וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשת סקי בטין, צרפת: האתר שמבטיח שלג איכותי כל השנה

רועי לוי

11.1.2016 / 12:42

בזמן שבארץ ירד גשם ללא הפסקה, שלחנו את רועי לוי לתפוס קצת שמש באתר הסקי "טין", שבאלפים הצרפתים. בגובה של מעל 3,000 מטר, הוא מצא אתר שלא מאכזב אף פעם מבחינת תנאי הגלישה

צילום: רועי לוי עריכה: רן צימט

כל המכורים לסקי כמוני יודעים שבדרך כלל עונת הסקי באירופה מתחילה לקראת סוף דצמבר, מגיעה לשיאה לקראת סוף ינואר ופברואר, מתחילה לדעוך לקראת אמצע מרץ ומסתיימת במהלך חודש אפריל, בהתאם למזג האוויר וכמות השלג באתרים השונים.

השנה, בשל אילוצים משפחתיים, נאלצתי להקדים את חופשת הסקי השנתית לתחילת חודש דצמבר, ולהפתעתי גיליתי שיש המון יתרונות לחופשת סקי בתקופה הזאת: השלג היה מצוין ,האתר והמסלולים היו ריקים יחסית מגולשים, המחירים יחסית לשיא העונה זולים ולמזלי היה המון שמש ומזג אוויר מצוין שעשה את החופשה למהנה במיוחד.

סקי טין בצרפת. רועי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מבטיח שלג איכותי במהלך כל השנה. אתר הסקי טין/מערכת וואלה! NEWS, רועי לוי

חופשת קדם-עונה

כשמחפשים חופשת קדם-עונה באירופה, חשוב לבחור באתרים שנמצאים בגובה של מעל 2,000 מטר ורצוי גם עם קרחונים שמגיעים לגובה של מעל 3,000 מטר עם שלג לאורך השנה, כדי להבטיח שיהיה מספיק שלג לגלישה. אתר טין בצרפת הוא אחד הבודדים באירופה ובעולם שעונים על הקריטריונים הללו.

קרחון ה"Grand Motte" בטין, שמתנשא עד לגובה של 3,456 מטר, מבטיח שלג איכותי במהלך כל השנה, אפילו בחודשים יולי-אוגוסט הוא פתוח לגלישת סקי עם טי-שירט. בשל ההתחממות הגלובלית והשינויים הקיצוניים במזג האוויר, יש בשנים האחרונות בטין מעל למטר שלג כבר בתחילת חודש נובמבר. בדרך כלל יש סופת שלגים קיצונית שנמשכת כמה ימים ואז רצף ארוך של ימי שמש יפים ונעימים לגלישה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סקי טין בצרפת. מערכת וואלה! NEWS
רועי לוי חורש את מדרונות טין/מערכת וואלה! NEWS

קצת נתונים טכניים על האתר

העיירה טין ממוקמת באלפים הצרפתיים במרחק של כשלוש שעות נסיעה משדה התעופה של ז'נבה בשוויץ. מרחב הגלישה "Espace Killy", שמחבר בין עיירות טין לבין העיירה היוקרתית ואל דיזר, כולל כ-300 ק"מ של מסלולים איכותיים. מרחב הגלישה מתאים לכל הרמות: 26 מסלולים שחורים מאתגרים למקצוענים, 41 מסלולים אדומים עבור גולשים בינוניים וכ-67 מסלולים כחולים עבור גולשים פחות מנוסים או אפילו גולשים מתחילים.

הסנוברדיסטים שבינכם ייהנו ממרחב אין סופי של אוף-פיסטים ושני סנופרקים גדולים עבור הפריסטיילרים. גולשי הסקי ייהנו ממגוון גדול של מסלולים מהודקים שמתוחזקים ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות.

מלון סקי לה טאוס טין בצרפת. Studio Bergoend, מערכת וואלה! NEWS
מרחק של כ-300 מטר גלישה מהסקי-ליפט בטין. מלון דירות הבוטיק "לה טאוס"/מערכת וואלה! NEWS, Studio Bergoend

מלון La Taos

מלון דירות הבוטיק "לה טאוס" (La Taos) נמצא בלב העיירה "לה לק" (Le Lac) במתחם טין, קרוב מאוד למסעדות והברים של האזור ובמרחק של כ-300 מטר גלישה מהמעלית המרכזית בטין.

המלון שנפתח רק בעונה שעברה, מעוצב בסגנון מקסיקני חמים עם אווירה יוקרתית ומזמינה במיוחד. בלב המלון שוכנת מסעדה עם נוף עוצר נשימה להרים, שבה המלון מציע ארוחת בוקר מגוונת וטובה וגם תפריט גורמה ייחודי לארוחות צהריים וערב. בנוסף, המלון מציע לאורחים ספא איכותי, ללא תוספת תשלום, עם בריכה מחוממת ומגוון סאונות עבור השרירים הכואבים בסוף יום גלישה, כמו גם טיפולים ועיסויים למיניהם (רק חבל שאין ג'קוזי).

דירות המלון מרווחות ומוצעות במגוון גדלים, מצוידות במטבח מאובזר, מדיח כלים ואפילו מכונת קפה המיועדת ל-2 עד 7 אורחים. האינטרנט האלחוטי של המלון מצוין, מהיר, זמין ובחינם (הכי טוב שהיה לי במלון אי פעם).

מלון סקי לה טאוס טין בצרפת. Studio Bergoend, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה במלון "לה טאוס"/מערכת וואלה! NEWS, Studio Bergoend

אפרה סקי

למען האמת, האפרה-סקי פחות משחק תפקיד עבורי בחופשות סקי. לרוב אני כל כך עייף אחרי יום גלישה וכל מה שמעניין אותי זה רק לקרוא ספר במיטה וללכת לישון. למרות זאת, העיירות לה לק ,ואל קלרט ו-ואל דיזר מציעות מגוון גדול של מסעדות טובות, שופינג, ברים ומועדונים. אולי זה בזכות "קדם העונה", או שזה משהו מייצג באופן כללי - אבל קיבלתי את התחושה שחיי הלילה בטין הם ללא ספק הצד הפחות חזק של המתחם, בהשוואה לואל טורנס, למשל, או לאתרים כמו אישגל באוסטריה. עם זאת, אני בטוח שמי שיחפש חיי לילה, במיוחד בסופי שבוע, לא יתאכזב.

למי שרוצה להרגיע מעט את הגוף הדואב, מתחם "לה לגונה" שנמצא בלב העיירה לה לק, מציע בריכה מחוממת, מגלשות מים, ג'קוזי, חמאם טורקי וחדר כושר. הכניסה למתחם היא חינם עם הצגת סקי פס. בנוסף, ניתן למצוא בטין מגוון פעילויות אקסטרים, כגון צלילה באגם קפוא, טיול אופנועי שלג, מצנחי רחיפה וקפיצות בנג'י מפחידות במיוחד. משעמם לא יהיה לכם.

כמה זה עולה? חבילה שבועית במלון "טאוס" בטין עולה כ-1,440 אירו, וכוללת: טיסות, ההעברות, א. בוקר במלון + א. ערב במבחר מסעדות בקרבת המלון, סקי פס לשישה ימי גלישה וכמובן ציוד לגלישת סקי או סנובורד. מעבר לזה, ולא פחות חשוב משאר הדברים, ישנו מלווה של "סקידיל" באתר שלמעשה חי באתר כל העונה ותפקידו לדאוג, ללוות ולהכיר לגולשים את מרחב הגלישה.

הכותב היה אורח של חברת סקידיל בטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully