וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסיפורי פיות: תמונות עוצרות נשימה מפטגוניה

16.5.2017 / 0:00

ארז מרום יצא לסדנת הצילום השנתית שלו בפטגוניה ולא ידע אילו תנאים ילוו אותו בביקור. לשמחתו ולשמחתנו, הוא חזר עם תמונות עוצרות נשימה. לאלבום הזה פשוט חובה להיכנס

נוף קסום כזה קשה למצוא. הרי פטגוניה/באדיבות המצולמים

לפני מספר שבועות חזרתי מביקור נוסף בפטגוניה, להדרכת סדנת הצילום השנתית שלי באזור. הציפיות לא היו בשיאן, מכיוון שפטגוניה ידועה במזג אויר הפכפך ואכזרי. אך כמו שתמיד קורה עם ציפיות, הן לא צפויות והביקור הזה היה הטוב ביותר בחיי.

לאחר מפגש עם קבוצת הצלמים באל קלפטה שבדרום ארגנטינה, התחלנו את הביקור בהליכה קלה ל-Laguna Torre, שם התמקמנו במחנה Thorwood הנמצא כרבע שעה הליכה מהלגונה עצמה, ומהנוף המרהיב ל-Cerro Torre (הר המגדל). הר טורה מצוי עמוק בתוך שדה הקרח הפטגוני הדרומי (שדה הקרח השלישי בגודלו בעולם), ידוע בהיותו תלול, מחודד ומרשים במיוחד, ובגלל תנאי האקלים הקשים מצוי חלק גדול מהזמן תחת מעטה עננים. לאחר זריחה ראשונה מאכזבת, צילמנו בלילה תחת אור ירח מלא. צבעי הסתיו על העצים בהקו גם בלילה וסיפקו קונטרסט יפה להרים הכהים.

רוצים לראות עוד תמונות של ארז מרום? לחצו כאן

תמונות של ארז מרום במהלך טיול צילום/באדיבות המצולמים

למחרת קמנו מוקדם בבוקר, לגלות עננים צפון-מזרחיים שקורנים אור ורד ואדום על ההר והלגונה, אפילו כשעה לפני הזריחה עצמה. כשעלתה השמש, צילמנו זריחה מדהימה וחזרנו לעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תמונות של ארז מרום במהלך טיול צילום/באדיבות המצולמים

המשך הטיול היה בצ'ילה, בפארק הלאומי המוכר Torres Del Paine. התמקמנו במלון עם מיקום מדהים – המלון נמצא על אי משלו עם נוף ישיר להרים המפורסמים בפארק. באחד הבקרים היו רוחות חזקות במיוחד, שאיפשרו לנו לצלם עננים לנטיקולריים (ענני עדשה) עם אור זריחה מעל הפסגות.

לאחר 3 ימים נפרדנו מחלק מהקבוצה והמשכנו לחלק הקשה יותר של הטיול: מסע רגלי לנקודת התצפית על הטורס. אחרי התמקמות ושינה, קמנו ב-4 בבוקר וטיפסנו ללגונה ולנקודת התצפית המרהיבה. לשמחתי ולהפתעתי, שוב חוינו תנאים נדירים, שאיפשרו לנו לצלם שעות באור מדהים, ביום ובלילה.

תמונות של ארז מרום במהלך טיול צילום/באדיבות המצולמים

חזרנו לארגנטינה לעוד טרק קצר של 3 ימים למרגלות הר הפיץ רוי המפורסם. גם שם האיר לנו המזל, וזכינו לתנאי אור מרהיבים ולמזג אויר רגוע. צילמנו את ההר מלוקיישנים רבים בסביבות המחנה.

נקודת השיא בטיול היתה צילום הר פיץ רוי בזריחת הירח. אור הירח דומה מאוד לאור השמש, ולמרות שקשה לחזות בכך בעין סלעית בלתי מזוינת, זריחת הירח ורודה ממש כמו זריחת השמש. עלינו מבעוד מועד ל-Laguna De Los Tres, מרחק של כשעה וחצי טיפוס תלול מהמחנה, וצילמנו את ההר האיקוני בחושך מוחלט, בזריחת הירח ובאור ירח מלא. זו היתה חוויה צילומית שלא אשכח.