וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר בשמיים: למה מזון בטיסה עולה מאות אחוזים יותר מבקרקע

1.12.2016 / 8:15

תמיד ידענו שמחירי המזון והמשקאות בטיסה גבוהים, אבל עד כמה באמת? מחקר חדש חושף זינוקים תלולים של מאות ואלפי אחוזים במחירים. אז כמה תעלה לכם שקית אבקת מרק בטיסה?

נוסע שותה מים במהלך טיסה. ShutterStock
עוד מעט גם על המים יקחו לנו כסף/ShutterStock

אין כמו התחושה המרגשת של כניסה למטוס, רגע לפני ההמראה, בדרך אל חופשה נחשקת - אלא אם שכחתם לארוז מראש סנדוויץ' קטן או חטיף לדרך.

כולם הרי יודעים שהמחירים בשמיים הם מחירים ב.. שמיים, אך מחקר חדש מגלה עד כמה המחיר הזה אכן מטפס בתלילות מעלה. מומחי חברת הפיננסים האמריקנית ICE בחנו תפריטי מזון ומשקאות שהוגשו לנוסעים בחברות תעופה ורכבות שונות בארה"ב, והשוו אותם למחיריהם של מוצרים זהים בסופרמרקט. באופן לא מפתיע, מחירי המשקאות - ובמיוחד משקאות אלכוהוליים - ניצבו בראש הטבלה.

על פי הבדיקה, הייקור הממוצע של בקבוק מים עומד על 273% עבור הטסים ועל 247% עבור נוסעי רכבת. הייקור של פחית בירה מאמיר ב-382% אם תלגמו אותה במטוס, וב-287% בעודכם יושבים בקרון הרכבת. בכל האמור ביין, בקבוק קטן של 187 מ"ל זוכה לייקור ממוצע של 153% במטוס ו-137% ברכבת.

ומה באשר לחטיפים? אלו זולים יותר ברכבת מאשר מקביליהם במטוסים, אך בשני המקרים - הם יותירו את הארנק שלכם מעט מחורר. על-פי הבדיקה, חטיף תפוחי-אדמה מציג ייקור ממוצע של 42% ברכבת, אך אם אתם טסים, התמונה משתנה ומטפסת ל-126%. בנוסף, הייקור של חפיסת שוקולד יעמוד על 51% ברכבת ו-123% במטוס.
מסתבר שבגזרת החטיפים, הזול ביותר הוא ללכת על אריזת סוכריות - עם 39% ייקור ברכבת ו-114% במטוס.

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
פחית בירה עולה כמעט 400% יותר מאשר בסופר/ShutterStock

הצטיידו בתה. המים החמים - עלינו

כמובן, יש כמה דרכים לחסוך כסף בעת הנסיעה. פשוט הצטיידו מראש בחטיפים. בהקשר זה, מעניין לגלות כי ישנן חברות תעופה המציעות הנחות לנוסעים שמזמינים מראש ארוחה בטיסה.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
המזיע, המסריח והחופר: הנוסעים שיהרסו לך את הטיסה


עוד כדאי לדעת, כי בדרך כלל, אם תבקשו מים חמים בטיסה או ברכבת, תקבלו אותם ללא תשלום - כך שמומלץ להביא איתכם מראש קפה נמס, תה ואפילו מאכלי אינסטנט הדורשים הוספת מים חמים.

אך משקאות וחטיפים הם הכסף הקטן. מחקר נוסף שנערך השנה על ידי אתר התיירות KAYAK מצא כי ישנם פריטים שרמת הייקור שלהם עומדת על לא פחות מ-2,000%.

כך, למשל, שקית אבקת מרק של המותג הבינלאומי Cup-a-Soup עולה במטוס 12 שקלים, בעוד שמחירה בחנות עומד על 57 אגורות בלבד - טיפוס של 2,646%. גם בכל הקשור בחטיפי שוקולד, הייקור משמעותי, ועומד על כ-500%.

אז אולי באמת כדי להצטייד בכל טוב בטיסה הבאה שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully