וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג עולמי: לאיזו מדינה יש את הדרכון הכי טוב ב-2017?

22.1.2017 / 8:54

אתר Passportindex.org פירסם, כמו בכל שנה, את דירוג הדרכונים שפותחים הכי הרבה דלתות בעולם, כשהגרמני מוביל זו השנה השנייה ברציפות. הדרכון הפלסטיני מדורג די נמוך - במקום ה-185. ואיפה הישראלי?

דרכון גרמני. ShutterStock
פותח הכי הרבה דלתות למדינות בעולם. הדרכון הגרמני/ShutterStock

אם אתם מחזיקים בדרכון הגרמני - יש לכם מזל. הדירוג השנתי של אתר Passportindex.org, קבע שהדרכון הגרמני הוא החזק ביותר בעולם, זו השנה השנייה ברציפות, ומחזיקיו יכולים להיכנס להכי הרבה מדינות ללא צורך בהוצאת ויזה.

הדרכון הגרמני "מכניס" את בעליו ל-158 מדנות בעולם ללא צורך בהכנות קודמות, או בעיות כאלו ואחרות, כשבמקום השני נמצאים הדרכון השבדי (157 מדינות) והסינגפורי (גם הוא ל-157 מדינות), שהוא הדרכון החזק ביותר באסיה (שהדיח ממעמד זה את הדרכון הדרום-קוריאני בשנה שעבר).

בין עשרת הדרכונים החזקים בעולם נמצאות מדינות אירופיות, כמו דנמרק (מקום 4), פינלנד (5), צרפת (6), ספרד (7), שווייץ (8), נורבגיה (9), ובריטניה (10). לכולן מאפשר הדרכון שלהן להיכנס ל-156 מדינות ללא צורך בהוצאת ויזה מראש, או בהוצאת ויזה עם ההגעה ליעד. המיקום של המדינות משתנה, היות ויש מדינות שאזרחיהן זקוקים יותר להוצאת ויזה עם ההגעה ליעד, מאשר כניסה ללא צורך בוויזה.

הדרכון הישראלי דורג בדירוג הגלובלי במקום ה-48 והוא יכול להכניס אותנו ל-137 מדינות בעולם ללא צורך בוויזה, כשב-2016 הדרכון הכחול-לבן הכניס אותנו ל-136 מדינות (מדינה אחת נוספה השנה). בשנה שעברה הדרכון האפגני הוא החלש ביותר בעולם מתוך 199 מדינות שבדירוג, ואזרחי המדינה יכולים להיכנס רק ל-23 ארצות ללא צורך בוויזה. אחריו פקיסטן, עירק וסוריה, שכנתנו המדממת, שתושביה יכולים להיכנס ל-29 מדינות ללא צורך בוויזה.

אגב, הדרכון הפלסטיני מדורג די נמוך (במקום 185) ויכול להכניס את הפלסטינים ל-37 מדינות ללא ויזה.

הדירוג של אתר Passportindex.org מתעדכן בכל שנה לפי הסכמים בין מדינות, המתירות, או אוסרות על אזרחים מדינות אחרות להיכנס אליהן. כך, למשל, איי מרשל נפתחה השנה ל-35 מדינות נוספות, בהשוואה לשנה שעברה. גם פרו הוסיפה 33 מדינות לרשימת התושבים שיכולים להיכנס אליה ללא צורך בוויזה.

לדירוג הדרכונים המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully