וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון קולינג: 8 מקומות שאתם לא מכירים בבירת אנגליה

דב גרינבלט

12.12.2016 / 3:05

בביקור ה-59 שלו בלונדון, דב גרינבלט חשב ששום דבר כבר לא יפתיע אותו, אבל מסתבר שהוא טעה. אז הוא חזר עם 8 המלצות למסעדה מעולה, בית קפה מקסים, פינה שקטה, שופינג נהדר ושאר מקומות בבירת אנגליה שכדאי להכיר הנסיעה הבאה שלכם

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
יש עוד מקומות לגלות בעיר. ילד חמדמד ברחוב אוקספורד, לונדון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

כשתיירים מגיעים לעיר חדשה, הם נוטים בדרך כלל, ובצדק, לשהות במרכזה. על פי רוב, מרבית המסעדות, בתי הקפה, השווקים ואזורי הקניות העיקריים, המוזיאונים והגלריות החשובות, כמו גם המלונות הטובים - נמצאים שם.

לונדון, מהבחינה הזאת, אינה יוצאת דופן. כמי שהיה ממש לאחרונה בביקור ה-59 שלו בעיר האנגלית, חשבתי ששום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי. אבל הנה - לפעמים זה מצליח לה. אז קבלו המלצה על 8 מקומות, שמצד אחד נמצאים כולם במרכז העיר, אבל מצד שני, מניסיון אישי ומביקורים חוזרים ונשנים שלי בהם, טרם נכבשו על ידי התייר הישראלי.

תצפית על העיר: הקומה ה-10 במוזיאון הטייט מודרן

נתחיל במבט מלמעלה. התצפית הטובה בעיר, כנראה, היא מהגלגל הענק המתנשא לגובה של כ-160 מטר. רק מה, הכניסה לגלגל היא בתשלום לא קטן והתור בה, ברוב חודשי השנה, הוא די ארוך. אני אמליץ על תצפית חינמית, הנותנת מבט של 360 מעלות על העיר, גם לגדה הדרומית (דרומית לתמזה), וגם לגדה הצפונית.

התצפית מהקומה ה-10 באגף החדש של מוזיאון הטייט מודרן - הסוויץ' האוס, שנפתח לקהל רק לאחרונה. המוזיאון, הנחשב לאחד מהחשובים בעולם, נמצא מול כנסיית סנט פול, כשבין השניים מפריד גשר המילניום המרהיב, שגם הביקור והמעבר עליו הוא חובה. היכנסו למוזיאון מהכניסה הראשית, גשו לכיוון האגף החדש, עלו במעלית וכאשר תגיעו למרפסת התצפית, תקיפו אותה לאט לאט ותספגו את העוצמה של העיר הזאת. מרהיב, מדהים, עוצר נשימה - הכל נכון.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
לספוג את העוצמה של העיר. נוף מהתצפית למזרח לונדון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
נוף מהתצפית לצפון לונדון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

בית קפה: טאפ קופי

לרוב התיירים הולכים לאחת מרשתות הקפה הגדולות - נרו, פרט א מנז'ר, Eat, או סטארבקס. למי שאוהב קפה, כמוני, וחייב שתי כוסות איכותיות ביום (אחת בבוקר ואחת אחרי הצהריים), אני ממליץ על טאפ קופי (Tap Coffee) - בית קפה קטן, הנמצא ברחוב צדדי המתפצל מרחוב אוקספורד המרכזי, לקראת המפגש שלו עם רחוב טוטנהאם קורד רואד.

מספר מצומצם של מקומות ישיבה, קפה משובח ועוגות נהדרות, המוגשות בכלים עתיקים ומקסימים, מעניקים תחושה כאילו אתם בקפה השכונתי שלכם, ולא באחת הערים הגדולות והעמוסות בעולם.

כתובת: רת'בון 26.

עוד באותו נושא

24 שעות בלונדון

לכתבה המלאה
לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
קפה משובח ועוגות נהדרות, המוגשות בכלים עתיקים. טאפ קופי/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

מסעדה: ופיאנו

בעיר גדולה כלונדון, שבה יש כמה אלפי מסעדות, קל מאוד ליפול על מלכודת תיירות ולשלם מחיר מופקע על מזון בינוני ומטה. ופיאנו (Vapiano) היא רשת איטלקית, בעלת שלושה סניפים בלונדון, המגישה פיצות, פסטות, ריזוטו ושאר מאכלים איטלקיים.

המקום נקי, האוכל מאוד טעים, מוגש הכי טרי שרק אפשר (מתחילים להכין אותו רק עם קבלת ההזמנה), השירות מהיר, הצוות ידידותי ומסביר פנים והמחירים נוחים להפליא. הסניף האהוב עלי הוא זה שבגרייט פורטלנד סטריט 19, המתפצל מרחוב אוקספורד, מעט אחרי המפגש שלו עם ריג'נט.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
טעם איטלקי באנגליה. ופיאנו בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

שופינג: קרנבי סטריט

שני הרחובות המרכזיים בעיר, המושכים אליהם מדי יום מאות אלפי אנשים, הם אוקספורד וריג'נט, שבהם יש גם את בתי הכולבו הגדולים - סלפרידג'ס, מרקס אנד ספנסר, דבנהאמס, ג'ון לואיס ועוד. אליהם יש להוסיף את בונד סטריט היוקרתי ומרכזי קניות עיקריים, כמו קובנט גרדן, קמדן טאון וקניון ווסטפילד הענק.

דקת הליכה בלבד מהצומת העמוס והסואן של אוקספורד - ריג'נט, נמצא רחוב הקניות המועדף עלי, שהוא בעצם מדרחוב - קרנבי סטריט (Carnaby), שכל אורכו הוא כ-300-200 מטר. ניתן למצוא בקרנבי חנויות בגדים לנשים, לגברים, חנויות נעליים, איפור, מוצרים לבית, מבחר של חנויות ספורט וגם מרכז קניות מקורה אחד, קינגלי קורט, שרק בשבילו שווה להגיע לפה. בין המותגים הנמצאים ברחוב: פפה ג'ינס, דיזל, פומה, office, the north face, ריפליי, boots. את הדברים הייחודיים יותר, מוצאים דווקא ברחובות הצדדיים הקטנים, המתפצלים ממנו, כמו גנטון סטריט, פוברטס פלייס, ניובורג סטריט.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
רק 300 מטרים אבל יופי של שופינג. קרנבי סטריט/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

טבע עירוני: גינת גרוסוונור סקוור

שני הפארקים הירוקים המרכזיים והגדולים בעיר הם הייד פארק וריג'נט פארק, שבכל אחד מהם אפשר לבלות כמה שעות טובות. בהייד פארק, בעיקר סביב האגם המלאכותי הענק, שבו קיים מגוון רחב של עופות מים, ובריג'נט פארק בגלל גן החיות של לונדון.

גינות ציבוריות ירוקות אחרות, עם דשא מטופח, ספסלים, צל ושק, יש כמעט בכל שכונה במרכז העיר. המקומיים, בייחוד אלה שעובדים במשרדים ובעיקר כשיש שמש, נוהגים לאכול שם את ארוחת הצהרים שלהם, ולכן בימים חמים ונעימים, הגינות לעיתים מלאות וקשה למצוא בהן מקום. בגינת גרוסוונור סקוור, לא תהיה לכם את הבעיה הזאת. הגינה ממוקמת בשכונת מייפייר, מול השגרירות האמריקאית, והיא כל כך גדולה, כך שכל אחד יוכל למצוא בה את הפינה שלו, גם אם יהיו בה רבים נוספים באותה העת.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
הייד פארק זה למתחילים. גינת גרוסוונור סקוור/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

הפסקה טעימה: חנות השוקולד של פול יאנג

שוקולד הוא הרי המתנה הפופולרית לחוזרים מחו"ל, שמשום מה לא יכולים להגיע למשרד בלי להביא משהו לעמיתיהם לעבודה. אז אפשר לקנות משהו רגיל בשדה התעופה, ואפשר ללכת על משהו מיוחד יותר. פול יאנג הוא שוקולטייר ג'ינג'י בעל שלוש חנויות בלונדון, שזכה בשורה ארוכה של פרסים, בריטים ובינלאומיים, על השוקולדים המשובחים שאותם הוא מייצר. בחנויות שלו עשרות רבות של מינים של שוקולדים ופרלינים, בבודדים ובאריזות שונות, וכולם צבעוניים, יפים, טעימים ואיכותיים. לצד טעמים רגילים, ניתן לרכוש במקום גם טעמים מיוחדים ומשוגעים יותר וגם שוקולד עם אלכוהול.

כתובת: רחוב ברואדוויק פינת רחוב וורדור, בסוהו.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
המתיקו את יומכם. חנות השוקולד של פול יאנג/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

סופרמרקט: Whole Foods Market

נסיעה לחו"ל לא אומרת שאפשר לשים את ההקפדה על הבריאות בצד. כמעט בכל סופר כיום - מטסקו וסיינסבוריס העממיים ועד למרקס אנד ספנסר היוקרתי יותר, ניתן למצוא אגף, או לפחות מדף, המוקדשים למזון בריא - אורגני, צמחוני, טבעוני, או נטול גלוטן אך בדרך כלל המבחר הוא מוגבל ולא גדול מדי.

רשת הסופרים Whole Foods Market, לעומת זאת, היא גן עדן לאוהבי הבריאות. בחנות החדשה שלהם, ברחוב גלאסהאוס מספר 20 הסמוכה לפיקדילי סירקס, ניתן למצוא פירות, ירקות, אוכל חם מוכן המונח על מגשים לוהטים, אוכל קר מוכן, שתייה, ממתקים, פירות יבשים, לחמים טריים ומה לא.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
גן עדן לאוהבי הבריאות. Whole Foods Market/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

מקום לקצת שקט: בית פנטון

בעיר גדולה וסואנת כלונדון, העמוסה במיליוני מבקרים מדי שנה, יש כאלה שצריכים מדי פעם הפוגה קלה לקצת שקט. למי שמחפש שעה של שקט טוטאלי, אני ממליץ על החצר הפנימית והמטופחת של בית פנטון בשכונת המפסטד.

איך מגיעים? צאו מתחנת התחתית הנושאת את שם השכונה, עלו ימינה בהולי היל סטריט, המשתנה בהמשך להמפסטד גרוב, ותראו את הבית המרשים בהמשך, משמאל. עברו את שער הברזל שבכניסה ופנו ימינה אל הגינה. שבילים מסודרים, כל מיני סוגי צמחים ועצים הגזוזים בקפידה יתרה וספסל עץ לבן עתיק, הנמצא בסוף השביל מתחת לעץ יפהפה, הופכים את המקום לפינת מפלט מושלמת.

לונדון בחורף. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
לקחת הפסקה מהמולת העיר. החצר של בית פנטון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully