וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליטליה פושטת רגל וממשיכה לטוס לארץ: להמשיך לרכוש כרטיסים?

3.5.2017 / 10:03

חברת התעופה האיטלקית נכנסת להליך פשיטת רגל, אבל ממשיכה למכור כרטיסים ומבטיחה שכל הטיסות יופעלו כסדרן בחצי השנה הקרובה. אז האם להמשיך לקנות כרטיסים? וכמה יעלה לטוס לרומא בקיץ?

מטוס בואינג 767 אליטליה. ShutterStock
בחצי השנה הקרובה לא צפויות בעיות, מבטיחים בחברה. אליטליה/ShutterStock

עכשיו זה סופי: חברת התעופה האיטלקית, אליטליה, שטסה לארץ ונמצאת מזה שנים בברוך כלכלי, נכנסת לתהליך של פשיטת רגל, אבל תמשיך לטוס לארץ, לפי הודעת החברה אתמול (ג').

עם זאת, נשאלת השאלה מה יהיה על כרטיסי הטיסה העתידיים שרכשו אלפי ישראלים? אבל עוד לפני - תקציר האירועים הקודמים.

אליטליה שקועה בחובות מזה שנים עקב התנהלות כלכלית כושלת שקשורה למשבר הכלכלי באיטליה ותחרות קשה על הקו למדינה (ריינאייר היא החברה הגדולה שפועלת במדינה כיום), ואף מכרה ב-2014 כמחצית ממניותיה לחברת התעופה אתיחד, שבאבו-דאבי, ב-600 מיליון דולרים כדי שהכסף יועבר להבראת החברה. הבעלים הנוספים של אליטליה הם הבנק האוקראיני PJSC ובנקים באיטליה, שהזרימו כספים לחברה, כמו גם הממשלה האיטלקית, אולם הגירעון המשיך להתקיים.

תוכנית הבראה שהוצעה על ידי בעלי המניות, וכללה הזרמה של 2 מיליארד אירו אבל גם פיטורים של 1,600 עובדים מתוך כמעט 13 אלף בחברה, נדחתה על ידי העובדים, ובעלי המניות החליטו בישיבה אתמול שלא יוזרם יותר הון-בעלים לחברה והגישו בקשה רשמית ל"ניהול מיוחד" - המקביל להליך של פשיטת רגל, בהתאם לחוק באיטליה. עתה הממשלה תיאלץ לספק מימון זמני להמשך פעילותה החברה בטווח הקצר ולמנות נאמנים שיצטרכו להציג תוכנית הבראה בתוך חצי שנה, או להכריז על פירוקה ולמכור את נכסיה (למשל, מטוסים). עם זאת, שר האוצר האיטלקי פייר קרל פדואן, אמר שהממשלה לא מתכוונת להזרים כספים נוספים לחברה.

ריינאייר תטוס לארץ, יולי 2015. זיו ריינשטיין
החברה שפועלת הכי הרבה באיטליה ועושה בעיות לאליטליה. ריינאייר/זיו ריינשטיין

אז מה יהיה עם הכרטיסים שלכם?

בהודעה שפירסמה אתמול החברה, היא טוענת שהטיסות מתקיימות כמתוכנן. כדי להגן על חברות התעופה החברות ביאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), הגיעה יאט"א להסכמה עם אליטליה, שתכבד את התחייבויותיה ותפקיד ערבות בנקאית, בהתאם למדיניות יאט"א. הסכמה זו צפויה להיסגר סופית בימים הקרובים.

אליטליה הודיעה ליאט"א כי כל טיסותיה ימשיכו להתקיים כמתוכנן, וכי ממשלת איטליה תעביר הלוואת גישור להבטחת המשך פעילות החברה. "ההנהלה הבכירה באליטליה הודיעה לנו, שהיא מתכוונת להמשיך להפעיל את כל הטיסות ושהיא קיבלה תמיכה כלכלית מהממשלה האיטלקית כדי לאפשר את המשך מכירת הכרטיסים דרך המערכות המיועדות לכך", נכתב בהודעת יאט"א.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, אמרה לוואלה!, כי הסוכנים ממשיכים למכור כרטיסי טיסה, אמנם לא בכמויות, אבל בעיקר לתקופה הקרובה גם לחודשים יולי-אוגוסט, כי יש התחייבות למימון ממשלתי-איטלקי לחצי שנה הקרובה וכולם מחכים להתפתחויות. "הסוכנים לא מוטרדים וזה נראה משבר מנוהל, כי הממשלה בעניין ויש עוד מעט בחירות באיטליה ולכן הנושא חשוב להם, אבל אנחנו עוקבים בדאגה", אמרה סובול.

אז האם להמשיך לקנות כרטיסים באליטליה?
סובול: "אסור לי להמליץ, ואנחנו רק משקפים את העובדות לציבור וכל אחד יחליט מה הוא עושה, כי אין ספק שטיסה לארה"ב ב-600 דולר זה מחיר אטרקטיבי, אבל כל אחד יעשה מה שנראה לו".

אז מה על הישראלים לעשות עכשיו?
סובול: "חשוב שכולם יידעו את העובדות, ולדעתי בתקופה זו נכון יותר יותר לפנות לסוכן (נסיעות), כי יש מי שמלווה אותך לאורך כל הדרך ויכול לתת מענה לשאלות וביטולים".

אז למי שבכל זאת רוצה להזמין טיסות באליטליה, ועושה זאת על אחריותו כמובן, אולי כדאי לדעת שטיסה הלוך ושוב מתל אביב לרומא בחודש יולי תעלה החל מ-341 דולרים. לניו יורק דרך רומא תשלמו החל מ-1,139 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully