וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם את הבמבה שלכם: הטעם שהישראלים הכי אוהבים

תוכן פרסומי

9.3.2017 / 14:45

נוגט? אדומה? עם חלבה? ואולי בכלל הקלאסית? במבה כבר מזמן נחשב לחטיף הלאומי, החטיף שכו-לם אוכלים - ילדים ומבוגרים. בשנים האחרונות נוספו מגוון טעמים, אבל מהו הטעם האהוב ביותר? סקר אינטרנטי ענק חושף את התשובה

במבה בוטנים. רותם דרוב
מה סוד הקסם? הטעם כמובן, אבל לא רק. במבה/רותם דרוב

בשנות ה-60 הילדים התאהבו, בתחילת שנות ה-70 גם המבוגרים הצטרפו - ובמבה הפכה לחטיף המזוהה ביותר עם הטעם הישראלי. הוא מככב בכל מסיבת כיתה, חיילים מכניסים אותו לפק"ל שלהם, צעירים בטיול אחרי צבא מתגעגעים אליו וגם המבוגרים נהנים לנשנש אותו מול הטלוויזיה. כבר חמישה עשורים שחטיף הבמבה הוא חלק מכל אירוע, נמצא בכל מקום ונאכל על ידי כו-לם.

מה סוד הקסם? הטעם כמובן, אבל לא רק. במבה הוא מההנאות הקטנות והפשוטות של החיים, מן ברייק קטן של כיף במהלך היום. ככה זה כשכל ביס יוצר תענוג שנימוח בפה והרגשה של בית. כששקית נפתחת במשרד, בגינת השעשועים או באצטדיון כדורגל, היד נשלחת אליה כמעט אוטומטית.

אז כן, הבמבה מלווה אותנו בכל הרגעים הגדולים והקטנים של החיים במגוון טעמים, אבל מהו הטעם המועדף על הישראלים? חברת אסם ערכה סקר אינטרנטי בו השתתפו יותר מ-50 אלף איש והתוצאות חד משמעיות. אתם בחרתם את הבמבה שלכם, או אם תרצו "הבמבה של המדינה" כי ככה זה כשמדובר בחטיף הכי ישראלי על המדף, ובטעם הכי אהוב.

אז מהי הבמבה הכי אהובה על הישראלים?

הבמבה הכי פופולרית, זו שהיא הבחירה המועדפת על הרוב היא הבמבה הקלאסית. כן כן, הבמבה הקלאסית והמוכרת שדורות של ישראלים גדלו עליה היא הזוכה - ובגדול! כיף שבכל פעם יוצאת במבה אחרת, עם טוויסט מדליק וטעם שונה, אבל ברגע האמת, כשצריך לבחור באחת, אז כשליש מהמשיבים הצביע לקלאסית. מפתיע? לא ממש. הקלאסיקה הזאת היא חלק מה-DNA הישראלי והלב של כולם – וגם הלשון מסתבר – הולכים איתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם הבמבה האדומה היא ותיקה ומוכרת, אבל מסתבר שהבמבה במילוי קרם נוגט, צעירונת שהצטרפה לשוק רק ב-2008, עקפה אותה. זה קצת יותר מפתיע בגלל שהאחת כבר שנים על המדפים והשנייה יחסית חדשה, אבל כנראה ששילוב המתיקות של קרם הנוגט והמליחות של חמאת הבוטנים של הבמבה עושה את זה ללא מעט ישראלים. אז מה הפער ביניהן? במבה נוגט התברגה במקום השני עם 23 אחוז מההצבעות ואילו הבמבה האדומה התברגה במקום השלישי עם 13 אחוז מהקולות. כנראה שכשמדובר בבמבה הישראלים מעדיפים קודם כל את הטעם המלוח, אחריו את השילוב בין מלוח למתוק ורק בהמשך עוברים לטעם של הבמבה האדומה.

אז שלושת המקומות הראשונים ברורים. אחריהם מדורגות במבה בומבה, כי תענוג ליהנות מהבמבה הקלאסית בגדול, במבה במילוי קרם חלבה – שוב שילוב אהוב של מתוק ומלוח, ואחריהם במבה בצורת בייגלה, במבה עגולה ובמבה פונץ' בננה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשך השנים נוספו מגוון טעמים לבמבה הקלאסית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שש עובדות מעניינות על במבה

• טעם הבוטנים מגיע מהציפוי ולמעשה החטיף מורכב מ-50% מהחטיף בוטנים ו-40% תירס.

• איך מכינים במבה? מכניסים תירס גרוס למכונה שמחממת, מפעילה לחץ והופכת אותם למעין צינור ארוך. הצינור מגיע למכונה שחותכת אותו לחתיכות שאנחנו מכירים, הן מצופות בחמאת בוטנים וזהו - יש לנו במבה.

• בשנת 1980 החלה אסם בייצור במבה מתוקה בטעם תות, המכונה בפי הישראלים "במבה אדומה". אגב, את צבעה האדום יוצר הסלק שמעורב בתהליך ההכנה.

• בשנת 2008 החלה אסם לשווק במבה במילוי קרם נוגט לכבוד חגיגות ה-60 למדינת ישראל. הישראלים התאהבו והבמבה הפכה למוצר קבוע על המדפים.

• בבמבה יש סיבים תזונתיים, ויטמינים וברזל, החטיף עשיר גם ברכיבים תזונתיים הכוללים חלבון ומינרלים, אין בו חומרים משמרים והוא פרווה.

• כמה במבה חשובה לישראלים? עם פרוץ מלחמת המפרץ השנייה ב-2003 הכריז משרד העבודה על מפעל במבה כחיוני לשעת חירום.


רוצים לראות מקרוב איך עושים במבה? הזמינו סיור כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully