וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפות שהילדים שלכם צריכים ללמוד כדי להצליח בחיים

אנגלית? ברור. אבל מחקר בריטי גילה שיש שלוש שפות נוספות שכדאי שהילדים שלכם ילמדו. בנמל התעופה הבריטי הית'רו מחלקים לילדים ערכת לימוד ידידותית וייחודית, שתעורר בהם השראה ללמוד שפות נוספות

שפות בינלאומי. ShutterStock
עד 2027 כישורי שפות זרות יתרמו לכלכלה כ-500 מיליארד דולר/ShutterStock

אין זה סוד שידיעת אנגלית משמעה סיכויי הצלחה גבוהים יותר בחיים, אבל אם הילדים שלכם ילמדו גם את השפות הללו, יש להם סיכוי גדול יותר להצליח בחייהם: צרפתית, גרמנית ומנדרינית, המשתייכת לקבוצת השפות הסיניות. כך עולה ממחקר חדש המתפרסם בימים אלו, שנועד לגלות אילו שפות יפתחו בעתיד אופקים חדשים בפני הילדים של היום.

על פי המחקר הבריטי, עד לשנת 2027, כישורי שפות זרות יתרמו לכלכלה כ-500 מיליארד דולר. המחקר נערך על ידי מכון המחקר הכלכלי הבריטי CEBR ונמל התעופה הית'רו (Heathrow), שאף חנך מיזם חינוכי שנועד לעודד השראה ועניין בקרב ילדים, בכל הקשור לשפות זרות.

שפות בינלאומיות. ShutterStock
1 מ-5 ילדים/ShutterStock

"מר הרפתקה" מגיע לנמל התעופה

בנמל התעופה הבריטי מציעים ערכת קלפים ייחודית וידידותית לילדים, תחת ניצוחה של הדמות "מר הרפתקה" (Mr Adventure). את הערכה ניתן יהיה להוריד בקרוב מאתר האינטרנט של נמל התעופה או לקבל ללא תשלום בדלפקי המודיעין החל בחג הפסחא הקרוב, שיחל ב-16 באפריל.

כרטיסי המשחק מציגים ביטויים קלילים שיגרמו לילדים להתוודע לשפות גרמנית, צרפתית ומנדרינית. נוסף על כך, ברחבי נמל התעופה יסיירו "שגרירי שפות" שיסייעו לילדים להגות את הביטויים השונים באופן הנכון. יהיה קל לזהות אותם בשטח, בזכות תגים מיוחדים שיענדו על בגדיהם.

סקר שערך נמל התעופה הית'רו בקרב 2,000 הורים בריטים עם ילדים בני פחות מ-18, מצא כי נושא השפות הזרות במדינה זנוח למדי. כך, למשל, 45% מההורים מודים כי ילדיהם אינם דוברים שפה נוספת מעבר לאנגלית. בנוסף, אחד מתוך חמישה ילדים (כ-19%) גם לא מביע עניין ללמוד שפה נוספת. עם זאת, הרוב המכריע של ההורים שהשתתפו בסקר (כ-85%) טען כי לימוד שפה שנייה מהווה עניין חשוב למדי, ורבים הסכימו עם הטענה כי יכולת כזו מגבירה את הסיכויים לקריירה מוצלחת יותר ומגוון אפשרויות תעסוקתיות, גם מחוץ למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שפות בינלאומי. ShutterStock
ילדים בעלי כישורי שפות זרות נוטים להיות טובים יותר בביצוע מטלות מרובות/ShutterStock

בדרך לחופשה לומדים מנדרינית

פרופ' אנטונלה סוראק, בלשנית מאוניברסיטת אדינבורו, אמרה לדיילי מייל כי "אנו מאמינים כי לימוד שפות זרות לא רק פותח אפשרויות קרייריסטיות אלא גם תורם להתפתחות של הילד. ילדים החשופים לשפות זרות נעשים מודעים יותר לשוני תרבותי ולזוויות מבט שונות".

לדבריה, ילדים בעלי כישורי שפות זרות נוטים להיות טובים יותר בביצוע מטלות מרובות (מולטי-טאסקינג), כמו גם בהבנת הנקרא. "דו-לשוניות מעניקה לילדים הרבה יותר מידיעת שתי שפות. לכן, זה נהדר בעיניי לראות את ההתגייסות של נמל התעופה הית'רו לנושא".

"בחג הפסחא הקרוב, צפויות לעבור בהית'רו מספר עצום של משפחות", אומר ג'ון הולנד-קיי, מנכ"ל נמל התעופה. "יחדיו, הם יגלו עולם לשוני מרגש, כמו גם חוויות תרבותיות. לקראת חופשתם, אנו מקווים לספק להם הנאה לצד ערך חינוכי, ולספק השראה בינלאומית לדור העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully