וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אמסטרדם: המדריך למציאת וויד בעולם

9.3.2017 / 17:00

למרות שברוב מדינות העולם עישון מריחואנה אינו חוקי, ישנם מקומות שבהם נרשמת סלחנות מסוימת והעלמת עין. קבלו מדריך קצר ל-8 ערים באירופה שבהן תוכלו להשיג וויד בקלות יחסית, אבל לא שמעתם את זה מאיתנו

מערכת וואלה!

בווידאו: האם סמים הולכים להפוך חוקיים?

בואו נתחיל מהסוף: ברוב מדינות העולם עישון מריחואנה אינו חוקי, אך יש נסיבות מקלות, יש מדינות מקלות ויש גם סטלנים שלא יכולים רגע אחד בלי, במיוחד בטיול של סתלבט בחו"ל. אז מה עושים? מתארגנים ומקווים לא להיתפס (או לפחות לא ליפול על חומר גרוע).

גם בישראל עלה לאחרונה נושא עישון המריחואנה לכותרת, כשהשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, הצהיר על מדיניות אי הפללה של צרכני קנאביס, שתכליתה הטלת קנסות ולא רישום פלילי.

כך או אחרת, אנו בטח לא מעודדים מעשים לא חוקיים, אבל אם כבר החלטתם ללכת על זה, קבלו את המדריך הבא. ועוד מילה לפני שמתחילים: מטבע הדברים, המידע על מקומות שבהם אפשר להתארגן דינאמי למדי, והדברים משתנים כל העת. קחו זאת בחשבון. למעשה, הדרך הטובה ביותר להתארגן בחו"ל היא פשוט להכיר חבר/ה או חבר'ה מקומיים. ברוב המקומות והאתרים המוזכרים בכתבה פשוט שוטטו, רחרחו, ובעיקר תנו לסוחרים להגיע אליכם.

פראג: "האמסטרדם של מזרח אירופה"

בעיר שלעתים קרויה בחיבה "האמסטרדם של מזרח אירופה", תגלו כי הסובלנות לעישון גבוהה למדי. נכון, לא תמצאו פה קופי-שופס עם שלטים נוצצים, אבל לא צריך לחפור הרבה כדי להתארגן כמו שצריך בעיר.

השמועות אומרות כי השוטרים הצ'כים כלל לא יטריחו את עצמם לפנות אליכם, כל עוד לא תעברו את המשקל של 15 גרם של מריחואנה או 5 גרם של חשיש. ואתם לא תעברו. אבל יש שני דברים שממש לא מומלץ לכם לעשות: לבצע רכישה באזור כיכר ואצלב (Wenceslas Square) ולברר עם ברמנים היכן קונים חומר טוב. הסיבות: במקרה הראשון תיפלו על חומר גרוע, ובמקרה השני - עלולים לפטר אותם מעבודתם.

אחת השיטות היא פשוט להגיע לברים מסוימים ולחפש מדרגות היורדות אל חלקם התת-קרקעי. שם הדברים קורים. מספרים שבבר צ'קארנה (Cekarna) בעיר החדשה קל להשיג (Pricna 1892/4) וכן במועדון שאפו (Chapeau), בכתובת Jakubska 647/2. מביני עניין מספרים גם על סקייט-פארק חביב הסמוך לרחוב בובנסקה (Bubenska).

כיכר ואצלב פראג. ShutterStock
אל תבצעו רכישה באזור הזה. כיכר ואצלב, פראג/ShutterStock

לונדון: נתפסתם עם יותר מ-3 גרם? תקבלו נזיפה בלבד

למרות שהחוק המקומי אוסר על מסחר, אחזקת וגידול קנאביס, מעת לעת מתעוררים דיונים ציבוריים בממלכה באשר ללגליזציה. על פי החוק היבש, בפעם השלישית שתופסים אתכם, אתם צפויים לשבת 28 יום. בפעם השלישית, שמעתם?
ואם כבר תופסים אתכם, דאגו שאין ברשותכם יותר מ-3 גרם, ותצאו בנזיפה בלבד.

מקומות טובים לרחרח בהם (תרתי משמע) אחר עישונים הם הקמפוסים של אוניברסיטת ברונל (Brunel University) ושל אוניברסיטת ווסט לונדון (University of West London).
גם בדרך אוקסברידג' (Uxbridge Road) שבחלק המערבי של לונדון, יהיה מי שיצוד את תשומת לבכם. בחלקה הדרומי של העיר, נסו את המדרכות לצד כביש קולד-הארבור (Coldharbour Lane).

אחד המקומות הקלאסיים הוא כיכר לסטר (Leicester Square) באזור ווסט-אנד, שבמרכזה פארק קטן. גם כאן, יש מי שיגיע אליכם, בעיקר יחצ"ני מסיבות, אבל לא רק.
וישנו גם שוק קמדן (Camden Market) וסטייבל (Stabel) שבקמדן טאון, מתחם כמו-היפי עם לא מעט דוכנים וחנויות לממכר מוצרי עישון.

עוד באותו נושא

תרגישו בהיי: לראשונה ניתן להעלות מריחואנה לטיסות בארה"ב

לכתבה המלאה
שוק קמדן מרקט לונדון. ShutterStock
מתחם היפי עם לא מעט חנויות לממכר מוצרי עישון. קמדן מרקט, לונדון/ShutterStock

ברלין: הכי קל להגיע לאחד הפארקים הציבוריים בעיר

כל עוד לא עברתם את ה-15 גרם, לא צפויה לכם בעיה אם תופסים אתכם בברלין. ובכל מקרה, אל תעשנו בציבור, ודאי לא במקומות תיירותיים. מה שכן, יש סיכוי טוב שהסוחרים יגבו מכם מחירים גבוהים למדי, רק בגלל שאתם תיירים. גם איכות החומר לא תמיד מבטיחה - עניין של מזל.

השיטה הקלה ביותר היא פשוט להגיע לאחד משפע הפארקים הציבוריים הגדולים בעיר, לתפוס כמה חבר'ה צעירים וידידותיים למראה ולשאול אותם. עם זאת, ה-מקום להתארגן בו הוא גורליצר פארק (Görlitzer Park) בשכונת קרויצברג (Kreuzberg). למרות שהמקום ידידותי ובטוח, עשו זאת במהלך היום ולא בשעות החשיכה. ליתר ביטחון.

מספרים גם על מקום שנקרא יאם (Yaam), שילוב של מועדון, מרכז תרבות אפריקאי ומתחם רביצה (כתובת: Stralauer Platz 35). כאן אפשר לא רק לרכוש אלא גם לעשן בכיף עם כולם.

קרויצברג ברלין. ShutterStock
תקנו דווקא בשעות היום. ברלינאים מבלים בקרויצברג, ברלין/ShutterStock

ליסבון: היזהרו מכייסים והכל יהיה בסדר

רשמית, העישון לא חוקי בפורטוגל, אבל תכלס, הסובלנות כאן גבוהה מאוד, והסיכוי ששוטר יציק לכם קלוש מאוד. במקרים נדירים, תיאלצו לשלם קנס ואולי גם להעביר לילה במעצר. נדיר, אבל קורה. "לפי החוק הפורטוגזי, אתה יכול לקחת איתך כמות קטנה של מריחואנה (עד 5 גרם) לשימוש אישי", סיפר לוואלה! ג'ורג', מדריך טיולים בעיר.

אחד המקומות המוכרים כדי להצטייד הוא רובע באישה (Baixa) וכיכר מרטים מוניז (Martim Moniz), שמתופעל בדרך כלל על-ידי צוענים. "החומר שלהם לא טוב", מוסיף ג'ורג', "וצריך להיזהר מכייסים". כדי לקנות חומר איכותי, ממליץ ג'ורג' ללכת לסנטה קתרינה (Santa Catarina), שנודעת גם כנקודת תצפית טובה על נהר הטאגוס בשם "מיראדורו דה אדמאסטור" (Miradouro do Adamastor).

כיכר מרטים מוניז ליסבון. ShutterStock
תצפית טובה, החומר פחות. כיכר מרטים מוניז, ליסבון/ShutterStock

פריז: מחירים יקרים ואיכות ירודה

בעיר הכי רומנטית בעולם אולי קל למצוא אהבה, אבל קשה להתארגן על עישון הגון. מה עושים? מחפשים מראש מכרים או חברים שמתגוררים בעיר. זכרו כי מה שמוכרים ברחוב, יהיה לרוב במחירי קריעה ובאיכות גרועה. גם כאן, החוק קשוח (מעצר) אך החיים סלחניים (נזיפה או קנס). פשוט אל תעשנו בציבור. אז חפשו חברים, בהחלט.

בכל זאת לוקחים סיכון ומחפשים ברחוב? באופן לא מפתיע, גבעת מונמארטר (Montmartre) בצפון העיר תהיה מקום טוב להתחיל בו, כמו גם אזור סאקרה-קר (Sacre Coeur). חפשו היטב מי שנראה כמו אחד שיכול לסייע. לא תטעו. מקומות נוספים כוללים את שולי שוק הפשפשים קליאנקור (Clignancourt) וגם בסמוך לכיכר רפובליק (République).

בזיליקת סאקרה קר פריז. ShutterStock
מקום טוב להתחיל לחפש בו. בזיליקת הסאקרה-קר, פריז/ShutterStock

קופנהגן: מובלעת חוקתית שבה מותר להשתמש בסמים קלים

למרות הליברליות הסקנדינבית המפורסמת, גם כאן העישון אינו חוקי. מצד שני, השוטרים לא ממש מתאמצים לרדוף אחר תיירים שמעשנים בכיף שלהם.

בבירת דנמרק, המקום הטוב ביותר (והבטוח ביותר) לרכוש ולעשן חשיש או מריחואנה הוא בשכונת כריסטיאנה (Christiania) המפורסמת. זהו מתחם אורבני זנוח (אך יש מי שימצאו אותו גדוש בקסם) שאומץ לפני כמעט 50 שנה על ידי היפים, אנרכיסטים וסטלנים. כאן כל אחד עושה מה שהוא רוצה, בתנאי שאינו מפריע לסובבים אותו ובעיקר - לא מצלם אנשים אחרים.

יתרה מכך: זוהי מעין מובלעת חוקתית שבה מותר למכור ולהשתמש בסמים קלים. מומלץ להגיע בשעות היום. פשוט עלו על המטרו מכל מקום בעיר ורדו בתחנת Christianshavn.

רובע כריסטיאנה קופנהגן מריחואנה. ShutterStock
כאן כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה. רובע כריסטיאנה, קופנהגן/ShutterStock

רומא: השתדלו שלא להיתפס עם יותר מ-5 גרם

דומה למקומות אחרים בעולם, גם ברומא, שבה אחזקת סמים קלים אסורה על פי חוק, מתעוררים מעת לעת דיונים ציבוריים בנושא לגליזציה. עד שזה יקרה, השתדלו שלא להיתפס עם יותר מ-5 גרם, ובכל מקרה, לא לעשן בלב הפיאצה ההומה במשפחות של תיירים. מספרים כי השוטרים כאן כה סלחניים, עד שכל עוד לא תעשנו להם ממש על הפנים, מילולית, הם לא יעשו דבר. לא היינו בודקים זאת.

כדי להתארגן, הגיעו דווקא לאזור כנסיית סנטה מריה אין טרסטוורה (Santa Maria in Trastevere) ברובע טרסטוורה וחכו שיפנו אליכם. מקומות נוספים כוללים את שכונת סן לורנצו (San Lorenzo), הרחובות הסובבים את תחנת הרכבת טרמיני (Termini Station) ואל שולי פונטה סיסטו (Ponte Sisto), גשר מרשים מעל נהר טיבר.

כיכר כנסיית סנטה מריה אין טרסטוורה רומא. ShutterStock
חכו שיפנו אליכם. כיכר כנסיית סנטה מריה אין טרסטוורה, רומא/ShutterStock

אמסטרדם: לבחור מתוך תפריט

טוב, במקרה הזה אתם באמת לא צריכים אותנו, מאחר שהעיר ההולנדית היא בירת הסטלנים האירופית. פשוט נכנסים לקופי שופ (coffeeshop) שנראה מבטיח, עושים פרצוף של מביני עניין ובוחרים מתוך התפריט.

ולמרות הכל, זכרו כי אחזקת יותר מ-5 גרם קנביס אינה חוקית בהולנד. כאן פשוט מיישמים את מדיניות האי-הפללה. כמו כן, העישון אסור מתחת לגיל 18.

האזור המשופע ביותר בקופי שופס הוא ברובע האורות האדומים (Red Light District), אזור הזימה הידוע לשמצה. זכרו: על פי החוק היבש, אין לעשן בציבור מחוץ לקופי שופס.

מכירים מקומות נוספים להצטייד? ספרו לנו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully