וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריחה זה רק תירוץ: למה כדאי לכם להגיע לגלבוע בסוף השבוע

בדיוק כשמתחיל האביב רשמית ומקבל כבונוס את שעון הקיץ, תתקיים בסוף השבוע צעדת הגלבוע בפעם ה-51 בהיסטוריה. אירוסים ושאר פרחים שתראו זה נהדר, אבל יש עוד הרבה מה לעשות ולראות באזור. 8 נקודות שכדאי להכניס ללו"ז שלכם בסופ"ש, ובכלל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
3 מסלולים בדרגות שונות מחכים לכם. צעדת הגלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי היה מאמין שכבר עברו יותר מ-50 שנים, מאז החלו לצעוד לכבוד רכס הגלבוע בצעדה המסורתית עטורת הפריחה של חודש מרץ. והנה, ממש בטיימינג מושלם של תחילתו הרשמית של האביב ובואו המבורך של שעון הקיץ, "מתלבשת" לנו צעדת הגלבוע ה-51.

שלושה מסלולים ייחכו להולכים שיגיעו להר ה"אל טל ואל מטר", בהם מסלול משפחתי של 6 ק"מ, מסלול עממי של 13 ק"מ ומסלול בינלאומי של 20 ק"מ מדי יום (שישי ושבת), ובסך הכל 40 ק"מ על פי התקנות הבינלאומיות המחייבות.

וזה בדיוק הזמן להגיע לגלבוע שבשיא פריחתו בין החורף לאביב. אז אילו פרחים מחכים לכם שם? כמובן שאיריס הגלבוע, שהוא מלך הפרחים של הרכס שפסגותיו מגיעות לגובה של כ-500 מטרים מעל פני הים, אבל גם נוריות ודמומיות באדום, פשתה שעירה ותלתנים בוורוד, ככבן ומסרק מזרחי בלבן, חרצית וסביונים בצהוב - בקיצור כל הצבעים בציור ענק אחד של הטבע.

מעבר לצעדה, מחכים לכם האנשים הטובים של עמק חרוד והאטרקציות של עמק המעיינות, ששווה לקפוץ אליהם על הדרך, או בין צעדה להרחה של פרח.

טיול מסלול צעדת הגלבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צעדת הגלבוע תפגיש אתכם עם איריסים וטבע בשיאו. שבילי טיול בגלבוע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

רכיבת הגלבוע

מחפשים מקום לישון אחרי הצעדה של יום שישי ולפני זו של שבת? מצאנו עבורכם. ב"ווילה בכפר" בכפר יחזקאל יש את כל מה שצריך לצימר משפחתי. חמש יחידות דיור למשפחות או זוגות, חצר גדולה, מתקנים לילדים, ג'קוזי ובריכה מחוממת להרפות בה את שרירי התאומים הדואבים אחרי הצעדה.

וילה בכפר היא כנראה וילת האירוח הוותיקה בארץ, והחלה את דרכה כבר ב-1999 כבית גדול שמארח משפחות. מעבר לנוף הכפרי והמדשאה הגדולה שנשקפת מהמרפסת, כל חדר מעוצב באופן שונה ונותן פרטיות לדייריו. ארוחת הבוקר שתוגש לכם היא הדבר הטוב ביותר שאיתו תוכלו לפתוח את יום הצעדה, במיוחד אם תמתיקו את הלחם הכפרי בריבת הגוייאבות הנהדרת שמוגשת לצד קישים קטנים של בטטה ובצל. יאמי!

וילה בכפר, כפר יחזקאל. מחיר: כ-4,500 שקלים ללילה לכל המתחם. ארוחת בוקר בתשלום נוסף. טל' 052-2661262.

לא כולם במשפחה רוצים לצעוד? אפשר לטייל בגלבוע גם על סוס. בחוות גזית תמצאו זוג חביב שהכיר בחוות סוסים בשרון, התאהב זה בזו ובסוסים והגיע לישוב גן-נר, אחד הישובים הבודדים על הגלבוע, והקים חוות סוסים טיפולית ותיירותית לא רחוק מהבית.

ליד הישוב אביטל שעל כביש התענים (675), הקימו אודליה וגל גזית חווה סוסים בחודש אוגוסט האחרון, שבה הם עורכים טיולי סוסים החל מחצי שעה ועד יום שלם. מעבר לכך, הם מקיימים סדנאות ואירועי חגיגיים בחווה והכל סביב הסוסים. אז לא רוצים להתאמץ? הסוס יראה לכם את הגלבוע קצת יותר מגבוה.

חוות גזית, ליד אביטל. פתוח כל יום חוץ מיום א'. מחיר: חצי שעת רכיבה - 80 שקלים, 120 לשעה. עדיף לתאם מראש. טל' 050-3314443.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צימר וילה בכפר כפר יחזקאל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מה רע לפתוח ככה את הבוקר? וילה בכפר, כפר יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
חוות סוסים חוות גזית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
התאהבו בסוסים וזה בזו. גל ואודליה בחוות גזית/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

שלום, אני קולעת

לא מתחשק לכם בכלל להזיז את הרגליים? גם טוב - תזיזו את הידיים. אצל "סלימה - קליעת שלום" שבכניסה לקיבוץ חפצי-בה, תוכלו לקלוע לכם סל מנצרים של תמרים. סלימה היא סימה אורן, וממשחק המילים של סלים, סימה וסאלם - נהיה סלימה, שלא רק תלמד אתכם לקלוע כלי קטן שתקחו הביתה, אלא גם תקרא לכם בסלים. כלומר, תספר לכם על האופי שלכם, הבעיות והחיים שלכם דרך צורת הסל שתקלעו.

לדבריה, כל אחד מיוחד וכל אחד קולע משהו אחר ובצורה אחרת. היא מפענחת את הבפנוכו שלכם על-ידי אינטואיציה וניסיון של 17 שנה בקליעת סלים, ובעיקר בעבודה עם אנשים.

סלימה, חפצי-בה. פתוח: כל יום בתיאום מראש. קריאה מגיל 18, כ-50 שקל לאדם לסדנת קליעה וקפה. טל' 050-6464205.

נכנסתם לחפצי-בה? אין מצב שאתם לא פוגשים את נעמה עמית, שתיקח אתכם לסיור בגן היפני שנתרם על-ידי תנועת המקויה. הגן היפהפה הזה, הוא מתנת תודה של המקויה (נוצרים יפנים אוהבי ישראל) לרגל שנת היובל של הקיבוץ ב-1972. המתנה היא על הטיפול המסור של חברי התנועה, שלומדים עברית באולפן בקיבוץ עד היום הזה ומחזקים את הקשר עם התנ"ך וארץ ישראל.

נעמה, שאחראית על הגן ודואגת לטפח ולסדר, וגם להדריך את האורחים, עושה זאת כפרויקט חייה וכדאי לשמוע את מה שיש לה לומר על העצים המיוחדים, הדגים שבאגם הקטן, מערת התפילה היפנית ושאר פרטים שלכל אחד מהם משמעות רבה באורח החיים היפני. הסיור המודרך בגן בתשלום ובתיאום בלבד, אז קחו לכם שעה של מרגוע תרימו לה טלפון.

הגן היפני, חפצי-בה. פתוח כל יום. הביקור בתיאום בלבד ובהרשמה לסיור מודרך בתשלום. טל' 054-6634348.

סלימה קליעת סלים חפציבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מי רוצה לקלוע לסל ואת הסל? סלימה בסטודיו שלה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
הגן היפני חפציבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
שלווה לנפש ולטבע. הגן היפני בחפצי-בה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מנוחה ליגע

מעבר לטבע היפה והפורח, עמק חרוד הוא גם מקום של טבע אנושי. ככזה, הוא מכיל את אחד המוזיאונים המיוחדים להיסטוריה, אמנות וארכיאולוגיה - בית שטורמן שבקיבוץ עין חרוד מאוחד. המוזיאון שנחנך ב-1941 ונקרא על-שם חיים שטורמן, שעלה עם שניים מחבריו על מוקש בעת שנסעו חפש לוקיישנים להתיישבות באזור, מציע תערוכות קבועות ומתחלפות.

תערוכה מיוחדת שמציגה כעת ותסתיים ב-1 באפריל, על כן מהרו נא, היא של חברת הקיבוץ ציפורה דוד, חלוצה שצילמה את ילדי הקיבוץ, וצילומיה נמצאו ושופכים אור על הימים בשחור-לבן. תערוכה קבועה ומעניינת לא פחות היא של "הידיד" צ'ארלס אורד ווינגייט, איש פלוגות הלילה שפעל באזור והיה ידיד של הרעיון והעם הציוני. אל תחמיצו.

מוזיאון בית שטורמן, עין חרוד מאוחד. מחיר: 25 שקלים למבוגר, 15 שקלים לגימלאי ותלמיד. טל': 04-6486328.

מי שרוצה יותר אומנות הארד קור, יפסע מרחק 20 צעדים אל המשכן לאומנות, גם הוא בעין חרוד והמוזיאון הגדול ביותר בצפון הארץ שתוכנן על-ידי האדריכל שמואל ביקלס, כך שהחדרים מוארים על-ידי תאורה טבעית בלבד.

במוזיאון אוסף יודאיקה מרשים, ובו מציגה כרגע תערוכה של כתוב?ות קלה מהעולם, כולל אחת מאיראן.



המשכן לאומנות, עין חרוד. פתוח: כל יום, בתשלום. טל' 04-6486038

מוזיאון בית שטורמן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
לחזור לשחור-לבן. תערוכת הצילומים של ציפורה דוד במוזיאון בית שטורמן/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מוזיאון בית שטורמן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
חסרה לכם קצת העיר? הנה היא. תערוכה מתחלפת במשכן לאומנות/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

הזית שירענן אתכם

סוף היום ואתם חייבים לשים משהו בפה אחרי כל ההתרוצצויות האלה, אז בחוות התבלינים בגלבוע תמצאו מזור לכל מאוויי קיבתכם. ב-1982 הקימו פנינה ויוסי מס חוות בודדים, שעסקה בגידולים חקלאיים שנכשלו. ב-94 הקימו את המסעדה במו ידיהם, כשפנינה לומדת את רזי הבישול בניסוי וטעייה.

הרעיון היה להשתמש בתבלינים, יין, גבינות ושאר מוצרים מהאזור, ולבשל בעזרתם דברים טעימים. ואכן, חוות התבלינים (ולא זו שבבית לחם הגלילית ולא קשורה לזו שבגלבוע), הפכה להיות מסעדת הבית של כל המעפילים לגלבוע. רק אל התצפית מהמרפסת שווה להגיע ולשתות בירה, אבל לא תתאכזבו גם מהמנות המצוינות שבתפריט, כמו ניוקי ערמונים, פלאפל פטריות ואפילו לביבות טבעוניות. אורן, הבן של דני ופנינה שמנהל את המקום, ממליץ בחום על פאי הפקאן של אמא ועל סלט החווה בליווי רוטב על בסיס חומץ פטל.

חוות התבלינים בגלבוע, כביש 667. פתוח כל יום, כדאי להזמין מראש. טל' 04-6531093.

רוצים משהו פחות כבד, אבל עדיין שישאיר את הבטן שבעה? בדרך חזרה למרכז, אם אכן אתם נוסעים לשם, עצרו במושב ברק שבחבל התענכים. חפשו את "זית רענן" - חמד של מקום שהקים שי אסייג, פנסיונר של צה"ל שתלה את המדים בגיל 40 פלוס. לאחר 25 שנה בצבא, החליט שי להקים בית קפה בוטיקי וסנדוויצ'יה, שבו הוא מכין ללקוח סנדוויץ' מפנק אל מול עיניו.

בימי שלישי מכין שי פריקסה (20 שקלים) שאת סודותיו ירש מאמו, ובשאר ימות השבוע הוא גם ישקה אתכם במיץ רימונים ותפוזים ישר מהפרי, וגם יגיש לכם בורקס, עוגות וארוחת בוקר. ממש ליד המטבח שלו, פתח במקלט ישן ששיפץ חנות בוטיק לממכר מוצרי דליקטס, כמו יין, ריבות, גבינות, וגם שמן זית שהוא מייצר מזה שנים.

זית רענן, מושב ברק. פתוח רוב השבוע. טל' 052-9270604.

חוות התבלינים בלגבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
המקום היחיד בגלבוע שייתן לכם שקט קיבתי. חוות התבלינים בגלבוע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
זית רענן מושב ברק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
יירענן ויאכיל אתכם בלי סוף. שי אסייג ב"זית רענן"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
seperator

פרטים נוספים על צעדת הגלבוע 2017, אטרקציות ומקומות לבילוי תמצאו באתר הצעדה. הליכה מהנה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully