וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס הלך לישון בביזנס ונתן למתלמד להטיס את הטיסה ללונדון

7.5.2017 / 18:09

טייס בחברת פקיסטן איירליינס, שהיה בעבר נשיא הטייסים במדינה וכיום אחראי על הכשרת פרחי טייס, המריא ללונדון עם טייס מתלמד ולאחר מכן הלך לישון בביזנס שעתיים וחצי, וסיכן את חייהם של 305 נוסעים. דובר החברה: "החקירה בעיצומה"

טייס פקיסטן איירליינס ישן בביזנס. ndtv, צילום מסך
ככה מכשירים טייסים? טייס פקיסטן איירליינס "חורפ" בביזנס/צילום מסך, ndtv

טייס בכיר ומדריך טיס בחברת התעופה פקיסטן איירליינס, החליט לנמנם במהלך טיסה ללונדון שבה לימד פרח טיס, ועזב אותו לבד להטיס את המטוס.

בטיסה שהתקיימה בחודש אפריל בין אסלמאבד, בירת פקיסטן, לבין לונדון על ידי חברת פקיסטן איירליינס, הושמו חייהם של 305 נוסעים בסכנה, כשהטייס הוותיק ומדריך הטיסה החליט מיד אחרי המראה לפרוש למחלקת העסקים ולישון במשך שעתיים וחצי.

הטייס, אמיר אקטאר האשמי (Amir Akhtar Hashmi) ישן, לכאורה, שינה עמוקה כפי שנראה בצילום שצילם אחד הנוסעים ועשה את דרכו לרשתות החברתיות, כשהוא מכוסה בשמיכה במחלקת העסקים במטוס. אותו נוסע גם הגיש תלונה כנגד הטייס ביחד עם איש צוות בכיר שהיה על הטיסה.

לפי פרסומים שונים, בתחילה לא נקטה חברת התעופה צעדים משמעתיים כנגד הטייס, היות והוא שימש בתפקיד בכיר - נשיא איגוד הטייסים לשעבר בפקיסטן - אולם לאחר לחצים מ"למעלה", הוא הושעה. דובר פקיסטן איירליינס, דניאל גילאני, אמר שמר האשמי קורקע והחקירה בעיצומה.

האשמי היה אחראי על תפעול הטיסה שהמריאה ללונדון ב-26 באפריל השנה, ביחד עם הקצין הראשון, עלי חסן יזדני. קצין ראשון נוסף, מוחמד אסד עלי, שהיה עדיין בשלב תרגול טיסה, היה נוכח בתא הטייס אף הוא.

האשמי, שמשמש גם כמדריך טיסה, מקבל יותר מ-100 אלף רופי בכל חודש כדי לאמן טייסים. הוא היה אמור לאמן את הטייס הצעיר עלי במהלך הטיסה, "אולם במקום לבצע את שהוטל עליו, מר האשמי הלך לנמנום מהיר", נכתב בסוכנויות.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה
  • טייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully