וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: עשרת הדיברות לקמפינג מוצלח עם הילדים

27.3.2017 / 0:17

כיצד לבחור חניון לילה, על איזה ציוד לא לוותר, היכן לרכוש מוצרי קמפינג על הדרך, את מי לצרף לטיול ומדוע כדאי להצטייד בטלסקופ? קבלו את הטיפים המנצחים והסודות הקטנים שיהפכו את הקמפינג שלכם לחוויה משפחתית בלתי נשכחת

מנטה קמפינג. ShutterStock
מילים כה רבות כבר נכתבו על החיבור ההדוק לטבע שמזמנת לינת שטח תחת שמים זרועי כוכבים/ShutterStock

מילים כה רבות כבר נכתבו על החיבור ההדוק לטבע שמזמנת לינת שטח תחת שמים זרועי כוכבים. זה מרגיע את הנשמה, מזכך את הנפש ויוצר גיבוש משפחתי מדהים. אבל כדי לעשות זאת כמו שצריך ובעיקר כדי שהילדים ירצו לחזור על החוויה שוב ושוב, כדאי להכיר כמה טיפים מנצחים.

מתארגנים: לחשוב קדימה

מטבע הדברים, כל קמפינג מתחיל בבחירת חניון קמפינג. הגיוני, לא? ובכן, מדובר בתורה שלמה. החלוקה הברורה ביותר היא לחניון בתשלום או לחניון שאינו בתשלום. לכל אחד מהם יתרונות משלו, אם כי משפחות עם ילדים יעדיפו בדרך כלל את החניון המסודר, בתשלום. זאת בעיקר בשל רמת האבזור והימצאותם של אלמנטים שעושים את החיים קלים יותר: משירותים ומקלחות חמות דרך נקודות חשמל להטענת טלפונים סלולריים ועד מטבחים משותפים עם מקררים.

מצד שני, חניוני לילה מורשים (אך שאינם בתשלום) בלב הטבע מציעים בסך הכול ברזי מים (לא תמיד) ומקום מפולס להניח בו את הראש. היתרון: חיבור טוטאלי לטבע, תחושה בראשיתית ולעיתים גם פחות עומס של מטיילים אחרים.

כך או אחרת, מומלץ להגיע לאתר הקמפינג מוקדם יחסית, כדי לתפוס מקום טוב: תחת עץ, סככת צל או לצד פלג מים. ובכל מקרה, לא כדאי להגיע לאחר רדת החשיכה. אין דבר יותר מבאס מהקמת אוהל והתארגנות בחושך.

מנטה קמפינג. ShutterStock
מומלץ להגיע לאתר הקמפינג מוקדם יחסית, כדי לתפוס מקום טוב: תחת עץ, סככת צל או לצד פלג מים/ShutterStock

גאדג'טים לקמפינג: הדור הבא

הימים ההם של אוהל סיירים, שק שינה מרוט ופנס מתכת חבוט – חלפו כבר מזמן. כיום תוכלו למצוא בחנויות הקמפינג שפע בלתי נדלה של גאדג'טים. כך למשל, כיריים ניידות שפועלות על דלק (כן, אותו דלק של תחנות הדלק), מטען סולארי למכשירי חשמל, ערכת קפה מתקפלת, ערסל זוגי ועוד ועוד. במיוחד אהבנו את ה"מקלחת שקית" שהיא, כפי שמרמז שמה, מקלחת ניידת שמתקפלת לממדים זעירים. רוצים להתקלח? פורסים, תולים על ענף או מוט גבוה, ממלאים מים ונהנים ממקלחת של דקות ארוכות, עם ראש מקלחת שניתן לכווננו בהתאם להעדפות הזרימה האהובה עליכם. אבל אם נחזור לדבר הכי בסיסי בקמפינג, חשוב לזכור את הכלל הקלאסי בכל הקשור לבחירת אוהל: רכשו אוהל שמיועד ליותר אנשים ממספר האנשים שהוא יאכלס בפועל. במילים אחרות: אתם ארבעה? קנו אוהל לחמישה. העצה הזו שווה זהב. אחרי שרוכשים אוהל חדש, מומלץ לנסות להרכיב אותו עוד לפני שיוצאים לשטח. בשביל זה יש לכם סלון, או אפילו גינה ציבורית. אל תתעצלו.

מנטה קמפינג. ShutterStock
ערסל זוגי. כיום תוכלו למצוא בחנויות הקמפינג שפע בלתי נדלה של גאדג'טים/ShutterStock

ציוד: הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול

פעם הייתם יוצאים מהבית לקמפינג, נוסעים בדרכים, מתארגנים בשטח, ואם שכחתם משהו – אכלתם אותה. כיום, חנויות נוחות מאפשרות לא רק להשלים ציוד קמפינג ברגע האחרון, אלא אף לרכוש אותו מראש, בנחת. תופתעו מהמגוון שממתין לכם כאן. כך או אחרת, הציוד ההכרחי לקמפינג כולל כידוע אוהל, שקי שינה, מזרני שטח, מחצלת, צידניות, ערכת קפה ובישול, ערסל, ספרים ומשחקים לילדים ועוד ועוד.

אבל ישנם דברים קטנים, אפילו זעירים, שחשובים לא פחות מאוהל. לא תאמינו עד כמה אטמי אוזניים עשויים להציל אתכם מלילה נטול שינה בגלל שכנים רועשים, או עד כמה חומר דוחה יתושים עושה את ההבדל בין לילה נינוח ללילה של גירודים מטריפים. גם פנס ראש הוא "מאסט" – ההבדל בינו לבין פנס רגיל הוא עוד יד פנויה, ובקמפינג כל יד חשובה. בקיצור, בנו לכם בנחת רשימת ציוד, והשלימו אותה על הדרך, בזמן שמתדלקים.

מנטה קמפינג. ShutterStock
בנו לכם בנחת רשימת ציוד, והשלימו אותה על הדרך, בזמן שמתדלקים/ShutterStock

מיקום מנצח

הקרקע, הדשא או חול הים מציעים חיבור אמיתי לטבע, אבל כששוכבים עליהם לא מרגישים את אותה נוחות של המזרן האורתופדי המפנק שלכם בבית. לכן, כאשר בוחרים היכן למקם את האוהל, ודאו שמדובר במשטח ישר ככל האפשר, עם מינימום בליטות. כדאי גם לסלק אבנים, אפילו כאלו שנראות זעירות ונטולות משמעות. הימנעו גם מלינה בשיפוע - גם זווית קלה עלולה לגרום לכם לחוש שאתם מתגלגלים אל דופן האוהל.

וישנו כמובן עניין מציאת הצל. כי הצל הנכון הוא ההבדל בין השכמה בחמש לפנות בוקר או התעוררות נינוחה בשעה מאוחרת יותר. לכן, כדאי ללון תחת עצים המצויים בכיוון מזרח לכם, תחת סככות מוסדרות או פשוט להביא אתכם צלונים, ציליות ושאר אלמנטים שבהם מופיעות האותיות צ' ו-ל'.

להרחיק דובים

טוב, דובים כבר אין בישראל, אבל הצלחנו לצוד את תשומת לבכם, נכון? ובכן, אתם לא רוצים שחיות בר יסתובבו ליד האוהל שלכם כשאתם ישנים. נכון, אף אחד לא יטרוף אתכם, אבל תן חצוף שגונב שאריות אוכל בלילה עלול להפחיד את הילדים. וזה גם מאוד לא אקולוגי. לכן, לא משאירים מזון מחוץ לאוהל. גם נעליים ובגדים לא כדאי להשאיר בחוץ, כדי שחרקים וזוחלים נשכניים לא יחליטו להתכרבל בהם ולהפתיע אתכם על הבוקר.

מנטה קמפינג. ShutterStock
תן חצוף שגונב שאריות אוכל בלילה עלול להפחיד את הילדים/ShutterStock

חברים לדרך

אל תקלו ראש בהמלצה הבאה, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים: בואו עם חברים, בני משפחה ושאר ילדים. כי עם כל הכבוד לגיבוש המשפחתי, החוויה תהיה הרבה יותר משמעותית אם תצרפו לקמפינג שלכם את החברים שלהם/שלכם (ואל תמחקו את המיותר כשאתם מארגנים טיול). רוצים להגדיל? בואו בחבורה, צרו מתחם אוהלים משלכם וחברו לו גרלנדות עם מנורות בכל הצבעים. הילדים יעופו על זה.

מנטה קמפינג. ShutterStock
בואו עם חברים, בני משפחה ושאר ילדים/ShutterStock

אל תישארו רעבים: פויקה ושאר פתרונות גורמה בשטח

בהתאם לטרנד הישן-חדש, אין כיום קמפינג מושקע בלי פויקה שמכבד את עצמו. סיר הברזל המעוגל וכבד-המשקל שהומצא על ידי מהגרים הולנדים באפריקה, זוכה בשנים האחרונות להמוני מעריצים נלהבים. אלו נשבעים כי הבישול בברזל היצוק והמסיבי מפיק טעמים שלא מן העולם הזה. קחו בחשבון שהבישול המומלץ הוא בישול איטי, אך התוצאה תהיה הדבר הכי קרוב לגורמה בשטח:
מסטייק סינטה ביין, דרך מיני דגים, מרקים מכל סוג ומין, וכמובן – קינוחים מהפנטים שמתחילים בקראמבל תפוחים ומסתיימים בעוגת שוקולד חמה. יש מי שאפילו אופים לחם בפויקה. חיפוש בסיסי בגוגל יחשוף בפניכם עולם חדש מופלא של מתכוני פויקה מפתיעים ומקוריים. אז מי אמר שלא טעים בקמפינג?

אבל לא תמיד חייבים לבשל הכול בשטח. גם במקרה זה, תוכלו פשוט להיכנס לחנות הנוחות הסמוכה של מנטה ולמצוא שם תפריטי אוכל ומשקאות שנבנו על ידי שף ומתאימים לכל המשפחה, כולל סלטים וכריכי שף עם רוסטביף, שניצל, סביח גבינה בולגרית או גאודה וסלטים שונים. כמובן, אפשר גם להצטייד במזון ברמת חומר הגלם, שניתן להביא לקמפינג. העצירה הזו תאפשר לכם גם להתענג בדרכים על קפה ג'ו משובח.

מנטה קמפינג. ShutterStock
סיר הברזל המעוגל וכבד-המשקל שהומצא על ידי מהגרים הולנדים באפריקה, זוכה בשנים האחרונות להמוני מעריצים נלהבים/ShutterStock

טבע חופשי - ילדים בטוחים

היציאה לקמפינג משפחתי היא הזדמנות מצוינת לגרום לילדים להתנתק מהמסכים. והם אכן יתנתקו – וגם ייהנו מכל רגע. למעשה, יש סיכוי טוב שבמשך היממה הקרובה, לא תשמעו את צירוף המילים המבעית "משעמם לי".

אז שחררו אותם - הטבע הוא מגרש המשחקים האולטימטיבי. תרפו, הם מסתדרים נהדר גם כאשר הם לא בקו הראייה הישיר והמידי שלכם. עם זאת, חשוב מאוד להסביר להם היטב מה אסור ומסוכן לעשות: מהפיכת אבנים דרך טבילה במים בלי פיקוח שלכם ועד משחק בגפרורים. ואם כבר מדברים על טבע חופשי, מומלץ מאוד להביא עמכם מגדיר צמחים או חרקים, ולצאת עם הילדים לשיטוט הכרות בשטח. לא תאמינו עד כמה זה יחבר אותם לעולם הטבע.

עזרה ראשונה

דווקא כאשר צריך אותו, אתם מגלים שארון התרופות שלכם נמצא, ובכן, בבית. אז כדי לחוש בטוחים ולהתכונן לכל תרחיש, כדאי לבנות לעצמכם ערכת עזרה ראשונה (ושנייה) מדוגמת לשטח.
יהיו בה כדורים לשיכוך כאבים, תכשיר נגד כוויות, פלסטרים, אמצעי חיטוי, תחבושות ושאר ממתקים. גם בחנויות הנוחות שעל הדרך ניתן לרכוש ערכות עזרה ראשונה שמתאימות במיוחד לטיולים וקמפינג.

מנטה קמפינג. ShutterStock
כדאי לבנות לעצמכם ערכת עזרה ראשונה/ShutterStock

שמים של כוכבים

ילדים שמתגוררים בעיר יופתעו לגלות כי שמי הלילה זרועים באינספור כוכבים - מרבד מנצנץ ומהפנט. אל תוותרו על שכיבה על הגב תחת הכוכבים, בלי לעשות כלום, בלי לדבר, בלי טלפונים. רק לבהות בכוכבים. את הלילה הזה הילדים בהחלט לא ישכחו. אפשר אפילו לרכוש או לשאול מחברים טלסקופ ולגלות עולם חדש מופלא. לכו תדעו, אולי בזכות הלילה הזה, הילד או הילדה שלכם יהפכו בעתיד לגלילאו גליליי הבא.

מנטה קמפינג. ShutterStock
אל תוותרו על שכיבה על הגב תחת הכוכבים, בלי לעשות כלום, בלי לדבר, בלי טלפונים. רק לבהות בכוכבים/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף דלק-מנטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully