וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואה הין, תאילנד: גן העדן שבו המקומיים יוצאים לחופשה

20.2.2017 / 8:48

היא רחוקה מהקרחנות, מה"יאללה בלאגן" וממסיבות הפול-מון הפרועות, אבל מציעה חופשה מהוגנת, נקייה ולא פחות מפנקת. העיירה הואה הין בתאילנד, רק 2.5 שעות. נסיעה מבנקוק, היא המקום שבו נופשים המקומיים ונחשבת לעיירת הקיט הטובה ביותר בארצם. ביקרנו

צלמים זמניים מורשים

איך בין לילה הופכת עיירה קטנה וזניחה לעיירת נופשת אולטימטיבית לעשירי הארץ, ומה הסוד ששם אותה על מפת התיירות העולמית? ארמון! ולא סתם ארמון, אלא ארמון של מלך, שמכל האיים והחופים האקזוטיים שעמדו לרשותו בחר לבנות ארמון קיט על חוף ימה של הואה הין (Hua Hin), ובהינף שרביט הפך אותה לנסיכת עולם נחשקת.

ואל תטעו ותחשבו שהואה הין שהיא עיירה קטנה. להפך, שטחה גדול יותר מתל אביב, אבל בקנה מידה תאילנדי היא עדיין נחשבת לעיירה. היא ממוקמת ביבשת מרוחקת כ-180 ק"מ דרומית לבנגקוק, מתפארת ב-10 ק"מ של חופים חוליים, יפים, רחבים ומפורצים, מעל 400 מלונות, מגוון שווקים, אטרקציות תיירותיות - בהן גן חיות, פארקי מים, שמורות טבע, יערות גשם וג'ונגלים, עיסויים וטיפולים מבוקר עד ליל וחגיגות שופינג במחירים מצוינים. לעומת אלה ,חסרונה הבולט הוא היעדר חיי לילה סוערים. אז איפה מבלים? בעיקר בשווקים הליליים, במסעדות ובברים, ואם בא לכם קצת גיוון סורו למועדוני הקריוקי, ואם אתם רוצים להיסחף ולהתפרע חפשו את מועדוני הליידי בויז.

אז איך אנחנו, שמשתגעים על תאילנד (ב-2016, לדוגמא, פקדו אותה 160 אלף תיירים ישראלים), טרם גילינו את העיירה והתנפלנו עליה בהמונינו? כיצד אנחנו, שרוצים בחופשתנו להתרחק מהמוכר, הידוע וההמוני מצטופפים עדיין זה לצד זה בחופי קופיפי, קוסומי, קופנגן ופאטייה? אולי מפני שהעיירה הזו לא עשתה לעצמה יחסי ציבור ראויים, ושמה נודע בעיקר בקרב מי שכבר היו, ראו, טיילו ודגמו את מחוזות תאילנד האחרים, ובעיירה גילו משהו שהוא קצת אחר.

ואכן, הואה הין היא אחרת. היא מה שנקרא "תאילנד הקלאסית" - המהוגנת יותר, הנקייה, המפנקת, הסולידית והשקטה, רחוקה מהקרחנות, מה"יאללה בלאגן" וממסיבות הפול-מון הפרועות. יש שיאמרו שהיא משעממת משהו, ועדיין, בעיני המקומיים ובעלי הממון היא נחשבת כעיירת הקיט הטובה ביותר בארצם.

הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מגיעים רק בסירה. בדרך לשמורת "300 הפסגות" - Sam Roi Yot/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
פסל הנזיר הבודהיסטי Luang Pu Taud במתחם המקדשים Wat Huay Mongko/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

הגענו להואה הין (ראש הסלע, בתאית) במסגרת חבילות הנופש החדשות שמציעות חברות אל על ואשת טורס, שהושקו שם לראשונה בחודש שעבר, וגילנו יעד אטרקטיבי למי שמחפשים חופשה זוגית ומשפחתית נינוחה עם אפשרות לשלב גם טיולים בכפרים ציוריים, במקדשים מוזהבים מרשימים ביופיים, בשמורות טבע אקזוטיות, בשדות האננס ובין נופים מרהיבים. הנה כמה מהאטרקציות שאסור לפספס שם.

Klai Kang Won Palace - ב-1929 בנה המלך ראמה השישי ארמון נופש מול הים. הארמון הייחודי, הבנוי כולו מעץ טיק, רחוק מכל מה שאנחנו מדמיינים כארמון - הוא צנוע, סגפני ובלתי 'מלכותי' וראוותני כצפוי מבית מלוכה, ועם זאת הוא מרשים בעיצובו האדריכלי ובצבעיו המאופקים המשתלבים בהרמוניה עם צבעי הגן והים. המלך הספיק לנפוש בארמונו פעמים בלבד בטרם הלך לעולמו, ואחרי שנים הפך הארמון למוזיאון מוקף בגנים יפים. הכניסה בתשלום של 30 באט.

Kaeng Krachan - לתאילנד 127 שמורות טבע, כשהגדולה והחשובה שבהן היא Kaeng Krachan. בשמורה המרתקת, המשתרעת על 3,000 קמ"ר המרחיקים עד גבול בורמה, מגוון מסלולים אתגריים, טרקים מעניינים וכן מסלולים קלילים המתאימים גם למשפחות. בשמורה יערות גשם, ג'ונגל של חיות בר ואם תעמיקו ביער, ויתמזל לכם, תוכלו לראות נמרים, פילים, קופים, נחשים, ציפורים נדירות ומיני פרפרים. את השמורה חוצים שני נהרות שעל גדותיהם אתרי קמפינג, מסעדות, אומגות ומגלשות למים, סכר ענק בגובה 58 מטר שמימיו זורמים לתוך אגם ואפשרות לעשות רפטינג בנהר Petchburi (היציאה בסמוך לסכר).

עוד אטרקציה בשמורה הם מפלי Pala-U (יער הבמבוק) שזורמים ב-15 'מדרגות' עד שמגיעים לראשם. המרחק בין כל מדרגה כ-150 מטרים שעולים במעלה ההר במסלול מסולע, לא ממש מוסדר ונוח, שדורש מאמץ בעת הטיפוס והירידה. ההגעה למדרגה אחת ושתיים היא קלה ובדרך אפשר לעצור למנוחה ושכשוך במים. אנחנו טיפסנו עד למדרגה הרביעית, אתם מוזמנים להמשיך הלאה בהתאם לכושרכם. במדרגה הזו מפל בגובה שמונה מטרים שמזמין לעמוד מתחת לזרם המים ולשחות בבריכה הטבעית לצד קרפיונים גדולים.

יער המנגרובים - שיט בתעלת Khao Daeng Canal עם סירות ארוכות צוואר עד לשמורת עצי המנגרובים, ששורשיהם צומחים מעל המים. משני צידי התעלה מצוקי ענק וקופיפים שמקפצים על הסלעים. בחניית השמורה, בין עצי הדקל הגבוהים, מסתתרים שישה מקדשים עוצרי נשימה שנראים כארמונות נוצצים, שהמצוקים האדירים הנישאים מעליהם מעצימים את יופיים. אחד מהמקדשים ממוקם בתוך ביצה וסביבו פורחת צמחיית מים.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

לא רק חופים ושופינג: תאילנד מציעה חופשה מסוג אחר לגמרי

ארווין פלר בשיתוף פגסוס
הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מרשים בעיצובו האדריכלי. ארמון הנופש המלכותי Klai Kang Won Palace/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
יער המנגרובים בשמורת אמפאווה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

Sam Roi Yot - שמורת "300 הפסגות" - היא שמורת טבע מרתקת שההגעה אליה נערכת באמצעות שיט בסירות מנוע. השמורה ממוקמת במפרץ תאילנד, בין צוקים ומצוקים ימיים ענקיים, כשהיעד הוא מערת נטיפים. לשמורה חוף אקזוטי יפה שבהמשכו שדרת עצי דקל גבוהי צמרת המובילה לטראק - טיפוס מאתגר של 430 מדרגות מסולעות, צרות ותלולות.

באמצע הדרך עצירה במרפסת למנוחה ותצפית עוצרת נשימה על המפרץ והמצוקים המיוערים. בפסגת ההר מחכות מדרגות נוספות, הפעם הן יורדות ומחליקות בשל טפטופי המים מעצי הגשם (ותעשו לעצמכם טובה, תגיעו בנעלי הליכה מתאימות). הירידה, גם אם מעט קשה ומאומצת, היא חובה בשל ההפתעה המחכה בסופה - מערה בגובה 27 מטר שתקרתה פתוחה לשמיים והשמש, ששולחת קרניים, מאירה באור קסום את המקדש המרשים שהקים המלך בשנות ה-30.

Bangpu - כפר דייגים ציורי הסמוך לשמורת סאם רוי, המזמין לטיול רגלי בנמל הקטן ובין הבתים. הסירות, הצבעוניות והמקושטות, עוגנות על גדות הנהר בצמוד לבתי הדייגים, ואפשר לראותם שולפים את דגי המקרל שהעלו ברשתות. הכפר צנוע, תושביו נחמדים ואם תבקשו בנימוס יאפשרו לכם להיכנס לחצר האחורית, שבו בנות הכפר מנקות במיומנות ובזריזות את הדגים, בעוד אב הבית מבשל ומעשן אותם.

Hua Hin Hills Vineyard - בתאילנד אין תרבות יין, וגידול גפנים הוא די נדיר. אחד מנושאי הדגל הוא יקב הנטוע בלב הטבע, מוקף גבעות ורכסי הרים, בוסתנים וכרמים. היקב ממוקם במבנה עץ יפה במיוחד, משתלב בנוף וחולש עליו מגבוה. במקום פועלת גם מסעדה, ואחת מההנאות היא לשבת על המרפסת ולהתענג על היין, האוכל והנוף וכן לצאת לטיול אופניים או על גב פילים. באם תרצו, בכל יום יוצאת הסעה ליקב מהכניסה לקניון המרקט ווילג'.

Wat Huay Mongko - מתחם מקדשים ופסל ענק של הנזיר הבודהיסטי החשוב, Luang Pu Taud, הנישא לגובה 12 מטרים. בסמוך ניצב פסל של פיל עליו רוכב הנזיר שהמאמינים סובבים אותו, עוברים תחת בטנו כסגולה למזל טוב וטומנים מטבעות בין חריציו, כולל באבר מינו, כנראה כסמל לפריון וכוח הגברא. בסמוך למתחם פארק יפה עם מפל ואגם.

מרכז ונציה - קומפלקס שאפתני, מעט קיטשי, שהעתיק את המונומנטים של ונציה, כולל תעלת מים וגונדולה אמיתית, וכן את מזרקת הטרווי ברומא. המרכז כשל מסחרית, אבל אם תגיעו בהרכב משפחתי הילדים בוודאי יאהבו את פארק השעשועים, רכבת הטיולים והשייט עם הגונדולייר.

הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
בנות הכפר מנקות במיומנות ובזריזות את הדגים בכפר הדייגים Bangpu/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
ונציה של תאילנד. מרכז הקניות ליד הואה הין/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

איפה אוכלים ולנים

עם רדת הערב מתמלאים רחובות העיירה בשווקי אוכל, ואם אתם רוצים לאכול כמו המקומיים סורו לדוכנים הרבים שמציעים פאד-תאי, סלט פפאיה, מרק טום יאם, דגים בסרקופג' מלח, מיני שרצים, לובסטרים ענקיים צלויים על הגריל, ובננה לוטי וטפיוקה עם פירות טרופיים לקינוח. מי שמחפש מסעדות טובות וזולות ימצא אותן באזור הבילויים שליד מלון הילטון וכן על המזח הצמוד לחוף הים.

בחלק מהמלונות יש מסעדות מצוינות בהן LET'S SEE, מסעדה אסייתית בעיצוב אלגנטית, הממוקמת במלון Let's Sea Hua Hin's Beach Restaurant, וכן מסעדת השף Big Fish & Bar במלון מריוט ריזורט, שנחשבת לאחת מהטובות והמעניינות בעיירה. תפריט המסעדה הוא מקטגוריית הגורמה, המשלבת בין מזרח למערב במנות שמנהלות דיאלוג על הצלחת - אותם הפרודוקטים, כמעט, רק בצורות הכנה ותבלון שונים המעניקים לסועדים חווית חושים אנינה.

לעיירה, כאמור, מעל ל-400 בתי מלון, החל מגסט-האוסים טובים ועד לריזורטים ולמלונות יוקרה, בכל הרמות והמחירים, כשגם מלונות הדה-לוקס זולים יותר ממלונות 3 כוכבים באילת, או בעיר ללא הפסקה שלנו. רוב המלונות ממוקמים ברצועת החוף וכך גם מלון מריוט, שבו התארחנו. מדובר באחד מהמלונות היפים ומיוחדים בעיירה המשתרע על שטח ענק, מוקף בגנים טרופיים מטופחים, בריכות רבות המתפתלות בין חדרי הגן, בריכת שחייה גדולה עם ספות שיזוף בתוך המים, בריכה ענקית הסמוכה לחוף וכן בריכת ילדים עם מתקני שעשועים רטובים. למלון חוף ים פרטי עם ספורט ימי, ספא אלגנטי, חדר כושר, מספר מסעדות ובר חוף. מחיר: החל מ-800 שקלים ללילה לזוג.

הואה הין תאילנד. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
פאד-תאי, סלט פפאיה, מרק טום יאם ועוד. שוק האוכל, הואה הין/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

בקטנה

* שופינג: אם אתם מגיעים גם לבנגקוק חכו עם השופינג, אם לא דלגו על הסמרטוטיה של השווקים וסורו לקניונים "בלו פורט" ו"מרקט ווילג'" - שם תמצאו בוטיקים וחנויות ממותגות במחירים זולים. הכי כדאי - נעלי ספורט, נעלים של "אלדו" ובגדים ומעילים של "יוניקלו".

* טיפולים: בעיירה חנויות רבות המציעות עיסויים ופוט-מסאג' במחירים מגוחכים של 50-30 שקלים, ואין פלא שמתמכרים. אני, שביקשתי חוויה יותר אסטטית ונעימה, הלכתי לספא בקניון בלו פורט ושלמתי מעט יותר (!) 95-70 שקלים לעיסוי וטיפול פנים מצוין.

* טיולים: בטרם תנחתו, בדקו עם גדי זוהר (052-8505277) האם הוא בסביבה. גדי הוא מטובי המדריכים בעיירה בכלל, ובתאילנד בפרט, שהוביל וחשף בפנינו את האתרים, הסיפורים והווי המקומי.
* טיול פרטי - בדלפק המלון יתאמו לכם טיול עם נהג-מדריך שייקחו אתכם ליום טיול תמורת כ-180 שקלים.
* חבילת נופש הכוללת טיסות, העברות ואירוח של שבוע במלון 5 כוכבים, החל מ-1,399 דולר לאדם. המגיעים עצמאית יכולים להגיע ברכבת מבנגקוק, כ-2.5 שעות נסיעה. מונית תעלה כ-250 שקלים.

* הכותבת הייתה אורחת חברות אל על ואשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully