וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"עולם המים" פוגש את אירופה הקלאסית: יומן חופשה רטובה בבודפשט

13.7.2017 / 8:34

מחשבות על טיול בהונגריה מעלות אסוציאציות על חופשה מושלמת לגיל הזהב. אבל אחרי ארבעה ימים בריזורט המים של בודפשט, אקווה וורלד, שכולל 17 מגלשות מים, 15 בריכות שונות, סאונות בלי בגדים וספא יוקרתי, הדעה דווקא משתנה לטובה. רטוב וחם

אקווה וורלד הונגריה. יח"צ קליגר,
פארק מים ענק שכולל 17 מגלשות מים ו-15 בריכות. אקווה וורלד ריזורט/יח"צ קליגר

אין ספק שחופשה קצרה במדינה אירופית, היא תרופה מעולה לטיפול שורש באורך החיים הלחוץ והקשה של הורה צעיר שחי במדינת ישראל. מצד שני, כשאומרים לך הונגריה, אתה ישר חושב על החופשה המושלמת לגיל הזהב. אז אחרי ארבעה ימים בבירה ההונגרית, בודפשט, אני חייב לומר - ההפך הוא הגמור.

לאחר כשלוש שעות טיסה במטוס של חברת הלואו-קוסט ההונגרית Wizz נחתנו על אדמת הונגריה, בשדה התעופה פרנץ ליסט, שבצפון בודפשט. ההונגרים יודעים לתקתק עבודה ותוך 20 דקות כבר היינו על האוטובוס בדרך אל בית המלון אקווה וורלד ריזורט (Aquaworld Resort) שנמצא כ-30 דקות נסיעה משדה התעופה, ו-35 דקות ממרכז העיר.

הדרך אל המלון נראית כאילו נשאבה מסרט פוסט-קומוניסטי - מבנים ישנים, מחסנים צבאיים גדולים ועל הכביש הרבה מכוניות, שבישראל כבר התואר "רכב אספנות" היה בשבילן מחמאה.

אקווה וורלד הונגריה. יח"צ קליגר,
לא משנה מתי תגיעו לריזורט - תרגישו כאילו אתם באמצע חודש יולי/יח"צ קליגר
אקווה וורלד הונגריה. יח"צ קליגר,
הנופשים, עם בגדי ים או בלי, יוצאים מבריכה אחת ועוברים לסאונה אחרת/יח"צ קליגר

למעלה מ-8,000 ישראלים בשנה

הגענו למלון. דמיינו לעצמכם פארק מים ענק שכולל 17 מגלשות מים, 15 בריכות שונות, מגוון סאונות ובין כל אלה מלון דו-מבני ענק, שכולל מבנה "משפחות" ומבנה רב-קומותי הכולל חדרים רבים, חדר אוכל, חנויות ומבנה ספא יוקרתי.

במלון למעלה מ-300 חדרים במגוון דרגות. ישנם חדרים סטנדרטים, סופיריור, חדרי ג'וניור, סוויטות ודירות. המחירים, לעומת זאת, דווקא די עמימיים: חדר סטנדרטי במלון בעונה החמה יעלה לזוג 76 אירו ללילה בממוצע, בעוד משפחה תשלם 170 אירו ללילה בממוצע.

לא משנה מתי תגיעו לריזורט - תרגישו כאילו אתם באמצע חודש יולי השמשי, כשכל הנופשים מסתובבים להם עם בגדי ים או בלעדיהם, יוצאים מבריכה מקורה ועוברים לסאונה רטובה אחרת. הריזורט משתרע על פני 89 אלף מ"ר וכולל שלושה מוקדים עיקריים: פארק המים, המספק בידור והרפתקאות בחורף ובקיץ, מלון ארבעה כוכבים שניתן להתארח בו גם לשהייה ארוכה ובו מתחם הספא האוריינטלי ומרכז הכושר והבריאות המובילים בתחום הטיפוח והיופי.

גם לגיל הרך דאגו מלון והקימו עבורם משחקיית ג'ימבורי ללא תשלום, ואליה מגיעים מדי יום ילדי אורחי המלון. המנהלים מספרים שבשנה האחרונה הגיעו לבקר במלון למעלה מ-8,000 ישראלים ומנהלי המלון לא מסתירים את חיבת למזג החם והחברמני הישראלי. בקליטה למלון מקבלים מצוות הקבלה מעין "צמיד שעון", שאיתו אפשר לעבור בין תחנות פארק המים. הצמיד אישי ואפשר בעזרתו "לרשום" קניות ברחבי המלון, ולפי הנתונים שנאספים מתבצע תשלום בצ'ק אאוט בסוף האירוח.

פארק מים אקווה דום ללנדיה דנמרק. איסתא,
אחרי הבילוי במים, יש אפילו ג'ימבורי להוצאת המרץ שעוד נשאר. מזרקה באקווה וורלד/איסתא
אקווה וורלד הונגריה. יח"צ קליגר,
נסיעה בטוקטוק מודרני ברחובות בודפשט/יח"צ קליגר

נסיעה ברכבת התחתית הראשונה באירופה

כ-35 דקות נסיעה במונית שירות ובמחיר ממוצע של 900 פולירינים (75 פורינט = 1 שקל) נמצא מרכז העיר של בודפשט. כשעולים על המוניות חשוב לשים לב ולא להתבלל - המוניות החוקיות הן בצבע צהוב עם מספר סידורי ובאותיות קטנות כתוב אם הן חלק מחברה או עצמאיות. העצמאים גנבים, אז חשוב לפתוח עיניים לפני שעולים עליהן.

בודפשט בדומה לבירות שונות ברחבי אירופה, משלבה בין רחובותיה ההיסטוריים בני היותר מאלף שנים, לצד בנייה מודרנית ועכשוויות. בתי קפה שמצויים במבנים היסטוריים, לצד גלריות ובתי מרחצאות, מושכים אליהם תיירים מכל העולם. לא הרבה יודעים, אבל הרכבת התחתית הראשונה באירופה נבנתה בבודפשט, אם כי נראה שהקרונות לא החולפו מאז הנסיעה הראשונה שלה. כאחת הערים ההיסטוריות המגוונות באירופה, בודפשט מציעה לא רק אתרי תיירות אלא שלל הרפתקאות לילדים ולמבוגרים. לגבי חיי הלילה בעיר, ההונגרים יודעים לבלות ויודעים לשתות. היא אמנם עדיין לא ברלין ואפילו לא תל אביב, אבל ללא ספק אם תחפשו טוב תוכלו למצוא פאבים ודאנס-ברים טובים, שמחירי האלכוהול שלהם ברצפה.

בית המלון אקווה וורלד ריזורט מציע ללקוחותיו שירות הסעות חינם למרכז בודפשט ובחזרה מספר פעמים ביום. זוהי דרך נוחה להגיע במהירות לאתרים המרכזיים, כגון כיכר הגיבורים, שדרת החנויות ואצי אוצה (Vaci Utza), שבה מצויים סניפים של כל מותגי האופנה הגדולים, המוזיאונים, גלריית מוצ'רנוק, גן החיות והגנים הבוטניים של בודפשט.

לגבי היסטוריה והמורשת יהודית, בבירה ההונגרית מתגוררת קהילה יהודית גדולה המונה כמה עשרות אלפים. ממש במרכז העיר, ישנו "משולש בתי הכנסת", שהוא אזור הגטו לשעבר, ובו פעילים עדיין בתי כנסת רבים, כגון בית הכנסת הגדול ברחוב דוהאן (Dohány) - בית הכנסת הגדול באירופה והשני בגודלו בעולם. כמו כן, בית העלמין היהודי, הפארק והאנדרטה לזכרו של ראול ולנברג, אנדרטאות לזכר קורבנות השואה וחסידי אומות העולם, בתי ספר יהודים בהווה ובעבר, מוסדות יהודיים, מסעדות כשרות וחנויות מכולת המציעות אוכל כשר ועוד.

הכותב היה אורח של אקווה וורלד בהונגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully