וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2017, ברוכה הבאה: איפה הישראלים יחגגו את ראש השנה האזרחית?

30.12.2016 / 0:27

שעות אחרונות לפני שהשנה חולפת, בדקנו בעזרת סקר מיוחד היכן ייבלו אלפי ישראלים את ערב ראש השנה החדשה בעולם. אז לאן כולם טסים כדי להתנשק? הנה היעדים הכי פופולריים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: צפו בחגיגות השנה החדשה של 2016 ברחבי העולם

השנה החדשה כבר נוקשת בדלת, וישראלים רבים ייבלו את הסופ"ש שבין 2016 ל-2017 בחו"ל. אז לאן טסים הישראלים הכי הרבה כדי לחגוג את ערב השנה האזרחים החדשה?

בסקר שנערך במהלך השבועיים האחרונים, בעמוד הפייסבוק של חברת ביטוח הנסיעות PassportCard, השתתפו כ-520 בתי-אב בטווח הגילאים 65-21 המתגוררים בישראל, מתוך אוכלוסייה של כ-170,000 ישראלים המוגדרים על ידי פייסבוק כ"נוסעים מתמידים" לחו"ל, או ככאלה אשר בדקו באופן יזום אפשרויות לנסיעה לחו"ל דרך האינטרנט במהלך החודש האחרון. אז איפה הישראים ייבלו את ליל ראש השנה האזרחית החדשה? הנה התוצאות.

המדינות המבוקשות ביותר עבור ישראלים (באחוזים)

גרף טיסות ישראלים לסילבסטר 2016. PassportCard, אתר רשמי
גרף טיסות ישראלים לסילבסטר 2016/אתר רשמי, PassportCard

מקום 1: גרמניה וארה"ב

גרמניה עלתה לכותרות בשבוע האחרון, ולאו דווקא מסיבות טובות. עם זאת, הישראלים לא יחמיצו הזדמנות לחזור לבירתה הססגונית גם בערב השנה האזרחית. למרות הפיגוע שאירע בשוק חג המולד לפני כשבוע, ברלין תחגוג את תחילת השנה החדשה עם מעל למיליון מבקרים, שיגיעו אל שער ברנדנבורג כדי להתחיל את החגיגות המסורתיות לשנת 2017. מסיבה באורך של יותר משני קילומטרים עם בימות מופעים, אוהלי מסיבות, מופעי אורות לייזר וכמובן מאות דוכני אוכל ושתייה.

גם ארצות הברית מבוקשת כתמיד ובמיוחד העיר ניו יורק, שמסמלת יותר מכל עיר אחרת בעולם את חגיגות פתיחת השנה האזרחית, כאשר החגיגות החלו עוד בשנת 1907 בתפוח הגדול, עת כדור הקריסטל גלש פעם הראשונה בראש התורן מעל אחד מבנייני כיכר טיימס במרכז מנהטן. בכל שנה מגיעים במיוחד לפתיחת השנה האזרחית החדשה מיליוני תיירים לניו יורק ומעניקים לה תחושה של המקום הכי טוב להיות בו, כדי לפתוח את השנה החדשה. האנרגיה שמדבקת מיליונים לצרוח את הספירה לאחור ולעצור שנייה אחת אחרי לנשיקה המסורתית, וההופעות של האמנים הגדולים בעולם, משלימים את החוויה לכזו שלא תשכחו לעולם.

חגיגות תחילת 2016 בברלין, גרמניה. אי-פי, AP
חוגגים את תחילת השנה החדשה בברלין. שער ברנדנבורג/AP, אי-פי
חגיגות ראש השנה האזרחית בניו יורק, 1 בינואר 2014. AP
קהל ענק מתגודד בטיימס סקוור לקראת חילופי השנים/AP

מקום 2: הולנד

בערב ראש השנה האזרחית רחובות בירת הולנד, אמסטרדם, יהיו שוקקים עם מיליוני חוגגים. כל המועדונים הגדולים בעיר ואלפי הפאבים הפזורים לאורכה ייפתחו והאלכוהול יזרום כמים עם עשרות מסיבות מצוינות, שבהן יחגוג את פתיחת שנת 2017. אירוע הספירה לאחור לקראת שנת 2017 המרכזי של העיר יתקיים במוזיאומפליין (Museumplein), מתחם המוזיאונים של העיר, על מדשאה גדולה מול הרייקסמוזיאום (Rijksmuseum). המקום הטוב ביותר לצפות ממנו בזיקוקים הוא גג מוזיאון NEMO, שנפתח במיוחד לכבוד האירוע.

רייקסמוזיאום מוזיאוםפליין אמסטרדם ראש השנה האזרחית סילבסטר. ShutterStock
אירוע הספירה לאחור יתקיים במוזיאומפליין. הרייקסמוזיאון באמסטרדם/ShutterStock

מקום 3: צרפת

חגיגות ראש השנה האזרחית יתקיימו, כמו בכל שנה, בשדרות האליזה המפורסמות בצרפת, שבהן ילבש שער הניצחון מעטה של אור וצבע, כשאלפים ייצאו לרחובות לספור מ-10 ועד השנייה הראשונה של 2017. תהיו בטוחים שהשמפניה תישפך כמים ושמצפה לכם מסיבה לאורך כל השדרה הכי מפורסמת בפריז.

חגיגות תחילת 2016 בפריז, צרפת. אי-פי, רויטרס
חגיגות בשדרות האליזה בשנה שעבר. פריז/רויטרס, אי-פי

מקום 4: צ'כיה, איטליה, ספרד, רומניה, אוסטריה ורוסיה

אחת הערים היפות בעולם, עוד מאז תקופת ימי הביניים היא בירת צ'כיה. פראג ממוקמת בלב ליבה של אירופה ונחשבת לבירת המסיבות והמועדונים הכי מיוחדים ביבשת. לכבוד ערב השנה החדשה, שני המועדונים הגדולים בעיר (Karlovy Lázně בן החמש קומות, שממוקם בסמוך לגשר קארל ומועדון Roxy יערכו חגיגות לכבוד השנה החדשה. מופע הזיקוקים המסורתי יקבל את השנה בשעה 24:00, בדיוק כשישוגרו אלפי זיקוקים מפארק לטנה ואותם יהיה ניתן לראות מכל פינה בפראג.

למקום הרביעי הגיעו גם איטליה, ספרד, רומניה, אוסטריה ורוסיה.

טירת פראג גשר צ'ארלס  ראש השנה האזרחית סילבסטר. ShutterStock
את הזיקוקים תראו מכל פינה. גשר צ'ארלס בפראג/ShutterStock

מקום 5: אנגליה ובולגריה

העיר לונדון, בירת אנגליה, לובשת חג לקראת שנת 2017, ומציעה למיליוני התיירים לשריין מקום באחד האירועים לציון תחילת השנה החדשה. אחת המסיבות שנחשבת למסיבה הכי שווה בעיר תתקיים בקומה ה-28 בגורד השחקים מילבנק, שבמרכז לונדון, על גדת התמזה ותציג לחוגגים תצפית פנורמית שנשקפת מהמגדל מציגה את כל העיר. בני-המזל שירכשו כרטיסים למסיבה במגדל מילבנק ייהנו מערב של קוקטיילים, אוכל ברמה גבוהה וכמובן הופעת די ג'י, וכל זאת לנופי העיר הלונדונית ומופע הזיקוקים המפורסם בלונדון איי.

גם בולגריה, ובעיקר בירתה, סופיה, יחגוג את כניסת 2017 במסיבות, ולא מעט ישראלים טסו אליה כדי להיות חלק מהמדינה הקרובה והזולה לשופינג ושאר אטרקציות. אז תהיו בטוחים שגם לחגוג שם בערב השנה האזרחית לא יעלה לכם יותר מדי.

יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard, הוסיף: "בסקר שביצענו, עולה כי רוב הנשאלים (76%), מעדיפים לפתוח את השנה האזרחית באירופה, בעוד 10% מוכנים להרחיק למזרח הרחוק ו-7% לתפוח הגדול בארה"ב".

חגיגות תחילת 2016 בלונדון, בריטניה. רויטרס, רויטרס
הביג בן מואר בזיקוקים בחגיגות ראש השנה החדשה בלונדון/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully