וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מואי כיף: החוויה העולמית שתגרום לילדים שלכם להגיד תודה

וואלה! NEWS בשיתוף קימאמה

23.2.2017 / 12:10

זו השנה ה-14 שבמכמורת, בבית ינאי ובכפר גלים קיימים מחנות קיץ לפי המודל האמריקאי בהם הילדים עסוקים מסביב לשעון במגוון של פעילויות - מריקודים וספורט ימי ועד קבלות שבת. השנה הם יתקיימו גם באיטליה ובספרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחוות עולם ואנשים בדרך אחרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיץ, בקתות עץ, שפת אגם. אוטובוס צהוב מוביל עשרות טינאייג'רים ללב יער, שבו יבלו את השבועות הקרובים – ישירו, ירקדו, ינווטו, ישחקו בהצגה, יכירו את החברים הכי טובים שלהם או יתאהבו לראשונה. נדמה שאת האימג' הזה מכיר גם מי שכף רגלו לא נחתה על אדמת ארצות הברית מעולם.

ויש גם כאלו שחוו את כל זה מקרוב, ולא רק דרך סדרות וסרטים. כשהשתחרר אבישי נכון מהצבא יצא, כשליח של הסוכנות היהודית, להדריך במחנות קיץ של תנועת יהודה הצעיר. במחנות הקיץ האמריקאים נגע נכון בדבר האמיתי. "שאלתי את עצמי איך ייתכן שלא קיים דבר כזה בארץ", הוא מספר. אחרי כמה שנים פנה רונן הופמן (חבר סגל המרצים במרכז הבינתחומי, לשעבר ח"כ מטעם יש עתיד ועוזרו האישי של יצחק רבין) לדדי פז ולאבישי, אשר ביחד הקימו יחד את קימאמה – חברה המפעילה מחנות קיץ (וכעת גם חורף, סתיו ואביב) לילדים מכל העולם.

במקום בלב יער או על שפת אגם, מתקיימים המחנות של קימאמה מ?2004 על שפת הים - במכמורת, בבית ינאי ובכפר גלים - וכמיטב המסורת של המחנות האמריקאים משולבות בהם פעילויות מסביב לשעון – שירים, ריקודים, תיאטרון, ספורט ימי, קאמפ פייר, קבלות שבת ועוד רבות. חוץ מהאוטובוס הצהוב יש הכל. המודל - אמריקאי, השטח – ישראלי, הילדים – מכל העולם.

"כשליחים הבאנו את ישראל אל הילדים האמריקאים", אומר נכון, "במחנות שלנו אנחנו מביאים את הילדים לישראל. ולא רק מאמריקה. מכל העולם. נוצרה קהילה שממשיכה לשמור על קשר חוצה יבשות גם במהלך השנה". ואכן, במהלך השנים הגיעו ילדים וילדות, בני ובנות 7?17, מ?40 מדינות ברחבי עולם: ארצות הברית, קנדה, צרפת, ספרד, פורטוגל, פרו ועוד רבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילויות מסביב לשעון – שירים, ריקודים, תיאטרון, ספורט ימי, קאמפ פייר, קבלות שבת ועוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לכל מקום מביאים את קימאמה"

השנה החליטו בקימאמה לעשות צעד גדול להרחבת גבולות הפעילות והקימו את מחנה קימאמה ונציה, שמתרחש בפסח, ואת קימאמה ברצלונה, שמתקיים בעשרת הימים האחרונים של אוגוסט.

המחנה האיטלקי מתקיים במתחם קסום מחוץ לוונציה. מלבד הפעילויות הרגילות – ספורט אתגרי וסדנאות למיניהן – יבקרו החניכים גם באולפני האנימציה Big Rock היושבים במתחם, שבהם מופקים סרטי אנימציה הוליוודיים. יש כמובן גם יום טיול בוונציה וטיול של יומיים לטורינו שבמהלכם ניתנת לחניכים הבחירה בין פעילות כדורגל (כולל ביקור באצטדיון של יובנטוס ומשחק מול קבוצת נוער מקומית), פעילות קולינרית עם שף איטלקי מקומי או ביקור בכנס גדול של אנדרואיד.

קימאמה ברצלונה מתרחש במלון בעיירה ציורית בפירנאים הממוקמת בין נחלים ואגמים, ובוילה ספרדית עתיקה ואותנטית בעיירת חוף הממוקמת כשלושים דקות דרומית לברצלונה. מובן שגם פה יש טיול יום לעיר הגדולה והיחשפות לאמנות, לאדריכלות ולאוכל הקטלוני.

"בנינו תכניות מגוונות של מפגש בני נוער מכל העולם ובכל העולם", אומר נכון, "כל המחנות ציונים, יהודים, חינוכיים. אנחנו שרים, רוקדים, מציגים. לכל מקום שאליו אנחנו מגיעים אנחנו מביאים את קימאמה ומייצרים את המפגש המיוחד ואת האווירה הייחודית שלנו".

ההתרחבות הזו היא המשכה הטבעי של יוזמה עתיקה יותר: סקימאמה - מחנות סקי המתקיימים מטעם החברה באיטליה ובאוסטריה זה עשור. בבוקר לומדים הילדים לגלוש (סקי או סנובורד) ואילו בערב מתקיימות הפעילויות הרגילות בחברת הילדים והמדריכים. לפני שלוש שנים התחילו להפעיל את קימאמה ניו יורק - מחנה קיץ אמריקאי האורך ארבעה שבועות על גדות נהר הדלוואר באפ סטייט ניו יורק בשיתוף קאמפ תל יהודה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כדי לאפשר את החופש וההתפתחות צריך להתנתק מהמסך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חופש, טרנספורמציה והתפתחות

בכניסה לכל המחנות מפקידים הילדים את הטלפון הנייד אצל הצוות החינוכי ומקבלים אותו חזרה רק בסופו. "אלו שבועות של אינקובציה, של בועה", מספר דביר בשן, מנהל השיווק של קימאמה, "'קימאמה' הוא פרפר בניב אינדיאני, ויש בזה חשיבות רבה. הפרפר מסמל חופש, טרנספורמציה והתפתחות. הילדים לא חוזרים הביתה כלעומת שבאו. כדי לאפשר את החופש וההתפתחות צריך להתנתק מהמסך. זה חלק מעקרונות היסוד של המחנה".

"אנחנו לא סוכן נסיעות ששולח את הילדים לאיזה סאמר סקול באנגליה", אומר נכון, "אנחנו לוקחים את הילדים למקומות הכי יפים בעולם, שאי אפשר להגיע אליהם לבד ומפעילים בהם את המתודה והקסם שלנו. הבשורה היא תנועת נוער חדשה", הוא מסכם.

רוצים להמריא לחוויה חדשה? למידע על מחנות הקיץ ברחבי העולם לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully