וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מזעזע: שוטרים מפנים נוסע של "יונייטד" בכוח מטיסה

11.4.2017 / 10:03

ולא, הנוסע לא התפרע ולא התחצף, כל חטאו היה שסירב להתפנות מטיסה עם רישום יתר. נשיא החברה התנצל: "אנו מצטערים על האירוע". הוידאו הפך לנצפה ביותר בסין: "הוא פונה בגלל מוצאו". הנוסע חזר לכסאו כשהוא מדמם

צילום מסך
שוטרים מפנים נוסע של יונייטד מטיסה. צילום מסך
תקרית מזעזעת. הנוסע מפונה בכוח מהטיסה/צילום מסך

ב"יונייטד איירליינס" סובלים גם כך מיחסי ציבור גרועים, במיוחד לאור המקרה בחודש שעבר, שבו הורידה החברה מטיסה שלוש נוסעות שלבשו מכנסי טייץ. אז עוד הצטדקו שם על כך שהנוסעות היו קרובות של עובדי החברה, מה שחייב אותן לקוד לבוש - אבל לאחר התקרית האחרונה שאירעה שלשום (ראשון) בנמל התעופה "או'הייר" בשיקגו אפילו הם נותרו ללא מילים.

נוסע ששילם על כרטיס טיסה לקנטקי הורד בכוח מהמטוס. האם הוא הפריע לשירות או איים לבצע חבלה? לא. כל חטאו היה שסירב להתפנות בכוחות עצמו בעקבות רישום יתר של נוסעים. ביונייטד ביצעו אובר-בוקינג לטיסה ונאלצו לפנות ארבעה מקומות. הם הציעו 400 דולר ולינה לכל נוסע שיתפנה, אבל איש לא התנדב. ההצעה הוכפלה ל-800 דולר, ועדיין אף אחד לא קם.

בשלב זה, אמר הנוסע טיילר ברידג'ס שצילם את האירוע, המחשב בחר ארבעה נוסעים, להם ישולמו 1,000 דולר. שלושה עזבו, הרביעי מחה בטענה שהוא רופא ויש לו חולים שמחכים בשני בבוקר. כאן נכנסה משטרת התעופה לפעולה, אלימה יש לציין.

"היה ברור שהוא לא יתפנה מרצון", אמר ברידג'ס, "הוא נופף בידיים ולא היה סיכוי שיילך". גם לאחר שהשוטרים משכו אותו, הוא חזר למושב כשפניו מדממים וצעק "אני חייב להגיע הביתה". בסופו של דבר הורשה לטוס.

הוידאו הפך ויראלי, במיוחד בסין, שם נטען כי הוא הורד מטיסה בשל מוצאו, אם כי בשלב זה זהותו של הנוסע לא נחשפה ולא ברור אם הוא אכן סיני. השוטר שפינה אותו בכוח הועמד לבירור משמעתי והושעה.

ביונייטד קיבלו את המקרה בשאט נפש. "אנו מצטערים על האירוע", מסר נשיא החברה אוסקר מוניוז, שייאלץ לשלם לנוסע הזה, כפי הנראה, הרבה יותר מ-800 דולר. ג'וזף שוויטרמן, פרופסור למדעי החברה, הסביר: "זו סיטואציה קלאסית שיש בה רק מה להפסיד. מצד אחד, יונייטד פינתה נוסע ששילם. מצד שני, הוא סירב לסמכות משטרתית, שהייתה לה זכות חוקית לפנות אותו".

וזו לא הצרה היחידה של יונייטד בסיפור. ברשות שדות התעופה האמריקאית יבחנו כיצד הגיעה יונייטד למצב של רישום יתר בטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully