וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם עושים זאת? זו התנהגות הכי שנואה בטיסה

לבעוט במושב שלפניכם, לתת לילדים להשתולל, לשתות קצת יותר מדי - אלו הם רק חלק מההתנהגויות הכי שנואות בטיסה, כך עולה ממחקר חדש. אבל מה הדבר שהכי שנוא על נוסעים, ולאיזה מקום הגיעו הזוגות החרמנים?

אתר רשמי

בווידאו: צפו בנוסע מבוגר מכה נוסע צעיר בטיסה ללונדון

בימים אלו פורסמו תוצאותיו של מחקר מקיף בנושא כללי התנהגות במטוס. מהמחקר עולה כי שכרות, פטפוט-יתר, הסרת יותר מדי בגדים ומתן חופש פעולה רב מדי לילדים פעלתניים - נחשבים להתנהגויות מרגיזות במיוחד.


עוד על התנהגויות בטיסה בוואלה! תיירות:
צפו: הדליקה סיגריה במושב והאשימה את הנוסע שלידה
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה
איים שיהרוג את הדיילת בטיסה, ונכלא לחצי שנה


עם זאת, ההתנהגות שמעוררת את הכי הרבה הזעם בקרב נוסעים, שייכת לאותם טיפוסים שיושבים מאחוריכם ונוהגים לבעוט בגב המושב שלכם. "כיום, כאשר מילונים רבים של בני אדם טסים ברחבי העולם, חשוב להבין כי השי הטוב ביותר שתוכל להעניק לנוסעים ולמטיילים שסביבך הוא כבוד ונדיבות", אומר ג'ון מוריי (John Morrey), מנכ"ל אתר התיירות Expedia, שיזמה את המחקר. "מהנתונים עולה כי אפילו מחוות נימוס קטנות מסוגלות ליצור שינוי גדול. אחרי הכל, בכל מה שקשור לטיסות, כולנו תקועים שם למעלה יחד".

ילד בוכה טיסה. ShutterStock
הורים לא אכפתיים הם הדבר השני הכי מעצבן בטיסה/ShutterStock

יותר מדי בושם, פחות מדי היגיינה

אתר Hospitalitynews מדווח, כי המחקר כלל 1,005 אמריקאים מגיל 18 ומעלה. 64% מהנשאלים קבעו, כאמור, כי הנוסע הגרוע מכל הוא הבועט הסדרתי. במקום השני ניצבים הורים לא אכפתיים (59%), כאלו שמפגינים חוסר שליטה מוחלט, או שכלל לא אכפת להם, כאשר ילדיהם בוכים בקולי קולות או מתפרעים.

וישנם הנוסעים הריחניים - אלו שרמת ההיגיינה שלהם נמוכה, או שפשוט מדיפים ניחוחות של עודף-בישום (55%). מיד אחריהם נמצא את הנוסעים הקולניים (49%), שנוהגים לשוחח בקול רם מדי או שומעים מוזיקה שמפריעה לאחרים. השתיינים זוכים אף הם ל-49%, בשל ההפרעה שהם גורמים לסובבים אותם. מעניין לגלות כי רק 12% מהנשאלים סיפרו כי הם צורכים למעלה משני דרינקים אלכוהוליים במהלך הטיסה. הפטפטנים מהמושב הצמוד, שלא מפסיקים ללהג, מקבלים 40% מהקולות.

כשני שלישים מהנשאלים הסכימו כי ישיבה לצד נוסע מטילה עליהם אימה. בהקשר זה, 35% מהנשאלים ציינו כי יהיו מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר בעבור ישיבה באזור שמוגדר "מרחב שקט", אם חברות התעופה אכן היו מציעות אופציה כזאת.

עוד באותו נושא

סקר בדק: מיהם הנוסעים השנואים במטוס?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקמה באמצעות גב המושב

35% מהנשאלים אינם מחבבים את "מכופפי גב המושב" - אלו שמיד עם המראת המטוס, לוקחים את גב המושב שלהם לאחור עד הסוף. מפתיע לגלות כי 37% ממשתתפי הסקר טוענים, כי היו מעדיפים טיסות שבהן חל איסור מוחלט על השענת גב המושב, בטיסות קצרות. אך למעשה, יותר ממחצית הנסקרים (53%), אכן עושים זאת. 23% אינם נשענים לאחור, "כי זו התנהגות לא ראויה".

25% אף מודים, כי הם נשענים לאחור מטעמי נקמה בלבד, אם הנוסע שמאחוריהם מתנהג בצורה מרגיזה או אגרסיבית. 11% מהנוסעים יישענו לאחור גם אם הנוסעת שמאחוריהם נמצאת בהיריון מתקדם.

ולמרות כל הזעם הזה, נראה שמשתתפי הסקר אינם נוטים לפנות באופן ישיר אל מי שמרגיז אותם: 62% יבקשו את עזרת אנשי הצוות כדי לטפל במצב, בעוד ש-33% פשוט יסבלו בשקט. רק 10% ציינו כי יתעמתו באופן ישיר עם נוסעים שהתנהגותם מציקה, ונותר רק לתהות אילו תשובות היו מתקבלות אם המחקר היה נערך בישראל.

13% אמרו שאם היו נתקלים בנוסע חסר נימוס, היו מתעדים את התנהגותו באמצעות מצלמת הסלולרי, ו-3% היו מגדילים לעשות ואף מעלים את הסצנה לרשתות החברתיות.

נוסעת ישנה בזמן טיסה. ShutterStock
25% אף מודים שהם נשענים לאחור מטעמי נקמה בלבד/ShutterStock

מזמוזים באוויר

ומה עם החרמנים? אמנם רק פחות מ-3% הודו כי קיימו מגע גופני אינטימי במהלך טיסה, אך זוגות מאוהבים שמתלהבים קצת יותר מדי הוגדרו כנוסעים בעלי התנהגות קלוקלת על ידי 28% מהנשאלים.

הסקר ממשיך אל תחומים נוספים, מסקרנים לא פחות. כך, למשל, נמצא כי 39% מקשיבים תמיד להוראות הבטיחות של אנשי הצוות בתחילת הטיסה, בעוד ש-42% מקשיבים רק מדי פעם. 66% מעבירים את הסלולרי שלהם ל"מצב טיסה" ו-15% לא עושים זאת לעולם.

למרות הנתונים המובהקים שעולים מהמחקר, נראה כי לא הכל אבוד. 79% מהנשאלים אמרו כי למרות הכל, ברוב הזמן, הנוסעים שסביבם מפגינים התנהגות מתחשבת. 40% סיפרו כי סייעו לנוסעים אחרים להעלות את תיקיהם לתאי האחסון שמעל המושבים ו-28% הציעו את המושב שלהם לזרים, כאשר חשו שיש בכך צורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully