וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוואדלופ: אירופה באיים הקריביים

פלג כהן

16.2.2017 / 17:00

על לילה בדירה ב-Airbnb תשלמו 75 שקל לאדם, על השכרת רכב 85 שקל ליום, ארוחה תעלה רק 40 שקל ויין טוב 35. גוואדלופ הוא אי קריבי צרפתי, שאמנם משלמים בו באירו, אבל זול לחיות בו. פלג כהן, "לונלי פלג", שטייל ביותר מ-120 מדינות, ביקר ומספר

צלמים זמניים מורשים

טיול או חופשה באיים הקריביים זה חלום של לא מעט אנשים. ולמען האמת, למשך שנים זה היה גם החלום שלי. חופי גן-עדן בתוליים, עצי קוקוס ומים שקופים בצבע טורקיז - זאת התמונה הראשונה העולה בדמיוננו, אבל לאיים הקריביים יש הרבה יותר להציע מרק חופים יפים וקוקוס טרי.

לאחר כמה חודשים באיים הקריביים, גיליתי באופן די מפתיע שגוואדלופ הוא אחד האיים שהכי פשוט, נוח וזול לטייל בהם. גוואדלופ, שאותו גילה כריסטופר קולומבוס במאה ה-15 וקרא לו על שם מנזר סנטה מריה דה גוואדלופה בספרד, הוא מושבת איים צרפתית שבה 400 אלף תושבים. המטבע המקומי הוא אירו, ובעלי דרכון ישראלי אינם צריכים להצטייד בוויזה (גוואדלופ היא חלק מצרפת לכל דבר ועניין ונחשבת למחוז צורפתי שמעבר לים).

אם אתם מניחים שיעדי הקריביים הם יקרים לחופשה, גם המחשבה הראשונה שלי היתה שהכל הולך להיות פה יקר בטירוף בגלל שעל הכח משלמים באירו, אבל הופתעתי לגלות שלא כך הדבר. קצת מחירים, כדאי שתבינו על מה מדובר: על לינה בדירה חדשה עם נוף למרינה ב-Airbnb תשלמו 75 שקלים לאדם ללילה. השכרת רכב קטן - 85 שקלים ליום, ארוחה מקומית - 40 שקלים ויין צרפתי טוב יעלה לכם 35 שקלים.

היתרון הנוסף בגוואדלופ, הוא מערכת כבישים טובה (באופן יחסי לאיים האחרים), סופרמרקטים מערביים מלאים בכל טוב (אפילו תמצאו כאן אופציות טבעוניות וכשרות), מאפיות צרפתיות בכל פינה ומידע רב על האטרקציות התיירותית שיש לאי להציע.

בקצב ה"גו-קה"

גוואדלופ מורכבת מחמישה איים. שני האיים המרכזיים מופרדים על-ידי ערוץ ים צר ויוצרים צורה של פרפר. שדות קנה סוכר גבוהים הנמתחים בלי סוף, כפרים צבעוניים, חופים בעלי חול לבן, שחור וצהוב הנשפכים אל תוך האוקיינוס הגדול, מים שקופים בצבעי תכלת, טורקיז וירוק, עצי קוקוס גבוהים, יערות גשם ירוקים וסבוכים, מעיינות חמים והר געש ערפילי מרשים "לה סופרייר" (La Soufrière) שמתנשא לגובה של 1,467 מטר.


עוד ב"העולם על-פי פלג":
מקל הנדודים: הישראלי שמלמד איך לטייל בלי כסף
הישראלי שטייל ב-115 מדינות מגלה: כך תמצאו טיסות זולות
אחד שיודע: הישראלי שנותן כללי זהירות לישראלים בחו"ל


כריסטופר קולומבוס גילה את האיים ב-3 בנובמבר 1493, ובשנת 1635 הצרפתים השתלטו על האי. התרבות בגוואדלופ עשירה מאוד עם השפעות אפריקניות, קאריביות, אינדיאניות וכמובן השפעה צרפתית גדולה. המוזיקה המקומית "גו-קה" (Gwo ka) (תוף גדול) מפורסמת בכל העולם והיא נוצרה, ביחד עם המחול, על ידי עבדים ממערב אפריקה, מוצפים תשוקה ונשמה.

האי התברך בשפע רב. הקרקע הפורייה אימצה אליה פירות, ירקות ותבלינים שהובאו אליה מכל קצוות עולם, ובהשראתו של המטבח הצרפתי האוכל המקומי טעים, חריף וקצבי.

האיים המרכזיים די גדולים, ולכן מומלץ לחלק את הזמן שלכם בין שני קצוות האיים ולחקור כל אי בנפרד, כדי להימנע מימים מתישים ונסיעות ארוכות. אנחנו התחלנו את הטיול בעיירה המערבית "סנט פרנסואה" (Saint Francois), שנמצאת באי המזרחי "גרנד-טרה" - שם לדעתי תמצאו את החוף הכי בתולי ויפה על האי - "Bois Jolan Beach" - רצועת חוף ארוכה ודקה בצבע לבן, עם מים בשלל צבעים ועצי קוקוס גבוהים.

מומלץ להעביר את היום תחת צ?לם של עצי השקד עם סלסלת פירות, יין לבן וספר טוב. בעיירה הסמוכה "Sainte-Anne" תמצאו שווקים צבעוניים ומרגשים עמוסים בתבלינים ורום מקומי מצוין, חופים קסומים ואוכל מקומי טוב.

עוד באותו נושא

אורוגוואי: גן העדן שהישראלים לא מכירים בדרום אמריקה

לכתבה המלאה

לשתות קוקוס ולהביט בשקיעה

משם עברנו אל האי המערבי "באסה-טרה" (Basse-Terre). אין ספור גבעות ירוקות, מפרצים קטנים וקסומים עם סירות דיג ישנות, כפרים עתיקים, יערות גשם סבוכים והר געש פעיל.
שמו של ההר, כאמור, הוא "לה סופרייר" וטיפוס עליו היא האטרקציה המרכזית באי. ביום בהיר הנוף מהפסגה עוצר נשימה.

לאחר הטרק כדי להגיע אל המעיין החם שבתחתית ההר, שם תנו לשרירים שלכם לנוח קצת. לקראת ערב תמשיכו אל החוף הקסום "Grande-Anse Beach" - המקום המושלם לנוח, לשתות קוקוס טרי ולהביט בשקיעה. כשאתם מרגישים רעבים, מומלץ לעבור דרך הכפר "דשיי" (Deshaies) לארוחת ערב טובה.

באיים הקטנים ניתן לבקר כחלק מטיול יום, להתהלך בין כפרי הדיג הישנים, לשחות בין המפרצים הקטנים ולאכול במסעדות האותנטיות לאורך חופי האוקיינוס הקריבי.

ללא ספק גוואדלופ היא גן עדן עלי אדמות, רק חשוב שתתרגלו את הצרפתית שלכם לפני שאתם נוסעים כי אנגלית, או כל שפה אחרת, לא ממש תעזור לכם שם.

לעוד צילומים מרהיבים וחוויות מהמסע של לונלי פלג, היכנסו לחשבון האינסטגרם שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully