וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף שירות באל על לדיילת: "אני הורג אותך, קובר אותך בבטון"

26.3.2017 / 11:00

בלעדי: בהקלטה שהגיעה לידי וואלה!, נשמע אילן אבישי, ראש אגף שירות בטיסה באל על, מאיים על נציגת ועד הדיילים, שמחתה על אי-סדרים במיון לקורס יוקרתי, והציע לה "לגנוב סוסים ביחד". הדיילת הגישה תלונה במשטרה. אל על: "דוחים מכל וכל את הטענות"

מערכת וואלה!

בווידאו: קטע מהשיחה בין ראש אגף השירות באל על לדיילת

אילן אבישי, מנהל בכיר באל על וראש אגף שירות בטיסה בחברה, איים בפגישה פרטית על דיילת אוויר שהוא יהרוג אותה. בשיחה שהוקלטה והגיעה לידי וואלה!, נשמע המנהל הבכיר בחברה מאיים על הדיילת, שאם היא תדליף פרטים מהשיחה ביניהם הוא "יקבור אותה בתוך בטון".

בהקלטה נשמע אבישי מאיים על הדיילת ליאור קסטוריאנו, ש"דיר באלאק, תקליטי אותי פעם אחת... תקשיבי לי רגע, תדליפי משהו שאת ואני דיברנו בארבע עיניים - הורג אותך, קובר אותך בתוך בטון".

קסטוריאנו, שעובדת כדיילת אוויר ב-15 השנים האחרונות באל על וכיום מועסקת במשרה קבועה, נפגשה ב-20 בנובמבר 2016 עם אבישי לשיחה בארבע עיניים במסגרת תפקידה כנציגת ועד הדיילים, בנוגע לאי-סדרים וחוסר שקיפות בשיבוץ דיילים לקורס מש"בים (מנהלי שירות בטיסה - פרסרים). בפגישה העלתה קסטוריאנו טענות, שהדיילים שנשלחו בשנים האחרונות לקורס היוקרתי נבחרו משיקולים אישיים ולא לפי ותק זמן העבודה, כפי שמחייב הסכם העבודה עם החברה. אבישי ניסה להתנער מכך בשיחה, ואף הציע לה "לגנוב סוסים ביחד", כשהיא תבחר דיילים שהיא רוצה לקדם, כפי ששומעים בהקלטה המלאה (ייתכן והכוונה "לסגור עניינים ביניהם" בנוגע לשיבוץ הדיילים שכל צד מעדיף). בהקלטה המלאה שבידי וואלה!, נשמע אבישי אומר, "תגידי לי בשקט: יש פה שלושה אנשים שחשוב לי באופן אישי, כמו שעשיתי עם...... שיבואו אליך, 'תסתכל עלי בעין יותר אוהדת', אגיד לך אני יכול רק שניים... נגנוב סוסים ביחד". הפגישה הסתיימה ללא החלטות ביצועיות כלשהן.

אולם, ב-29 בינואר קיבלה קסטוריאנו זימון לשימוע משמעתי מהנהלת אל על לתאריך 20 בפברואר, אך בינתיים נדחה ל-19 באפריל. יצויין גם, שבחודשים האחרונים עומדת קסטוריאנו מאחורי המאבק לשיפור תנאי העבודה של הדיילים.

לפני מספר ימים, ב-15 במרץ, פנתה קסטוריאנו בשיחה ליהודית גריסרו, מי שהיתה עד השבוע שעבר סמנכ"ל לקוחות ושירות בחברה ועתה מונתה לסמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל. במסגרת תפקידה, גריסרו גם ממונה על אבישי שמשמש ראש אגף שירות בטיסה מזה מספר שנים, ומונה לתפקיד זה על ידי אליעזר שקדי, המנכ"ל הקודם, ששירת עמו בחיל האוויר.

קסטוריאנו נפגשה עם גריסרו למחרת, וגוללה בפניה את קורות הפגישה עם אבישי. גריסרו ניסתה לפייס את הדיילת, שדבריו של אבישי אולי נשמעו חמורים אולם לא נאמרו ברצינות, אבל קסטוריאנו סירבה להתנחם. גריסרו תיאמה פגישה משותפת שבה נכחו אבישי, קסטוריאנו, אבי אייזנר, יו"ר ועד העובדים באל על והיא עצמה ב-19 במרץ. בפגישה ניסו שוב לפייס את הדיילת שמדובר בסגנון דיבור ושפת רחוב, כשאבישי טען שאינו זוכר שאיים עליה. אז שלפה קסטוריאנו את ההקלטה והשמיעה לכולם את הדברים הקשים שאמר. הפגישה לא צלחה, וקסטוריאנו ניגשה למשטרה והגישה תלונה על איום מצד אבישי.

קורס מש"בים אל על אילן אבישי. פייסבוק, צילום מסך
הדיילת העלתה טענות בדבר חוסר שקיפות במיונים. קורס המש"בים האחרון באל על. אילן אבישי במרכז/צילום מסך, פייסבוק

ראש ועד הטייסים: "שימוע לנציג עובדים נבחר לא מתקבל על הדעת"

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, בחודש דצמבר האחרון התאגדו דיילי האוויר הקבועים בדרישה לשיפור תנאי העסקתם (במקביל למאבק הטייסים שנשא פירות), ודרשו העלאה בשכר הממוצע של כ-140 דיילים קבועים, העומד כיום בממוצע על 5,000 שקלים בחודש, כמו גם שיפור בתנאי העבודה של הדיילים הזמניים שמפוטרים בתום חמש שנות עבודה. הדיילים גייסו יותר מ-200 אלף שקלים באתר מימון המונים, שנועדו לשכור עורכי דין שייצגו אותם במשא ומתן מול הנהלת החברה. חלק מן הסכום שגוייס נתרם על-ידי טייסי החברה עצמם, וראש ועד הטייסים, ניר צוק, אף שלח ביום שלישי שעבר מכתב לכל טייסי אל על, התומך בקסטוריאנו ובדיילים. "אנו מביעים הערכה והזדהות עם מובילי המאבק ועם כל המשתתפים בו", כתב צוק במכתב. "מאבקם (של הדיילים - ז.ר) לא רק מוצדק אלא מחויב המציאות.... חמור מכך, באחרונה החליטה ההנהלה לקיים שימוע לדיילת ליאור קסטוריאנו, ממובילי מאבק הדיילים. שימוע לנציג עובדים נבחר, שנאבק על זכויות בוחריו, הוא פסול ולא מתקבל על הדעת".

מכתב השימוע שקיבלה קסטוריאנו, שרק לפני שנתיים זכתה בפרס הדיילת המצטיינת באל על, מתפרס על פני 11 עמודים וכולל מספר נספחים. וכך נכתב בו: "בחודשים האחרונים עדה החברה לדפוס התנהגות חריג, תוקפני, בוטה ומאיים מצד העובדת, שחזר על עצמו במספר אירועים שונים. באירועים אלו השתלחה העובדת בחברה ובמנהליה, הטיחה בהם האשמות בלתי נכונות ובלתי ענייניות, השמיצה אותם בפני עובדים בחברה ובחלק גדול מהמקרים אף איימה על החברה ועל מנהליה כי תנקוט בהליכים משפטיים וכי 'תטפל' בהם".

עורכי דינה של קסטוריאנו, ממשרד נעמי לנדאו ושות', דחו מכל וכל את הזימון לשימוע, וכך ענו להנהלה: "ניסיונות ההנהלה לטפול על מרשתנו התנהגויות כאלה ואחרות, תוך הגזמה והקצנה של תיאור האירועים, נעשים אך ורק מתוך מטרה אחת - פגיעה והתנכלות בנציגת ועד עובדים פעילה ודומיננטית, ששמה לה למטרה קידום תנאי העסקתם של הדיילות .... מעיון בנספחים שצורפו לתלונה, עולה בברור כי מרשתנו עוסקת בנושאים המטרידים את עובדי אל על כגון - אפליה, התעמרות, אובדן הכנסה, זכויות ועוד. נראה על פניו, כי הנהלת אל על רוצה להנהיג 'שיח חדש' בקרב עובדיה, ונאסר עליהם לאמור מלים מעוררות אימה ופלצות כמו 'אפליה' או 'התעמרות', שמא יעלה בראשם פשע מחשבה כזה או אחר והם ירצו לשנות את מצב העניינים הקיים".

תעודת הצטיינות לדיילת אוויר באל על. ליאור קסטוריאנו, מערכת וואלה! NEWS
רק לפני שנתיים זכתה קסטוריאנו בפרס הדיילת המצטיינת. תעודת ההוקרה שניתנה לדיילת מאל על/מערכת וואלה! NEWS, ליאור קסטוריאנו

אל על: "העובדת מסיטה את הדיון מוועדת המשמעת שלה"

בדין ודברים בין אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות שאחראי בין היתר גם על עובדי אל על, ובין הנהלת אל על, סוכם שהדיילת תגיע לבירור בהסתדרות. "אל על רוצה להעמיד להליך משמעתי את אחת מחברות הוועד שמינינו בחברה, כי הם מייחסים לה התנהגות לא הולמת", הסביר אדרי לוואלה! "אז אמרנו, שבמקום שיעמידו אותה להליך משמעתי שם, אנחנו מוכנים לעשות בירור אצלנו. כרגע העובדת שוקלת את זה ומבחינת החברה היא ממתינה לשמוע אם אנחנו מטפלים בזה או לא".

מבחינת ההסתדרות, שעומדת לפני תקופת בחירות, הדבר האחרון שהיא צריכה זה רעש תקשורתי. על כן ייתכן שאדרי הזמין את הדיילת לבירור אצלו כדי לסגור את העניינים בשקט ולטובת כולם. לפי דבריו, הנהלת אל על מייחסת לקסטוריאנו התנהגות בלתי הולמת במהלך העבודה, שמתוקף צנעת הפרט הוא אינו יכול להתייחס אליה, ולכן עדיף לדיילת לקיים בירור אצלו מאשר שימוע באל על. "אנחנו תומכים בה", הוא אומר, "ובינתיים אנחנו מגבים אותה. אם החברה תחליט שהיא עושה הליך משפטי בכל זאת, אנחנו נגן על העובדת", סיכם אדרי והוסיף, "לא נאפשר פיטורים שלה בכל מצב".

מאל על נמסר: "באל על דוחים מכל וכל את הטענות. מדובר באירוע משנת 2016 ושיחה שנעשתה בין השניים במסגרת פגישת עבודה. אשר לטענה בדבר איום, הנושא הובא לידיעת סמנכ"לית השירות לפני ימים אחדים. בבירור שנערך בהשתתפות יו"ר נציגות העובדים הובהר כי לא היה כל איום מצד רא"ג שירות בטיסה והוא התנצל במידה והגב' קסטוריאנו נפגעה מדבריו.

"אל על מצרה על כך, כי עובדת החברה בוחרת לחזור ולפנות לתקשורת בנושאים שונים, ככל הנראה כדי להסיט את הדיון מוועדת המשמעת האישית בפניה היא צפויה לעמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully