וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נוצרה קרוסלת קרח מסתובבת ומרהיבה באמצע אגם קפוא?

21.1.2017 / 6:50

גאון מפינלנד יצר אטרקציה ייחודית לבני משפחתו וחבריו: מעגל קרח מרהיב בלב אגם קפוא שסובב סביב צירו. לעבודת החיתוך המסיבית הוא השתמש במסור חשמלי וגרזן וכדי להניע את הקרוסלה חיבר לה מנוע סולארי של סירה

צילום מסך

רק השבוע סיפרנו לכם על תופעת טבע נדירה של מעגלי קרח הנוצרים בנהרות ומסתובבים על צירם – והנה איש גאון אחד מפינלנד כנראה כל כך התרשם מהעניין שהוא החליט ליצור לעצמו קרוסלת קרח מסתובבת ולא לחכות שהטבע יכין אחת בשבילו. מה שמפתיע זה שהגרסה שלו יצאה אפילו מרשימה יותר מזו של הטבע.

מעגל הקרח המלאכותי נוצר ע"י הסופר ומומחה האנרגיה, ג'ן קפליטו, בלוחה שבדרום פינלנד. הוא השתמש במסור חשמלי וגרזן כדי לחצוב בקרח ובמנוע סירה סולארי כדי לגרום לקרוסלה להסתובב על צירה. בסרטון נראה קפליטו ויתר חבריו ובני משפחתו נהנים מהאטרקציה החורפית החדשה שהוקמה לצד ביתם.

מעגל קרח מלאכותי. צילום מסך
קרוסלת קרח בלב אגם קפוא/צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מעגל קרח מסתובב ומסתורי בלב נהר ישאיר אתכם מהופנטים למסך

לכתבה המלאה

קפליטו סיפר לעיתון Lansi-Uusimaa שאת המעגל, שקוטרו 12 מטרים, הוא יצא במהלך הלילה אך נאלץ לחצוב בו פעמיים נוספות מאחר שהוא קפא במהלך הלילה. הוא וחבריו לא נראים מוטרדים שמא שכבת הקרח תשבר. על הקרוסלה הם הניחו שולחן וכסאות, סככה שמשמשת מסתור מתנאי הקור המקפיאים של האזור ואפילו הדליקו מדורה. קפליטו כבר מתכנן לבנות קרוסלה נוספת בהלסינקי, שתהיה פי 4 גדולה מזו הנוכחית.

מעגלי קרח טבעיים תועדו מעט מאוד פעמים בנהרות בעולם ועוררו את סקרנותם של המטיילים. תופעת הטבע הייחודית מתרחשת בנהרות כשהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס ומתגבשת שכבת קרח דקה מעל פני המים שמסתובבת על צירה. אחד כזה נצפה ממש השבוע בנהר במיזורי.

מעגל קרח מלאכותי בפינלנד. יוטיוב, צילום מסך
קרוסלת קרח היא אטרקציית החורף הכי מטורפת שראינו/צילום מסך, יוטיוב
מעגל קרח מלאכותי בפינלנד. יוטיוב, צילום מסך
מעגלי קרח היא תופעת טבע נדירה. הפעם איש אחד החליט ליצור כזה בעצמו/צילום מסך, יוטיוב
מעגל קרח מלאכותי בפינלנד. יוטיוב, צילום מסך
הם לא פוחדים לשהות בחופשיות על הקרח/צילום מסך, יוטיוב
מעגל קרח מלאכותי בפינלנד. יוטיוב, צילום מסך
אפילו מדורה הם הדליקו/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully