וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקי בקלאב מד פרג'לטו באיטליה: לגלוש בקצה האלפים

12.2.2017 / 13:28

חופשות סקי הפכו למשהו שבשגרה בחורף, אבל גם אותן צריך לשבור. אז שלחנו את שמעון כהן לחופשת סקי בקלאב מד פרג'לטו באיטליה - הוא חשב שראה כבר הכל אבל מסתבר שגם גולש מנוסה אפשר להפתיע

מקסים סרדיוקוב

קוראים לי שמעון כהן ואני מכור למעלה מ-20 שנה. אני לא מתכוון למ?כו?ר כמו פבלו אסקובר שעשה קריירה מלבן, אני מכור ללבן מסוג אחר - חופשות סקי. אחרי שביקרתי באינספור אתרי סקי מסביב לעולם ומצאתי את עצמי גולש במסלולים ומדרונות שווים, חשבתי שכבר ראיתי הכל. אבל אז הגעתי לקלאב מד פרג'לטו (Pragelato) באיטליה וגיליתי חוויה מסוג אחר.

קלאב מד פרג'לטו שוכן במיקום מיוחד על קצה האלפים, בפיימונטה, שבצפון מערב איטליה. מדובר באזור הסקי השני בגודלו באירופה, ולפי התשתיות האיכותיות במקום אפשר להרגיש שהאתר אירח את אולימפיאדת טורינו 2006. הטמפרטורות היו קיצוניות, אבל כשאתה גולש אתה שוכח מהקור ו"חם" לעלות כבר על המסלול. המסלולים היו מקצועיים כפי שציפיתי למצוא במקום כזה, אבל החוויה עצמה הייתה מעבר לציפיות.

סקי קלאב מד פרג'לטו באיטליה. קלאב מד,
שוכן במיקום מיוחד על קצה האלפים. קלאב מד פרג'לטו/קלאב מד
סקי קלאב מד פרג'לטו באיטליה. קלאב מד,
יש מה לעשות גם אחרי שעות הסקי/קלאב מד

חופשת סקי הכל כלול או להרכיב לבד?

אם הייתם שואלים אותי לפני שיצאתי לחופשה האם כדאי להרכיב חופשת סקי לבד או לצאת לחופשה בקלאב מד, התשובה שלי הייתה ברורה: חופשה בהרכבה עצמית. אתה יודע בדיוק מה אתה מזמין, אתה בוחר את האתר, מזמין את הציוד ובונה את המסלול הנכון לחופשה המושלמת.

אבל אין ספק שיש פלוסים כשהחופשה כולה "תפורה" מראש. כשמרכיבים חופשה לבד החלק הקשה הוא למצוא אתר סקי שמתאים גם לכל מי שיוצא איתך לחופשה. זה לא נגמר רק בזה, אחרי שבוחרים את המיקום צריך להזמין טיסות, מלונות, לדאוג להעברות, לשכור רכב ולהתפלל שנגיע לשם בשלום מבלי להרכיב שרשראות שלג (חברי אלעד שהוציא 800 בפסיכומטרי הסתבך עם זה).

בפרג'ילטו המסלולים מגוונים ורובם פתוחים לגלישה עם תנאים מצוינים לשבירת שיאים. בנוסף, היה כיף לצאת לחופשה בלי העול של הנהיגה הארוכה והמורכבת, וכמובן יתרון גדול נוסף הוא שלראשונה נהניתי מהנוף המרגיע של האלפים המושלגים.

בשנים האחרונות הזמנתי ציוד גלישה באינטרנט וחסכתי עד 20%, אבל תמיד קיים החשש שהציוד שתקבל יהיה פחות טוב מהתמונות וההבטחות באתר. הפעם לא התאמצתי, וכשקיבלתי את הציוד הבנתי למה כולם מתלהבים מציוד חדש שמוחלף מדי שנה.

עוד באותו נושא

חופשת סקי בטין, צרפת: האתר שמבטיח שלג איכותי כל השנה

לכתבה המלאה
סקי קלאב מד פרג'לטו באיטליה. קלאב מד,
ילדים ממדינות שונות עושים מינגלינג ולומדים סקי/קלאב מד

כאן גולשים בכיף, גם אם אתם באים עם ילדים

אחד היתרונות של המקום, מלבד העובדה שמדובר באזור סקי רחב עם תשתיות של אולימפיאדה, הינו בית הספר לגלישה של הקלאב. מיד אחרי שתבררו לאיזו רמה אתם מתאימים, ייעדכנו אתכם היכן ובאיזו שעה אתם מתחילים. אם הגעתם עם ילדים, זה השלב שבו אתם מרגישים כאילו הגעתם לבד - לראות איך הצוות "מנהיג" קבוצה של ילדים ממדינות שונות ושפות שונות זו חוויה עצומה ומרגשת (לרוב סיכוי גבוה שיהיה גם מדריך דובר עברית בקלאב).

גם לשאר הגולשים שרוצים הדרכה או שיפור של מיומנויות הגלישה, חוויית ה'מינגליניג' עם חברים חדשים ממדינות שונות היא מהנה, האווירה המיוחדת מייצרת חברויות מפתיעות שגורמת לך לחשוב שאולי בכל זאת אוהבים אותנו יותר ממה שאנחנו חושבים.

היתרון במרחבי גלישה גדולים בא לידי ביטוי במגוון הרחב של המסלולים לכלל הגולשים: המתחילים ימצאו באתר מסלולים כחולים מפנקים, מתקדמים ימצאו מסלולים אדומים רחבים במיוחד שישפרו להם את תחושת הביטחון לחופשה הבאה (בשלב הזה ההתמכרות מתחילה), וכמובן שגם הגולשים הוותיקים ייהנו ויוכלו להעביר יום גלישה ארוך ומפנק מבלי לחזור על אותו המסלול פעמיים.

הבעיה העיקרית בקלאב מד הינה הניסיון לשמור על הגזרה. החברים הזהירו אותי שכל יום עולים קילו - עכשיו תחשבו מה זה להיות שם כמה ימים. אז לפני שאתם מרימים גבה, אני חייב להרגיע ולעדכן שעולים חצי קילו ביום, ולמרות הפעילות הגופנית המואצת הנדרשת בגלישת סקי, המד על השעון הראה לי ששרפתי בכל יום גלישה בממוצע כ-2,400 קלוריות.
ארוחת הבוקר המפנקת הייתה רק יריית הפתיחה. הגולשים שרוצים יכולים לחזור לארוחת הצהריים המטורפת בקלאב, ואלו שמעדיפים להתרחק מהקלאב יקבלו קופון למסעדה מדהימה השוכנת במעלה ההר.

חשוב להיזהר במיוחד מבר המתוקים המפנק שמחכה בסיום יום הגלישה, ולמרות שניסיתי להימנע היה קשה להגיד 'לא' למגוון הרחב של המאפים, המתוקים והפירות שחיכו לנו עם מוזיקה ואלכוהול ללא הגבלה. למי שכל זה לא הספיק ונשאר עם טעם לעוד, יכול להיכנס למסעדת שף המציעה פסטות, רביולי ופיצות מפנקות שנפתחת לכבוד סיום הגלישה.

לארוחת הערב הגעתי עם ציפיות גבוהות, אבל המגוון הרחב עבר כל דמיון, מנות שף מפנקות במיוחד המוגשות בדוכנים מעוצבים הכוללים את סיפור המנה. חשוב להדגיש שהמגוון הרחב מאפשר גם למי שצמחוני או טבעוני ליהנות מאוכל משביע ומפנק.

מי שאוהב את החוויה הקולינרית יכול לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהזמין מקום מראש לארוחת ערב במסעדת שף בקלאב, וליהנות ממקום המציע הגשה של מנות מיוחדת שמזכירות לנו את היתרון הגדול של האוכל האיטלקי.

סקי קלאב מד פרג'לטו באיטליה. קלאב מד,
ספא מפנק ומעוצב עם שירות מדהים/קלאב מד

לקינוח: מסיבות, מסאז'ים ומה שביניהם

חשוב להדגיש שמי שלא יכול להעביר חופשת סקי בלי מסאז', יוכל למצוא ספא מפנק ומעוצב עם שירות מדהים בתוספת תשלום, ואני חייב לציין שזה הספא הטוב ביותר שהייתי בו באתרי סקי.

אם אתם מחפשים איך לגוון עם חוויה נוספת במהלך החופשה, תוכלו לגלוש על מזחלות הרתומות לכלבי האסקי סיברי מהממים, שייקחו אתכם לסיבוב חוויתי בנוף המושלם (בתוספת תשלום).

מי שמכיר את אופי המסיבות של הקלאב, יכול להירגע ולדעת שהוא יקבל אותם גם כאן. מדי לילה תמצאו הופעות מגוונות, כאשר כל צוות המועדון מגיע עם אנרגיות, מושך את האורחים לרחבה ויוצר אווירה שרק מי שהיה במקום יכול להרגיש אותה. אם אתם מסוג האנשים שצריכים אלכוהול כדי להיכנס לעניינים, אל תדאגו לכסף משום שרוב האלכוהול במועדון כלול בחבילה, לכם רק נשאר להרים לחיים ולחכות לחופשה הבאה.

הכתב היה אורח של חברת קלאב מד.

סקי קלאב מד פרג'לטו באיטליה. קלאב מד,
מכור לסקי כבר למעלה מ-20 שנה. שמעון כהן בפעולה/קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully