וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי נמוך שיש: טיסה מאירופה לניו יורק ב-263 שקלים

חברת התעופה נורוויג'ן אייר הכריזה על מבצע שובר שוק: טיסה מבריטניה לניו יורק בפחות מ-300 שקלים לכיוון. אבל גם ללואו של הלואו-קוסט יש אותיות קטנות

מטוס חברת לואו-קוסט נורוויג'ן אייר. ShutterStock
שוברת שוק הטיסות הטרנס-אטלנטיות. נורוויג'ן אייר/ShutterStock

חברת הלואו-קוסט הנורווגית נורוויג'ן אייר (Norwegian Air) הכריזה לאחרונה, כי תציע טיסות מוזלות מבריטניה לארה"ב במחיר של 56 ליש"ט (כ-263 שקלים) לכיוון - מה שמוזיל את המחיר הקיים שלה בכ-50%. התעריפים החדשים יוצעו החל בקיץ 2017 וייחשבו לכרטיסי הטיסה הטרנס-אטלנטיים הזולים ביותר. כזכור, כפי שפורסם בשנה שעברה בוואלה!, החברה הודיעה כי תמכור את הכרטיס הטרנס-אטלנטי ב-69 דולרים לכיוון

ביורן קיוס, מנהל בכיר בחברת התעופה הנורווגית, מציין כי הטיסות המוזלות ימריאו מאדינבורו שבסקוטלנד וינחתו בניו יורק. בקו החדש יטוסו מטוסי בואינג 737MAX חדשים, שאמורים להימסר לחברת התעופה באפריל הקרוב. "המטוסים מהדגמים החדשים הללו חסכוניים מאוד בדלק", מסביר קיוס. "יש להם מנועים מתקדמים, מה שאף מאפשר להם להגיע לטווחים ארוכים במיוחד".

חברת התעופה מתכננת להוזיל עלויות גם באמצעות נחיתה ביעדים במדינת ניו יורק, המרוחקים ממרכזים עירוניים. במילים אחרות: הקו החדש לא ינחת בנמל התעופה JFK, מה שיוזיל את ההיטלים לחברת התעופה. "באופן זה נוכל להציע את התעריפים הזולים הללו", מסביר קיוס.

נכון לעכשיו, עדיין לא פורסם איזה נמל תעופה יהיה יעד הנחיתה בניו יורק, אך יש לציין כי כיום, בטיסות מבריטניה, נוחתים מטוסי חברת נורוויג'ן בנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי, שבו נוחתת גם חברת אל על וחברות אמריקניות אחרות שטסות מישראל.

עוד נמסר, כי אמצעים נוספים להוזלת עלויות התפעול של חברת התעופה כוללים, כאמור, המראות מאדינבורו ולא מנמל התעופה לונדון גטוויק.

נורוויג'ן אייר, הנחשבת לחברת הלואו-קוסט השלישית בגודלה באירופה, מבצעת טיסות טרנס-אטלנטיות מאז שנת 2014, וכיום מציעה שתי טיסות יומיות מגטוויק לניו יורק במחיר של 125 ליש"ט (587 שקלים) לכיוון. היא גם טסה לפלורידה, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. בחודש שעבר השיקה החברה קו חדש מלונדון ללאס וגאס.

מטוס יונייטד איירליינס שדה תעופה ניוארק. יונייטד איירליינס,
כאן תנחת נורוויג'ן אייר. שדה התעופה ניוארק, ניו ג'רזי/יונייטד איירליינס

יש פיתוי, יש אותיות קטנות

החברה, בדומה לחברות לואו-קוסט אחרות, כגון WOWair האיסלנדית, מציעה טיסות טרנס-אטלנטיות במחירי פיתוי שוברי שוק כדי למשוך לקוחות, אך המחירים הללו בסיסיים בלבד, והנוסעים נדרשים לשלם תוספת מחיר על הטסת המזוודה, בחירת מושבים ועוד.

כך, למשל, בבדיקה שנעשתה על ידי כתב ה"טלגרף", הוזמן כרטיס טיסה מלונדון ללאס וגאס במחיר 179 ליש"ט (841 שקלים) לכיוון, אבל התוספת על מטען, ארוחה במטוס ושמירת מושב העלתה את המחיר ב-50 ליש"ט (235 שקלים) לכל כיוון.

עם זאת, עדיין מדובר בתחרות של ממש, שמציבה החברה מול מתחרותיה. התרחבותה של החברה מעידה על כך שהדבר ככל הנראה משתלם. קיוס אומר כי בטיסות לארה"ב, התפוסה היא בדרך כלל כ-95%, והדרישה מצד הלקוחות הולכת ועולה. "טיסות לואו-קוסט לטווחים ארוכים היא עניין שאכן עובד. הנוסעים הרבים מוכיחים עד כמה הדרישה עבורן גבוהה", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully