים השונים. מתלבטים? בחרו בכולם.

כדאי לדעת: מכביש החוף נכנסים לקיבוץ שפיים, עוברים את פארק המים ומחנים בחנייה של הגן הלאומי. הכניסה חינם, אך כדאי לדעת כי אין לשהות כאן בשעות החשיכה.

גן לאומי חוף השרון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חוף השרון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מחיפה: נחל כלח

ואדיות עמוקים, נופים פנורמיים, יערות סבוכים ושבילים אפלוליים המטפסים במדרגות סלע ציוריות בלב החורש. אלו האלמנטים שאליהם תתמסרו במהלך השעה-שעתיים הקרובות, בטיול בנחל כלח שבכרמל.

תחילת המסלול המקוצר בסימון שבילים אדום והמשכו בפנייה קטנה (אל תפספסו) צפונה, אל שביל ירוק. מכאן מטפסים בכיף במעלה ואדי, ולא מחמיצים פנייה בעקבות סימון שבילים שקוף (שני פסים לבנים בלבד) אל עבר הצניר – מעין צינור סלע אדיר מול הנוף, שיגרום לכם ללכת "על העוקם". כיף גדול.

כדאי לדעת: מכביש 672, ליד אוניברסיטת חיפה, פונים מערבה לפי השילוט "חי בר". פונים אך לא ממשיכים לחי בר אלא ממשיכים לכיוון מזרח, לפי השילוט "חניוני שוויצריה הקטנה". עוד 2 קילומטרים, מחנים בחניון כלח ומחפשים את השביל האדום.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור חיפה

נחל כלח. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל כלח/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מתל אביב: לגלות את נפלאות הירקון

גם העיר הכי אורבנית בישראל, מתהדרת בטבע שלפעמים נראה פראי. או לפחות פראי-למחצה. כן, אנחנו מדברים על נחל הירקון, במיוחד החלקים הפחות מוכרים שלו, מזרחית לפארק הירקון, בואך בני ברק ופתח תקווה. את כל הטוב הזה מומלץ לדגום באופניים.

פשוט מגיעים לירקון ורוכבים מזרחה עם השבילים הסלולים היטב. דוגמים את מתחם שבע טחנות, יער בראשית, השבילים באזור רמת החייל וממשיכים מזרחה, עד שמתעייפים או עד שמגיעים לקטעים שמתאימים יותר לאופני שטח. אפשר לחזור באותה הדרך או בגדה הנגדית. אל תשכחו לעצור לפיקניק נינוח בלב הפרדסים או ליד גשרונים יפים החוצים את הנחל.

כדאי לדעת: לא הגעתם לחופשה בתל אביבית שלכם עם האופניים, אך בדיוק בשביל זה המציאו את ה"תל-אופן" ושאר מרכזי השכרת אופניים.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור תל אביב

הירקון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל הירקון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

במרחק נגיעה מנהריה: נחל כזיב

נחל כזיב הוא טיול המים בה"א הידיעה של הגליל המערבי. יש כאן מים זורמים כל השנה, בריכות טבילה נהדרות שוקקות דגים, חורש צפוף והמון פינות זולה רגועות וחבויות מהעולם.
מספר שבילים מובילים אל הנחל, הקצר שבהם יורד מאזור מצפה הילה בסימון שחור. הירידה אורכת כשעה גג, והיא אינה מתאימה לפעוטות. אחרי שמגיעים לנחל, פונים מזרחה בשביל השחור וצועדים עד עין טמיר, וחוזרים באותה הדרך. העלייה מעט מפרכת, אבל היי – בשביל טבילות כל כך מגניבות, באמת ששווה להתאמץ.

כדאי לדעת: מכביש 89 פונים צפונה למעיליא, חוצים את היישוב, עוברים לצד מצפה הילה ומחנים בחניון שמחוץ לשער היישוב.

* שימו לב: עבור המסלולים המתוארים כאן בקצרה, יש להצטייד במפות רלוונטיות וב"סיפור דרך" מפורט.

המלונות שמשתתפים במבצע באזור נהריה

נחל כזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל כזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
וואלה! NEWS בשיתוף קניוני עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully