וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WOW, איזו אכזבה: אלפים רכשו כרטיסים, המחיר התייקר במאות דולרים

16.5.2017 / 11:06

אלפי ישראלים התנפלו על אתר חברת WOW, שהודיעה על מכירת טיסות לארה"ב ב-149 דולר לכיוון, ואמנם המחיר הלוך מדויק, אבל בבדיקה שערכנו מסתבר שבשביל לחזור תאלצו לשלם בין 300 ל-400 דולרים ויותר. אז האם משתלם כבר לטוס ישירות?

ShutterStock

חברת התעופה האיסלנדית WOW Air, שהודיעה אתמול (ב') על טיסות מתל אביב לארה"ב דרך ריקיאוויק ב-149 דולרים לכיוון, פתחה את מכירת הכרטיסים באתר החל מחצות ואלפי ישראלים הסתערו על הכרטיסים המוזלים. עם זאת, בבדיקה שערכנו מסתבר שאכן נשארו פה ושם כרטיסים למגוון ערים בארה"ב (לניו יורק כמעט ולא) ב-149 דולרים לכיוון - אבל על החזור כבר תיאלצו לשלם החל מ-320 דולרים - כלומר מינימום של 469 דולרים לטיסת הלוך-חזור, ללא מזוודות, בחירת מושב או אוכל.

כך, למשל, ניסינו להזמין טיסה לניו יורק בספטמבר, החודש שבו יחלו הטיסות, אבל אין כבר מועדים זמינים עד ה-2 באוקטובר, וגם התאריך הזה בין היחידים שנשארו בחודש זה. גם כשמצאנו טיסה לניו יורק ב-149 דולרים לכיוון, על החזור דרשו מאיתנו לשלם מחיר של החל מ-320 דולרים, שמאמיר גם ל-409 דולרים לכיוון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
149$ בהלוך, אבל יותר מ-300$ בחזור. הטיסה לניו יורק באוקטובר באתר החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חברת WOW אייר וואו. צילום מסך
הכרטיסים נחטפו כבר מחצות. מטוס WOW/צילום מסך

טיסות שכן נמכרות כרגע במחיר של 149 דולרים לכיוון מצאנו ב-14 בספטמבר לשיקגו (וגם לבוסטון), אבל על החזור תשלמו החל מ-320 דולרים - כלומר 170 דולרים יותר ממה שהובטח. גם למיאמי, שטיסה אליה הובטחה במחיר של 199 דולרים לכיוון, מצאנו ב-18 בספטמבר, אבל בשביל לחזור אחרי 10 ימים ויותר תיאלצו לשלם בין 325 ל-495 דולרים. עם זאת, מצאנו תאריך אחד בלבד (אחרי 5 ימים) שבו תשלמו 240 דולרים בחזור - אמנם זול יותר, אבל עדיין יקר ב-50 דולר ממה שפירסמה החברה בהודעה אתמול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיסה לשיקגו. ההלוך מאיר פנים, אבל החיוך נמחק כשמגלים את החזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מאיסלנד לת"א המחיר התייקר

המחירים משתנים גם בכל הנוגע לטיסות לאיסלנד. כאמור, החברה הצהירה שמחיר טיסה לריקיאוויק יעמוד על 99 דולרים לכיוון. ואכן, ב-14 בספטמבר זה מה שתשלמו, אבל כדי לחזור תאלצו להיפרד מ-160 דולרים - 60 דולר יותר ממחיר הטיסה בהלוך.

יש לציין, כי בכל הטיסות והמחירים הנ"ל מדובר בטיסות במחלקת WOW בייסיק, שאינה כוללת דבר מעבר למושב, תיק גב ואוויר לנשימה. על כל דבר נוסף - שליחת מזוודה, העלאת טרולי, ארוחות ובחירת מושב - תאלצו לשלם עשרות ומאות דולרים בנוסף. ייתכן, איפוא, שכבר עדיף לטוס לארה"ב בטיסות ישירות, שבהן המזוודה, הטרולי, האוכל, בחירת המושב ומערכת הבידור כלולים במחיר, גם אם הוא עומד בין 800 ל-1,000 דולרים לשני הכיוונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיסה לבירת איסלנד ב-99 דולר, החזור יקר ב-60 דולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

WOW: "מדובר במחירים התחלתיים למי שמקדים להזמין"

ישנן עוד דוגמאות רבות למחירי כיוון אחד ב-149 דולרים, או 199 דולרים ליעדים רחוקים יותר בארה"ב, כמו לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, אבל ברגע שתחפשו את טיסת החזור תגלו שהיא הרבה יותר יקרה ממה שהצהירה אתמול החברה. עם זאת, יש לציין שגם המחירים הללו, שנעים בין 400 ל-700 דולרים לטיסות הלוך-חזור לארה"ב, זולים יותר מאשר בחברות תעופה אחרות שעוצרות באירופה או בעמאן, ולבטח זולות יותר מאלו של חברות התעופה הסדירות שטסות מישראל לארה"ב - אל על, יונייטד ודלתא.

מ-WOW נמסר: "מכירת הכרטיסים לטיסות WOW אייר התחילה הלילה בחצות ואנו מופתעים ושמחים מכמות הכרטיסים הרבה שנמכרה תוך שעות בודדות. עדיין נותרו כרטיסים רבים למכירה החל מ-99 דולרים לאיסלנד ו-149 דולרים לארה"ב וקנדה, ניתן לראות את זה בקלות בחלק התחתון של עמוד הבית בדף של החברה בעברית שמתעדכן כל הזמן. ברור, ונאמר מראש, שמדובר במחירים התחלתיים למי שמקדים להזמין כפי שמקובל אצל כל החברות, בכל מקרה מדובר במחירים הזולים ביותר הקיימים בישראל בטיסות לצפון אמריקה ומעבר לכך אפשרות לעבור ולעצור באיסלנד, שהינו יעד מדהים בפני עצמו. אנחנו בטוחים שאם תטוסו איתנו תיהנו גם מחווית WOW".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully