וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ מגיע – אבל זה לא אומר שאי אפשר לטוס בזול

29.3.2017 / 1:43

באילו ימים להזמין כרטיס ומתי כדאי להימנע? בדיקה שערכנו גילתה כי בחודשים יוני-ספטמבר שעבר היו הפרשי מחירים של עשרות אחוזים בין ימים באותו חודש עצמו. קבלו טיפ קטן (בסיוע skyscanner.co.il) שיוכל להפוך את החופשה שלכם לחסכונית יותר אפילו ביולי-אוגוסט

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: אביב אירגז, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

בוידאו: היום העמוס ביותר בנתב"ג ב-2016

מחירי טיסות הם עניין מתעתע שמושפע מהרבה גורמים. בקיץ קשה למצוא טיסות זולות, במיוחד אם אתם מזמינים ברגע האחרון או אם בא לכם לצאת במועד פופולארי (נניח, חגים, שאשתקד הגיעו באוקטובר והשנה נופלים בסוף ספטמבר, ממש עם סוף הקיץ). ההמלצה היא לתכנן את חופשתכם שלושה חודשים מראש לכל הפחות, כדי שלא תפגשו מחירים שאינכם מעוניינים לשלם.

מה יקרה בקיץ הבא עלינו לטובה? עדיין קשה לדעת, מאחר שמחירי טיסות, כאמור, הם תורת כאוס שלמה, אבל בזכות האתר skyscanner.co.il אנחנו יודעים מה עשיתם בקיץ האחרון ואפילו בזה שלפניו. בעקבות פנייתנו, באתר הכינו עבורנו באתר טבלאות נתונים ובה היום ה"מנצח" בכל חודש בין יוני לספטמבר והיום היקר ביותר.

יוני-ספטמבר בקיץ 2016: הימים הזולים והימים היקרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולצורך השוואה, הנה גם הנתונים של קיץ 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש בטבלאות האלה מספר נתונים שמתווים קו מסוים. למשל, ה-28 ביוני היה בשנה שעברה היום היקר ביותר בחודש, וב-2015 היה ה-27 ביוני היקר ביותר. הסיבה היא שבתקופה זו תלמידי התיכון כבר בחופשה וגם תלמידי היסודי בדרך אליה. זה אומר שאם אין לכם צורך לנסוע עם הילדים, כדאי לכם לכוון יותר לתחילת החודש.

ההפתעה מגיעה ביולי. היינו נוטים לחשוב שתחילת החודש תמשיך את המומנטום של סוף יוני, אבל הנתונים מגלים שהימים הזולים יותר לטיסה ב-2015 וב-2016 נפלו דווקא ב-2 בחודש. גם באוגוסט היום הזול ביותר נופל בתחילת החודש והיקר ביותר בסופו בשני המקרים.

עומס בנמל התעופה בן גוריון עקב תקלה במערכת הבידוק. 2 במרץ 2017. אור רביד
הכי כיף בקיץ: התורים/אור רביד

ומה קורה בספטמבר? בשנה שעברה חל ראש השנה ב-2 באוקטובר, מיד לאחר סופשבוע, מה שיצר גשר ארוך מאוד. ה-28 בספטמבר היה יום רביעי, וזה מסביר מדוע הוא היה היום היקר ביותר בחודש. ב-2015 חל ערב ראש השנה ב-13 בספטמבר, אך היום היקר ביותר לטוס בו היה 23 בספטמבר - מוצאי יום הכיפורים. יש לקחת בחשבון כי חג הסוכות הוא אחת התקופות היקרות בשנה, מה שמסביר את קפיצת המחירים.

הפעם מגיע ערב ראש השנה ב-20 בחודש, יום רביעי, כך שניתן לצפות שהמחירים יהיו גבוהים ביותר סביב היום הזה ובמיוחד בסוף השבוע שאחריו. ה-20-21 עצמם הם לא ימים מפחידים, אבל כמו בשנה שעברה, הימים שלפניהם (החל מה-18 בחודש, יום שני) לא נראים טובים לעסקים. למשל, טיסה לברלין (כיוון אחד) מתחילה ב-162 דולר ב-18 בספטמבר, לעומת מחצית הסכום בדיוק ב-9 בספטמבר. בין ה-22-25 בספטמבר, השבוע שלאחר ראש השנה, מחירי טיסות החזור גבוהים מאוד.

גם השנה ה-28 בספטמבר לא יהיה זול, מאחר שהוא מגיע לפני יום הכיפורים. טיסה לאמסטרדם מתחילה ב-77 דולר לכיוון אחד בתחילת החודש, בעוד שביום הזה היא עולה 278 דולר.

מיצג אור בשער ברנדנבורג בברלין ביום הפתיחה של "פסטיבל האור", 9 באוקטובר 2015. רויטרס
ברלין בחגים? תפתחו את הארנק/רויטרס

מובן שעם כל הערכה צריך להיזהר וזהו לא מדע מדויק, אבל אם ברצונכם להזמין טיסה לקיץ, הטווח שבין התאריכים המצוינים כאן יכול לתת לכם כיוון כללי לגבי העדפותיהם של הנוסעים האחרים. אין כאן תורה מסיני אלא היגיון פשוט, ובכל זאת כדאי לעשות בדיקה מדי פעם כדי להתרשם.

אגב, על פי סקרים עולמיים שנערכו במדגמים שכללו יותר ממיליארד הזמנות, הזמן המומלץ ביותר להזמנת כרטיסים הוא בין 50 ל-60 ימים לפני המועד המתוכנן. שם, בתאוריה, תמצאו את המחיר הזול ביותר. בהתחשב בכך שהקיץ מעבר לפינה והחגים אחריו, במקרה הספציפי הזה היינו ממליצים להקדים.

הנתונים: באדיבות אתר skyscanner.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully