וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא נשי: ביקרה בכל מדינות העולם בזמן הקצר ביותר

קאסי דה-פקול, אמריקנית בת 27, היא האישה הראשונה שביקרה בכל מדינה בעולם - והיא גם האדם שעשה זאת בזמן הקצר ביותר (רק שנה וחצי). אז כמה זמן היא שהתה בכל ארץ, כיצד היא מימנה את המסע ומה הקשר שלה לאמנות הלחימה הישראלית?

"ולחשוב שרק לפני 3 שנים, ישבתי בקצה מצוק במליבו, והרהרתי כיצד אהפוך את חיי למלאי משמעות". כך כתבה קאסי דה-פקול באחד הפוסטים שהעלתה לאחרונה לחשבון האינסטגרם שלה. לצד המילים הללו, היא הוסיפה תמונה שצילמה בחוף הסלעי של עיר הנמל הסורית לטקיה. במרכז התצלום מככבת כריכת ספר המסע הפילוסופי The happiness of Pursuit.

אז הכירו את קאסי דה-פקול (Cassie De Pecol), אמריקנית בת 27 מקונטיקט, שאוחזת בשני תארים מעוררי קנאה: היא האישה הראשונה שביקרה בכל מדינה ומדינה בעולם, והיא גם האדם שעשה זאת בזמן הקצר ביותר.

היא החלה את מסעה העולמי ביולי 2015, ובתחילת חודש זה היא חתמה את מסעה בתימן, המדינה ה-196 ברשימה שלה. הדילוג הגלובלי שלה נמשךך 18 חודשים ו-26 ימים, ובכך היא שברה את השיא העולמי הקודם, שעמד על 39 חודשים. רשת פוקס ניוז מדווחת כי בימים אלו, שוקדת דה-פקול על אישרור השיא שלה מול עורכי ספר השיאים של גינס.

בעת מסעה שימשה הצעירה כשגרירה של IIPT - המכון הבינלאומי לשלום באמצעות תיירות (International Institute of Peace Through Tourism). ככזו, היא נפגשה עם ראשי ערים ושרי תיירות סביב הגלובוס, והציגה בפניהם את חזון הארגון.

הכי קשה: הביורוקרטיה

חובבי המספרים ישמחו לגלות כי מסעה היה כרוך ביותר מ-255 טיסות ונטיעה של עצים ביותר מ-50 מדינות. היא עשתה שימוש ב-5 דרכונים, שהתמלאו בזה אחר זה ושהתה 5-2 ימים בכל מדינה. לדבריה, הרגעים הקשים ביותר במהלך מסעה היו קטעי הביורוקרטיה, בעת שנדרשה להשיג ויזות למדינות שונות. "היו מקרים שבהם העליתי סטטוס לפייסבוק בסגנון של 'היי, אני זקוקה לעזרה כדי להיכנס ללוב' או 'אני מבקשת שתסייעו לי לבקר בסוריה'. סמכתי על הלא נודע, סמכתי על בני אדם", היא מספרת.

הפרויקט שלה, אותו היא מכנה "מסע 196" (Expedition 196), דרש כמובן מימון משמעותי. בכדי לעשות זאת, חסכה דה-פקול 10,000 דולרים (37,100 שקלים) מכספי עבודתה כשמרטפית. את שאר 198 אלף הדולרים (734,580 שקלים) שנדרשו לה להשלמת הפרויקט, היא השיגה באמצעות פנייה לספונסרים. במקרים מסוימים היא אף לנה ללא תשלום בבתי מלון בעלי חזון אקולוגי, בתמורה לקידומם בפוסטים שלה.
בנושא המימון ישנה אפילו נקודה ישראלית: אחד המממנים של מסעה היה האיגוד הבינלאומי לקרב מגע, אמנות לחימה ישראלית המוכרת בעולם כולו. וכן, דה-פקול היא חובבת נלהבת של קרב מגע.

עם ניסיון כה עשיר, בקרוב היא אמורה להעביר הרצאות שכותרתן "כיצד לממן מסעות חובקי עולם ולממש את חלומות המסע שלכם".

עוד באותו נושא

האם זהו המטייל הסקסי ביותר בעולם?

לכתבה המלאה

בקרוב: הסרט

באחד התצלומים שהעלתה, נראית שיירה של כ-2,000 נשים ישראליות ופלסטיניות, צועדות יחדיו בצפון ים המלח ומפגינות למען דו קיום ושלום באזור. "זה עשה לי עור ברווז. הייתי רוצה להצטרף אליהם", היא כתבה. מעניין לגלות כי דווקא את צילומי הציפה הקלאסיים מים המלח, היא עשתה מהצד הירדני.
נוסף על אינספור התצלומים שהעלתה בשנה וחצי שבהם סבבה סביב הגלובוס, היא גם צילמה את חוויותיה בווידאו, במטרה ליצור בהמשך סרט דוקומנטרי. "למרות מה שאולי תחשבו, המסע הזה בהחלט לא היה קל", היא כתבה באחד הפוסטים שלה בפייסבוק.

ומה בעתיד? דה-פקול מתכננת כעת את מסעה לאנטארקטיקה, אך לפני שתצא לדרך היא מתכננת להשתתף בטריאתלון האולימפי שיתקיים בחודש הבא בסן דייגו. נראה כי הצעירה הזו אינה נחה לרגע.

לחשבון האינסטגרם של קאסי דה-פקול:
www.instagram.com/expedition_196

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully