וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון "פותחת" איים חדשים לישראלים: טיסות ישירות וזולות מהקיץ

עירית רוזנבלום

18.4.2017 / 9:32

עם 9 חברות תעופה שיטוסו הקיץ ליוון מישראל, ואיים חדשים ש"נפתחים" עבור התייר הישראלי - התחרות הולכת להיות צמודה והמחירים בהתאם. אז מה מחכה לכם השנה ביוון וכמה תעלה חבילת נופש כולל טיסות? (פחות מלילה בצימר בארץ)

האי לפקדה יוון. ShutterStock
מפרצים תכולים, אתרים ארכיאולוגיים וחורש ירוק. לאי היווני לפקדה/ShutterStock

לא פחות מ-400 אלף נוסעים נרשמו בחודשים יולי-אוגוסט 2016 בנתב"ג אל יוון ואייה, והציבו אותה במקום הראשון מבין יעדי הנופש המועדפים על הישראלים באירופה. קרוב לוודאי שהתנופה תימשך גם השנה, למרות התחרות מצדה של קפריסין עם תחילת הטיסות מחיפה לפאפוס וגם מאנטליה - שעשויה לשוב לגדולתה בהדרגה עם שיפור היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

לפי שר התחבורה, ישראל כץ, בזכות הסכם פתיחת השמיים בין ישראל לעולם, ירדו המחירים ביעדים למערב אירופה בין 30 ל-12 אחוזים. פתיחת השמיים גם הביאה לישראל חברות תעופה חדשות, ועל הקו ליוון מתחרות עתה לא פחות מתשע חברות - אל על, ישראייר, ארקיע, ניאוס, בלו ברד איירווייס, אסטרה איירליינס, אלינאייר, איג'יאן וסמול פלאנט, חלקן חברות לואו-קוסט. אליהן מתווספת חברת התעופה הקפריסאית TUS Airways, שתפתח קווים ישירים, סדירים ונוספים משדה התעופה בחיפה לאתונה, לרודוס ולקוס.

הקיץ יוצעו לראשונה חבילות לאי היווני לפקדה במלון Porto Galini במחיר של החל מ-1,990 שקלים ועד 2,350 שקלים לאדם בהרכב זוגי לחבילת נופש הכוללת טיסה ו-3 או 5 לילות במלון בדרגת 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. באי מפרצים תכולים והוא מכוסה ברובו בחורש ירוק ובו מושבות ציפורים, שרידי טחנות רוח, כרמים ועצי זית עתיקים ואתרים ארכיאולוגיים. באי חיי לילה תוססים וברים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. וביוון כמו ביוון - טברנות.

בקיץ יופעלו לראשונה גם טיסות ישירות לאי היווני סקיאתוס (Skiathos), שנחשב לפנינת איי יוון. לדברי סמנכ"ל השיווק באיסתא, רונן קרסו, האי שונה לחלוטין מרודוס, קוס, כרתים וגם מסנטוריני, שכן מדובר באי קטן שנופיו וחופיו מזכירים את חופי תאילנד. חוף קוקונאריס הוא החוף האטרקטיבי ביותר על האי בזכות חורשת האורנים המרהיבה הממוקמת ממש על קו החוף ומספקת צל לנופשים. חוף אכלדיאס הוא חוף פופולרי נוסף, המציע מסעדות, פאבים ומרכזי ספורט ימי.

חובבי הבילויים ישמחו לגלות כי בעיירה סקיאתוס, ישנם ברים ומועדונים רבים המקיימים מסיבות ריקודים עם מוזיקה מודרנית ועכשווית. רוב מקומות הבילוי מרוכזים סמוך לנמל של האי. חובבי הקניות והשופינג, ימצאו במקום, מגוון רחב של סוגי חנויות מסוגים שונים וביניהן, חנויות של מזכרות, של ממתקים ושל מוצרים מקומיים. כמה תעלה לכם חופשה שם? 3 לילות בחודש יוני לאדם בחדר זוגי במלון 4* BELVEDERE על בסיס חצי פנסיון, יעלו החל מ-450 דולר לאדם.

ישראייר וארקיע שמות הקיץ דגש על סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, המציעה בילוי יווני אותנטי. במרחק שעה נסיעה משדה התעופה נמצא חצי האי חלקידיקי, עם מלונות הכל כלול ועיירות נופש ציוריות. מתחילת חודש יוני יוצעו מחזורי מכירה של 4/5 ימים שיכללו טיסה, חבילות נופש וכן טיולים מאורגנים. מחירי טיסות: החל מ-349 דולר. ואילו סאן דור של אל על מציעה טיסות לרודוס ולכרתים.

האי סקיאתוס יוון. ShutterStock
שונה לחלוטין מרודוס, קוס וכרתים. האי סקיאטוס/ShutterStock

14 נמלי תעופה הופרטו

יוון, כידוע, לא נמצאת במצב כלכלי מזהיר ואחת מנקודות האור הבודדות בה היא התיירות. בשנת 2016 הגיעו אליה לא פחות מ-27 מיליון תיירים וכדי לשדרג ולתמרץ את מה שנחשב כבר כיום לתעשיית תיירות משגשגת, החליטה הממשלה לא מכבר להפריט את 15 שדות התעופה הבינלאומיים שלה. נמל התעופה של אתונה כבר הופרט ובשבוע שעבר נכנסה לפעילות חברת פראפורט(Fraport), חברה גרמנית שמנהלת את נמל התעופה של פרנקפורט וקיבלה זיכיון הפעלה לשדות התעופה היווניים ל-40 שנה. פראפורט-יוון, החברה-הבת, תנהל, תפעיל, תשדרג ותתחזק את שדות התעופה ביוון ובאייה.

ראש הממשלה, אלקסיס ציפראס, הכתיר כ"רגע חשוב עבור יוון" את הרגע בשבוע שעבר, שבו קיבלה החברה את ניהול נמלי התעופה היווניים, כאשר הפקידה 1.2 מיליארד אירו לקרן ההפרטה הממשלתית. לפי הערכות, הסכום הכולל של העיסקה לאורך שנות הזיכיון עשוי להכניס לממשלת יוון 10 מיליארד אירו.

השלב הראשון כולל את שדות התעופה של סלוניקי-מקדוניה, קאוואלה, חאניה בכרתים, זקינטוס, קפלוניה, קורפו ואקטיון. בשלב השני נכללים שדות התעופה של רודוס, קוס, מיקונוס, סנטוריני, סאמוס, סקיאטוס ולסבוס.

העבודות, בהיקף כספי של 357 מיליון אירו, אמורות להתחיל מיד, במאמץ להספיק ולסיימן עד לתקופת הקיץ. חמישה טרמינלים חדשים נבנים בשדות התעופה של סלוניקי, קורפו, קפלוניה, קוס ולסבוס. בין השאר גם נעשית הרחבה של כל הטרמינלים בשדות התעופה ב-100-300 אלף מ"ר, שיפוץ של 15 מסלולים, התקנת מערכות בקרה מתקדמות ומערכות לטיפול בכבודה.

פראפורט-יוון גם חתמה על הסכם עם חברת הדיוטי פרי הפועלת בנמלי התעופה היווניים לעוד 30 שנה, כשזו יותר מתכפיל את שטח החנויות הנוכחיות בשדות התעופה הללו ליותר מ-12 אלף מ"ר. כך שאפשר יהיה לטוס בכיף ליוון הקיץ.


הכותבת עורכת את אתר Monitour.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully