וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורגו המדינות הידידותיות ביותר בעולם; באיזה מקום ישראל?

מחקר חדש שבחן את רמת השגשוג והצמיחה בעולם, חושף נתונים מעניינים גם על מידת הידידותיות בכל מדינה. אז איפה יחייכו אליכם ויעזרו לכם בשעת צרה? ואילו ציונים קיבלה ישראל בקטגוריות השונות?

מדינות העולם ישראל. ShutterStock
149 מדינות דורגו בכ-100 קטגוריות, וישראל במקום ה-40/ShutterStock

נופים, טבע ואטרקציות הם נושאים חשובים, אבל כאשר נוסעים לחופשה, ישנו פקטור נוסף שכדאי לקחת בחשבון: עד כמה היעד ידידותי לתייר? עד כמה קל להתחבר עם המקומיים? הרי אחד הדברים המהנים בטיול בחו"ל הוא המפגשים האנושיים.


עוד לפי שאתם מחליטים איפה לנפוש:
המדינות עם הסיכוי הגבוה לאסון טבע; ואיפה ישראל?
לראות עולם בתקציב קטן: נבחרו 10 היעדים המוזלים ל-2017
מהי העיר הזולה ביותר לחופשה משפחתית באירופה?


לאחרונה פורסם דוח שנתי חדש של חברת ההשקעות הבינלאומית Legatum, הסוקר את מידת הצמיחה והשגשוג של מדינות העולם בקטגוריות שונות.

מהמחקר, שבו דורגו 149 מדינות בכ-100 קטגוריות, עולה כי המדינה הידידותיות ביותר בעולם היא ניו זילנד. במקום השני ניצבת אוסטרליה, ואחריה קנדה, ארצות הברית, איסלנד, נורבגיה, דנמרק, מלטה, גרמניה ואירלנד.

מחברי האינדקס המקיף מציינים, כי תושבי המדינות הללו חשים כי ביכולתם לממש את שאיפותיהם ואת הפוטנציאל הטמון בהם במידה ניכרת. הם גם זוכים למגוון אפשרויות בתחומי החיים השונים. זאת ועוד: נמצא כי מבין כל מדינות העולם, ניו זילנד נוהגת בסובלנות הרבה ביותר ביחס למהגרים אליה - מה שמהווה חדשות טובות עבור מי שמתכנן לשהות בה תקופה ממושכת.

בהקשר של החופשות בחו"ל ורמת הידידותיות, עולה מהמחקר כי כאשר מתעורר צורך בעזרה, אלו הן המדינות שתרצו לשהות בהן. תושביהן מקדשים את נושא הערבות ההדדית, יותר מבמקומות אחרים בעולם. בנוסף, במדינות הניצבות בראש המחקר, תרבות ההתנדבות ומתן תרומות לנזקקים מהווים ערך גבוה. כמו כן, גם הרשתות החברתיות והמשפחתיות מלוכדות יותר - עניין הקשור לעזרה לזולת.

עורכי המחקר מציינים כי מדדים אלו, הקשורים לצמיחה כלכלית גבוהה יותר, הופכים את המדינות הללו למקומות מצוינים לבקר בהם.

סרטון בטיחות אייר ניו זילנד. צילום: Air New Zealand,
האנשים הכי ידידותיים שתפגשו. ניו זילנדים/צילום: Air New Zealand

ואיפה ישראל?

מעיון בנתוני המחקר (הכוללים כמובן גם מדדי צמיחה שאינם קשורים למידת הידידותיות), עולות כמה תובנות מעניינות. בדירוג הכללי, מבין המדינות הנסקרות, ניצבת ישראל במקום ה-40.

ביחס למדינות אחרות, ניצבת ישראל במקום ה-32 מבחינת ביצועיה הכלכליים, במקום ה-25 מבחינת הסביבה העסקית ובמקום ה-24 מבחינת ממשל ופוליטיקה.

ויש גם מקום לגאווה בדמות מערכת החינוך (מקום 19) ומערכת הבריאות (מקום 9). קצת פחות כבוד מעלים נתונים הקשורים לזכויות אזרח וחופש הביטוי (מקום 94). באשר לאיכות הסביבה, מידרדרת ישראל למקום ה-133.

אז האם אכן נכונה האמרה "ישראל ערבים זה לזה"? נראה כי בכל הקשור לערבות הדדית, מדדי התנדבות ולכידות חברתית, ניצבת ישראל במקום ה-46 מתוך 149.

לדוח המלא לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • מדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully