וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוס אנג'לס מהסרטים: סיור בלוקיישנים שבהם צולם "לה לה לנד"

ניר חכלילי, לוס אנג'לס

26.2.2017 / 13:11

המיוזיקאל החם של השנה, שכנראה יגרוף גם את רוב הפרסים בטקס האוסקר הלילה, הפך לסנסציה קולנועית שמסקרנת מיליונים. ניר חכלילי מביא לכם הישר מלוס אנג'לס את הלוקיישנים החמים והמעניינים שבהם צולם הסרט "לה לה לנד"

אתר רשמי

בווידאו: צפו בטריילר של "לה לה לנד"

לוס אנג'לס מאכלסת את מספר הישראלים הגדול ביותר מחוץ למדינת ישראל - כ-300 אלף לפי הערכות אחרונות - כך שאם תגיעו לעיר הסרטים ואתם מעוניינים ברעיון קצת שונה אך מיוחד, מעבר לדיסנילנד ויוניברסל סטודיוס, יש לנו מה להציע לכם.

בכתבה זו נציע לכם מסלול של ביקור בעקבות הסרט המוזיקלי שקצר בחודשים האחרונים יותר מ-140 מועמדויות לפרסים שונים, כולל 14 מועמדיות לפרסי האוסקר היוקרתי וזכייה בשבעה פרסי גולדן גלובס - יותר מכל סרט אחר מסוגו בהיסטוריה של פרסי הכתבים הזרים של הוליווד.

"לה לה לנד" נכתב ובוים על-ידי דמיאן שאזל, צעיר בשנות ה-30 לחייו ואחד מהכשרונות הבולטים בתעשיית הקולנוע העולמית. במקור כתב דמיאן את התסריט על בוסטון, שם למד באוניברסיטאת הווארד, ואולם כשעבר עם שותפו לספסל הלימודים, המוזיקאי היהודי ג'סטין הורוביץ ללוס אנג'לס, הוא ש?כתב את התסריט וכלל בגופו אתרי צילום מפורסמים בעיר. כף הסיפור קיבל רובד נוסף, שמביא למסך סיפור אהבה מוכר כל כך בין שני צעירים ששואפים לממש את חלומותיהם להצליח בתעשייה, שרובה ככולה מלאה בתקוות שוא על פרסום וכוכבות.

שש שנים לקח ליוצרים הצעירים להביא את המיוזיקאל השאפתני הזה למסך הגדול, ואם עדיין לא ראיתם את "לה לה לנד", צאו לקולנוע ותזרמו עם הסיפור והקלישאות המוכרות על חייהם של השואפים להצליח בהוליווד. משחק מרגש של אמה סטון וראיין גוסלינג והמוזיקה הנהדרת שמלווה את הסיפור, שמזכיר את הסרטים המוזיקליים ומחזות הזמר שהוליווד הפיקה לפני עשרות שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוסלינג וסטון ב"לה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. רוקדים ב...פקק!

סצנת הפתיחה של הסרט מופקת במסורת הפקות הענק של מחזות הזמר של פעם, אלא שב"לה לה לנד" זה קורה באמצע היום בלב פקק תנועה, כל כך מוכר לתושבי העיר הענקית הזאת, ובפועל צולם במה שנראה כמו טייק אחד במחלף של הכביש המהיר 105 עם ה-110, כשברקע בולטים המגדלים של הדאון הטאון. השחקנים שלנו, איך לא, תקועים בפקק ומאחרים לפגישותיהם, ומה טוב יותר לעשות מאשר לצאת מהמכוניות ביחד עם עוד קאסט של כמאה רקדנים ולפצוח בריקוד עליז על גבי הכביש וגגות המכוניות?!

הסצנה הזאת ארכה שני ימי צילום מלאים ודרשה אישור מיוחד של ראש העיר, שהבין כנראה את הפוטנציאל המסחרי של סרט כזה בהבאת עוד תיירים לעיר הסרטים. כשתצאו משדה התעופה הבין לאומי ,אל איי אקס" (LAX) ותעלו על כביש ה-405 לכוון העיר וה"וואלי", תזכרו בסצנה הזאת וקחו בחשבון את הנתון שה-405 הינו הכביש העמוס ביותר בארה"ב. רק השדלו לא לעצור את הרכב וממש לא לצאת ממנו בריקוד - זה עובד רק בסרטים.

מחלף כבישי 110 105 לוס אנג'לס. ShutterStock
כל כך מוכר לתושבי העיר הענקית הזאת. מחלף הכבישים 110 ו-105 בלוס אנג'לס/ShutterStock

2. מאונט הוליווד דרייב

כמו כביש פרשת המים בין העיר לוואלי, הנקרא על שמו של הסרט "מלהולנד דרייב", גם "מאונט הוליווד דרייב" מרובה תמונות נוף מרהיבות משני צדדיו: הרי הוליווד עם השלט המפורסם במרומיו מצד אחד, והנוף של העיר מצדו השני.

הכביש הפתלתל הזה ממולץ לטיול ביום יפה, ועוד יותר בשעת שקיעה, מה שהופך אותו לאתר רומנטי ורקע נהדר לריקוד חושני של שני כוכבי "לה לה לנד". אז עם נעלי ריקוד או סתם סניקרס פשוטים, טיילו לאורך הכביש הזה עם צלילי הסרט ברקע. אם במקרה אתם חובבי כלבים, מתחת לשלט המפורסם ישנו פארק שבו יכולים ההולכים על ארבע להסתובב חופשי.

שלט הוליווד לוס אנג'לס. ShutterStock
אם תיסעו ב"מאונט הוליווד דרייב", תראו אותו. שלט הוליווד המפורסם/ShutterStock

3. מצפה הכוכבים של פארק גריפיט

לה לה לנד" צולם בעשרות אתרים ברחבי לוס אנג'לס, וכשתצפו בסרט תזהו כנראה את חלקם. אחד הבולטים שבהם הוא מצפה הכוכבים המפורסם, שממוקם על הגבעה המתנשאת בחלקו העליון של גריפיט פארק. המצפה הוקם בשנת 1935 בכספי תרומתו של קולונל גריפיט, שעל שמו נקרא הפארק כולו.

לפני כעשר שנים שופץ המבנה בהשקעה של כ-35 מליון דולרים. את המבנה העגול הלבן ניתן לראות מאזורים שונים בעיר והוא מושך אליו מבקרים רבים בעיקר בסופי השבוע. הביקור במצפה עצמו אינו כרוך בתשלום, ושני הכוכבים שלנו נכנסים לביקור רומנטי בשעות הערב, וממשיכים להתאהב אחד בשני ולרקוד על רקע הכוכבים האמיתיים שזוהרים במלא הדרם, כמו שניתן לראות רק בסרט הוליוודי עם אפקטים של פעם, ולפעמים במציאות, אם וכאשר תגיעו למצפה המיוחד הזה.

גריפיט פארק לוס אנג'לס. ShutterStock
כל העיר לפניכם. גריפיט פארק, לוס אנג'לס/ShutterStock

4. מלון ובר שאטו מארמונט

כשכוכבת הסרט (אמה סטון) מצליחה לבסוף לפרוץ לתעשיית החלומות, היא בוחרת כמובן להתאכסן באחד מבתי המלון הכי מפורסמים בלוס אנג'לס - "השאטו מארמונט" (Chateau Marmont) - שהצטלם בעבר בעשרות סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה, ואירח צמרת של כוכבי קולנוע ורוק אנד רול. המלון הוקם בסוף שנות ה-20 על ידי עורך דין יהודי בשם פרד הורוביץ, שרצה לשחזר את האדריכלות הגוטית של מבנים ידועים מפריז, וקרא למלון על שם הסמטה הצרה שיוצאת משדרות סאן סט "מארמונט".

הבר של "שאטו מארמונט" מהווה גם היום כמקום מפגש בלתי אמצעי של מפיקים הוליוודים, והרבה עיסקאות נוצצות נסגרו בו על כוס וויסקי.

מלון שאטו מרמונט לוס אנג'לס. ShutterStock
אחד מבתי המלון הכי מפורסמים בלוס אנג'לס. מלון שאטו מארמונט/ShutterStock

5. הארמוסה ביץ'

הארמוסה ביץ' הינה אחת מעיירות החוף המקסימות ביותר באזור לוס אנג'לס. פחות תיירותית מווניס ביץ', ומושכת אליה קהל צעיר ובעיקר גולשי גלים שנותנים לה את האופי המיוחד שלה.

ב"לה לה לנד" מטייל ראיין גוסלינג על הפיר הצר, וגם מבלה ומנגן במועדון הג'אז החביב עליו "לייט האוס קפה", שהינו אחד ממועדוני הג'אז הוותיקים והטובים בדרום קליפורניה. המועדון הוקם במבנה של מסעדה והפך למועדון ג'אז בראשית שנות ה-50.

מאז הופיעו וגם הקליטו במועדון כמה מענקי הג'אז האמריקני, כולל רמזי לואיס, מיילס דיוויס וסטן גץ. בסרט משמש המועדון גם כמקור השראה לכוכב הסרט, ששאיפתו המקצועית היא להקים מועדון ג'אז משלו, וכמובן גם לזכות בליבה של הכוכבת אמה סטון. אם עדיין לא ראיתם את הסרט, לא נעשה לכם "ספויילר" ולא נספר לכם איך מסתיימת העלילה, רק נציין שיוצר הסרט מנצל את הסיום להביע את דעתו על החיים בתעשיית החלומות, שבדרך כלל מפגישה את גיבוריה עם מציאות פחות זוהרת, כמו בחיים עצמם, שדומה קצת לשמה של סדרת הטלוויזיה הישראלית "חיים ב לה לה לנד".

הכתבה בחסות "חדשות פספורט"

חוף הרמוסה לוס אנג'לס. ShutterStock
מושכת אליה קהל צעיר ובעיקר גולשי גלים. הארמוסה ביץ'/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully