וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה לא רוצה אתכם: החוקים החדשים שמגבילים כניסת תיירים

32 מיליון תיירים הגיעו לברצלונה בשנה שעברה, שבה חיים רק 1.6 מיליון תושבים. העירייה מנסה להילחם בהצפה התיירותית וחוקקה חוקים המקפיאים בניית מלונות בעיר והגבילה את מספר המיטות בכל מלון והדירות להשכרה. צרות של עשירים

פארק גואל בעיצובו של אנטוני גאודי, ברצלונה. ShutterStock
התיירים מציפים אותה, אבל לא ישנים בה. פארק גואל בברצלונה/ShutterStock

אחת הערים האהובות ביותר על ישראלים בעולם מתעתדת להגביל את כניסת התיירים אליה בעזרת מספר תקנות שאושרו על-ידי העירייה לאחרונה. החוק שנקרא "התוכנית העירונית המיוחדת לדיור תיירים" אמנם לא תגביל את כניסת התיירים לעיר, אבל בהחלט תגביל את מספר המיטות שיהיו בכל בתי המלון והדירות להשכרה עבור תיירים בעיר.

בנוסף, החוק יקפיא את בניית המלונות באזורים מסוימים בברצלונה ויחייב הוצאת רשיון לדירות שיושכרו לתיירים, כמו אלו שב-Airbnb. כרגע יש בעיר הקטלונית 75 אלף מיטות במלונות עבור תיירים ועוד כ-50 אלף מיטות בדירות מורשות להשכרה לתיירים, ועוד כ-50 אלף דירות שאינן מורשות להשכרה. בנוסף, מספר מוערך של 17 אלף דירות "הפכו" לדיור עבור תיירים, כך לפי המצדדים בחוק, מה שהוביל למחסור בדיור עבור התושבים ולעלייה גבוהה ביותר במחירי השכירות בכל ספרד. עם זאת, החוק לא צפוי להיכנס לתוקף לפני 2019.

אין זה מפתיע, כי החוק נתקל בלא מעט התנגדויות, בעיקר מאלו שטוענים שהמהלך מוטעה עבור עיר ש-12 אחוזים מהתוצר המקומי גולמי שלה נשען על תיירים. "מתוך 32 מיליוני התיירים שביקור בעיר השנה, רק שמונה מילון לנו במלונות", אומר מאנל קסאס, מנכ"ל איגוד המלונות של ברצלונה. לדבריו, 23 מיליון מהתיירים היו תיירי-יום שבזבזו מעט מאוד כסף. "לא נסדיר את התיירות בעיר על-ידי הגבלת המיטות בעיר, אלא זה יסדיר איפה התיירים ישנו", הוא הוסיף.

ברצלונה היא לא העיר היחידה שנאבקת לאזן בין צרכי התושבים לצורכי התיירים והקידמה. מספר איים בתאילנד, Koh Khai Nok, Koh Khai Nui,Koh Khai Nai שליד פוקט, חוקקו חוקים נוקשים בכל הנוגע לביקור תיירים בחודש מאי האחרון, וגם ונציה שבאיטליה שוקלת להטיל מס על כניסת תיירים לעיר או להגביל את מספרם שעמד על כ-25 מיליון ב-2015. גם בדוברובניק שבקרואטיה, יעד מוכר וחביב על הישראלים, החליטו פרנסי העיר להגביל את מספר המבקרים בעיר העתיקה על-ידי מצלמות אבטחה, אולם אין בהן די בשביל לעצור את שטף התיירים אליה.

חוף ברצלונה, ספרד. ShutterStock
32 מיליון תיירים בשנה. חוף בברצלונה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully