וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל קרח מסתובב ומסתורי בלב נהר ישאיר אתכם מהופנטים למסך

15.1.2017 / 11:19

תושב מישיגן נתקל בתופעת טבע נדירה של מעגל קרח עצום בלב נהר, המסתובב על צירו בכוחות עצמו כשסביבו מים זורמים. הוא תיעד את כל היופי הזה ושיתף אותנו במראות הקסומים

Storyful News

מעגל קרח מסתורי ומרהיב נצפה בנהר במיזורי ותועד ע"י תושב המקום, ג'ייסון רובינסון, שפרסם בשבוע שעבר את הסרטון ברשת ועורר הרבה סקרנות. זה אולי נראה כמו מעשה יד אדם, אך מדובר בתופעת טבע ייחודית שמתרחשת בנהרות, כשהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס ומתגבשת שכבת קרח דקה מעל פני המים. כשהקרח מסתובב סביב עצמו הוא שוחק את האזורים הקפואים שנמצאים סביבו ומייצר מעין מעגל מלוטש. עד היום האמינו שמעגל הקרח מסתובב בעקבות זרם המים השוצף של הנהר או מערבולות, אך ניסוי שבוצע בעניין מצא סיבה אחרת לתנועה המעגלית.

מעגל קרח. צילום מסך
מעגל קרח/צילום מסך

עוד בנושא:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מעגלי קרח דומים נצפו קודם לכן, כשב-2013 היה זה ג'ורג' לוגרינג שהביא תיעוד מפתיע של מעגל קרח עצום בנהר שייני שבצפון דקוטה. מאחר שכמה ממעגלי הקרח שנצפו היו בקוטר של יותר מ-16 מטרים, לא ייתכן שמערבולות יגרמו להם להסתובב. חוקרים מאוניברסיטת ליאז' בבלגיה השתמשו במגנטים כדי לדמות את התנאים שבנהרות הקפואים. בשימוש בצלחות פטרי, הם מצאו שבלוקים של קרח יתחילו להסתובב גם כשאין זרם מים, לאור תהליך המסת הקרח. משמעות הדבר שהסיבוב נוצר ע"י המסת הקרח ולא ממערבולות או זרמים. רובינסון אמר שעד שבת בערב גוש הקרח המסתובב קפא בקצוות והפסיק להסתובב.

מעגל קרח בצפון דקוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully