וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שאסור לכם לעשות לפני טיסה – ואתם עדיין עושים אותה

30.3.2017 / 0:14

הגעתם לנתב"ג בלי דרכון בתוקף? אפשר להנפיק אחד חדש בשדה, אבל זה יעלה לכם יותר מ-1,000 שקל. מי שוכח דבר כל כך אלמנטרי? מסתבר שהרבה מאוד אנשים. המספרים המדהימים בפנים

עומס בנמל התעופה בן גוריון עקב תקלה במערכת הבידוק. 2 במרץ 2017. אור רביד
יכול להיות שבין כל האנשים הללו, מישהו שכח לחדש דרכון/אור רביד

יניב, בן 40 מתל אביב, נזכר באחת הטיסות שלו עם משפחתו לפני מספר שנים: "אני הכי פדנט שיש. בודק, מסדר, הכול מאורגן כמה ימים לפני הטיסה. בפעם הזאת הגעתי לשדה, ביקורת דרכונים ואני מגלה ששלי לא בתוקף. ככה סתם זרקתי המון כסף לפח וגם אכלתי את הלב מבושה. דבר כזה לא אמור לקרות לי".

הסיפור הזה לא נדיר. אנו נוטים לייחס הגעה לשדה ללא דרכון בתוקף לטיפשות, בלבול או לחץ, אבל מרוב סידורים שאנו עושים לפני טיסה, לפעמים פשוט שוכחים לטפל בדבר האלמנטרי ביותר – חידוש הדרכון בזמן. על פי לוח האגרות של משרד הפנים, עלות חידוש דרכון בנוהל רגיל נעה בין 195 ל-275 שקלים, כשהנפקה מחודשת לדרכון שאבד או הושחת תעלה בין 370 ל-550 שקלים. אבל מה קורה אם הגעתם לנתב"ג בלי המסמך החשוב? ובכן, כפי שיניב ציין, תשלמו ובגדול. 1,105 שקלים יעלה לכם התענוג, עבור משהו שיכולתם בנקל לעשות דרך האינטרנט או במשרד הפנים, בלשכות של רשות האוכלוסין וההגירה.

דרכון ישראלי. ShutterStock
לא חבל לזרוק כל כך הרבה כסף לפח במקום לחדש בזמן?/ShutterStock

אתם יושבים בבית ומגחכים, לכם זה הרי לא יקרה. כמובן, רק שעל פי נתונים שסופקו לבקשתנו על ידי סבין חדד, מנהלת אגף דוברות והסברה ברשות האוכלוסין וההגירה, בשנת 2016 הונפקו בנתב"ג 24,200 דרכונים לאזרחים ישראלים – יותר מ-66 דרכונים ביום בעלות כוללת של כמעט 27 מיליון שקל. אמנם בשדה התעופה עוברים מדי יום אלפי נוסעים הטסים לחו"ל, אבל המספר הזה עדיין גבוה מאוד. נכון ל-29.3 (יום רביעי האחרון), ב-2017 הונפקו 4,231 דרכונים – ירידה ל-48 דרכונים ביום, אבל אל תשכחו שתקופת השיא עוד לפנינו והממוצע יעלה. זאת, מסבירים ברשות האוכלוסין וההגירה, משום שרבים שוכחים לבדוק את הדרכונים של הילדים.

צריך לזכור שגם דרכון בתוקף עלול שלא להיות בתוקף. רוב המדינות דורשות שתאריך התפוגה יהיה לפחות שלושה חודשים מיום הכניסה למדינה. זה אומר שאם תוקף הדרכון שלכם יפוג בעוד חודש, לצאת מהארץ לא תהיה לכם בעיה, אבל יכול מאוד להיות שפקיד ההגירה בצד השני ישים לכם תמרור עצור בוהק. אז עשו לעצמכם טובה. יש לכם כרטיס טיסה? בדקו את תוקף הדרכון כבר עכשיו, חדשו אותו באינטרנט או בלשכת האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים וצאו לחופשה בראש שקט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תורים ארוכים באולם ההמראות בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
האזרחים ששכחו להנפיק דרכונים הכניסו כמעט 27 מיליון שקל לקופת המדינה ב-2016/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully