וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים מובילות: האדם הראשון שמטייל בכל העולם בלי לטוס

4.1.2017 / 0:32

תור פדרסן מדנמרק החליט להיות האיש הראשון שמבקר בכל 203 המדינות בעולם - בלי לטוס. כבר 3 שנים שהוא עולה על כל מה שזז ביבשה וכל מה שצף בים. אבל דווקא הרגע המרגש ביותר במסעו מגיע ממחוזות הרומנטיקה

תור פדרסן מדנמרק רצה לראות עולם. למעשה, הוא אף החליט לבקר בכל מדינה על פני הגלובוס. העובדה שלא היה לו מספיק כסף לעשות זאת, הוציאה מהמשוואה מרכיב שנחשב די קריטי לעניין: טיסות. אז במקום לטוס, החליט האיש, בן ה-38, להפליג מיעד ליעד על סיפונן של אוניות משא ולעשות שימוש באינספור סוגים של כלי תחבורה.

פדרסן יצא למסעו ב-10 באוקטובר 2013, ובתוך כ-3 שנים הוא כבר ביקר ב-122 מדינות, מתוך 203 המדינות בעולם. הוא אף הגדיר לעצמו מספר כללים לפרויקט. הראשון: בלי טיסות. השני: ביקור בכל מדינה יארך לא פחות מ-24 שעות. השלישי: הוא לא חוזר הביתה עד שהמשימה הושלמה. לדבריו, פחות מ-200 איש בלבד ביקרו בכל מדינה בעולם, אבל אף אחד מהם לא עשה זאת מבלי לטוס.

עם ידע לא מבוטל בספנות, לוגיסטיקה ותחבורה, כבר עבד הטייל הנועז ב-20 מדינות עוד לפני שיצא למסעו. "בתחילת 2013 חזרתי לביתי מפרויקט שבו השתתפתי. באותה עת אבי שלח לי כתבה שגרמה לי לחשוב האם אוכל לבצע בהצלחה מהלך מהסוג הזה", סיפר פדרסן ל"לונלי פלנט". "הייתי אז בן 34 וחשבתי שאני כבר מבוגר מדי להרפתקאות כאלה. אבל חבר שכנע אותי ללכת על זה". וכך, לאחר 10 חודשי תכנון, יצא פדרסן למסע הגדול.

משאיות באפריקה, סירות בננה בקריביים

היעד הראשון היה גרמניה, כאשר בתוך יבשת אירופה עשה פדרסן שימוש בתחבורה ציבורית שכללה רכבות, אוטובוסים ומעבורות. בשלב זה פתח בלוג, בו שיתף את חוויותיו. "באפריקה, שבה כל מדינה כה שונה מרעותה, טיילתי באמצעות כי מה שעולה על הדעת: מוניות שירות, מיניבוסים, גגות של משאיות, שירות אובר ואופנועי-מונית". לעומת זאת, את הקריביים הוא חרש בסיוע סירות בננה, סירות מפרש, מעבורות, אוניות קרוז, אוניות מטען, סירות מרוץ ואפילו יאכטה מהודרת ועוד. "בשלב הזה, כבר הייתי על סיפונו של כל מה שיכול לצוף".


עוד מטיילים שעזבו הכל והחליטו לתור את היקום:
לקנא בהם: הזוג היפה שעזב את העבודה כדי לטייל בעולם
גם אנחנו רוצים: הזוג שמצטלם במקומות היפים בעולם
האם זהו המטייל הסקסי ביותר בעולם?
להגשים חלום: האיש שביקר בכל המדינות בעולם עד גיל 37

עוד באותו נושא

מקל הנדודים: הישראלי שביקר ב-115 מדינות מלמד איך לטייל בלי כסף

לכתבה המלאה

ניגריה: האנשים הכי מצחיקים בעולם

לעומת אתגרי התעבורה, מסתבר שהקשיים הגדולים ביותר שלו הגיעו מגזרת הביורוקרטיה: קבלת ויזות כניסה ואישורי תנועה במקומות שונים בעולם. גם מזג האוויר לא תמיד האיר פנים. כך למשל, באזורים המצויים בצפון האוקיינוס האטלנטי, החורף היווה מכשול של ממש. "נדרשו לי מספר חודשים לתור את האזור, שבהם שטתי בסירות דיג, ספינות מכמורת לדיג סרטנים, ואוניות מכולות.

בעוד פדרסן מביע געגוע לנוחות של הבית ולטעמו של החלב הדני האהוב עליו, הוא מספר כי 3 השנים האחרונות היו רוויות בחוויות ובהתנסויות שאין דומה להן. "בתוך שעה מרגע שהגעתי למדינה, כבר הוזמנתי לחתונה בסיירה לאון, בניגריה התוודעתי לאנשים הכי מצחיקים שפגשתי מעודי, בדרום אפריקה מגישים בירה מדהימה ובסאו טומה שבמפרץ גינאה גיליתי חופים עוצרי נשימה", הוא מספר. אך הרגע הבלתי נשכח במסעו אירע רק לאחרונה, בעת שחברתו לחיים הגיעה לפגוש אותו בקניה. ושם, במהלך טרק שערך אל פסגת הר קניה, ההר הגבוה במדינה והשני בגובהו באפריקה - הוא גם הציע לה נישואין.

לאחרונה, ב-30 בדצמבר 2016, דיווח פדרסן שהוא במדינה ה-123 שלו - סומלילנד - כשישראל תהיה המדינה ה-147 שלו שלו, לפי התכנון שפרסם בבלוג שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully