וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולים לנחש? זה מספר המטוסים שטסים ברגע זה בשמיים

כמה מטוסים עושים את דרכם בשמי העולם, כמה בני אדם נמצאים ברגע זה באוויר ובאיזה זמן בשנה השמים "ריקים" יחסית? מסתבר שיש מי שבודקים את הנתונים הללו כל העת

בווידאו: טסים במטוס? קבלו את הסרטון שמלמד כל אחד להנחית מטוס במצב חירום

האם תהיתם כמה מטוסים נמצאים באוויר ממש ברגע זה? מסתבר שיש מי שבודקים זאת. חברות העוסקות במידע תעופתי, כגון FlightAware (שלה גם אפליקציה ואתר בעברית), עוקבות בכל רגע נתון אחר רובם המכריע של כלי הטיס העושים את דרכם מיעד ליעד.

כך למשל, עולה כי בשנה האחרונה, בכל רגע נתון היו באוויר 9,728 מטוסים, שעליהם 1,270,406 בני אדם. עוד מעניין לגלות כי היום שבו נעו הכי פחות מטוסים היה ביום הראשון של הזנה האזרחית: 1 בינואר 2016, שבו טסו בכל רגע נתון "רק" 3,354 מטוסי נוסעים.

לעומת זאת, בשנה האחרונה, היום העמוס ביותר בשמיים נרשם ב-5 באוגוסט 2016, בעת שלא פחות מ-12,856 מטוסים מילאו את השמים, ועליהם 1,590,929 נוסעים.
מגזין Travel and Leisure מדווח כי אפליקציית FlightAware עושה שימוש בנתונים תעופתיים שנאספים מכל מדינות העולם, באמצעות גופים וסוכנויות ממשלתיות וצבאיות. עם זאת, מאחר שטיסות רבות נדחות ואף מתבטלות לחלוטין, המידע מוצלב באמצעות שימוש בנתונים המגיעים ממכ"מים ורשתות אנטנות על פני הגלובוס.

כדאי לדעת, כי באמצעות האפליקציה (שנועדה בעיקר עבור נוסעים שמבקשים לדעת בזמן אמת האם טיסתם נדחית או מבוטלת, מבלי לבדוק שוב ושוב באתר חברת התעופה), ניתן אף לצפות בזמן אמת במיקום של המטוס שלכם או של כל מטוס אחר שטס ברגע זה בשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully