וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעתיד הקרוב מאוד: ריינאייר תטיס אתכם חינם באירופה

24.11.2016 / 0:15

חברת הלואוקוסט האירית, שטסה גם לארץ, מתכוונת לא לגבות תשלום על טיסותיה החל מבעוד 10-5 שנים. "נרוויח כסף על ידי חלוקה ברווחים עם שדות התעופה ממסי נמל של הנוסעים ושאר שירותים בתשלום", אמר מנכ"ל החברה

ריינאייר. ShutterStock
רק עניין של 10-5 שנים עד שנטוס איתם חינם. ריינאייר/ShutterStock

חברת הלואוקוסט, ריינאייר, שמפעילה שלושה קווים ממזרח אירופה לשדה התעופה עובדה, מקווה בעתיד להטיס נוסעים ללא תשלום, באמצעות חלוקת הרווח עם שדות תעופה בעולם, כך לפחות לפי יו"ר החברה, מייקל אולירי.

"בחזון שלי בעוד חמש עד עשר שנים תעריף הטיסה בריינאייר יהיה ללא תשלום, כך שהטיסות יהיו מלאות ואנו נרוויח כסף על ידי חלוקה ברווחים עם שדות התעופה, וזאת על ידי קבלה של נתח ממסי נמלי התעופה ונתח מהקניות", אמר השבוע יו"ר ריינאייר בנאום.

עד סוף 2016 מצפה ריינאייר להטיס יותר מ-119 מיליון נוסעים ברחבי העולם, ושמה לעצמה לצטרה להגדיל את המספר הזה ליותר מ-200 מיליון עד שנת 2024. מספר הנוסעים הרב שמטיסה ריינאייר מתורגם ליותר נוסעים שעוברים בשדות תעופה קטנים באירופה, היכן שפועלת בדרך כלל חברת הלואוקוסט האירית.

בכל רחבי היבשת מדווחים שדות תעופה קטנים על אפקט "ריינאייר": ברגע שחברת התעופה בוחרת להפעיל קו ליעד משני, שהיה בדרך כלל ריק מנוסעים ונטוש, הוא הופך לעמוס ומוצף באלפי נוסעים של חברת התעופה.

ריינאייר בעובדה. רשות שדות התעופה,
נחיתת הבכורה של ריינאייר בעובדה. בעתיד גם בחינם?/רשות שדות התעופה

מחיר טיסה ממוצע בריינאייר עומד השנה על 48 דולרים

שדות תעופה בעולם גובים מחברות התעופה כסף עבור כל נוסע, עקב שימוש בשירותי השדה. בבריטניה, למשל, הסכום עומד על 16 דולרים, אבל כדי לפתות חברות תעופה לנחות אצלם, ישנם שדות תעופה שמתעלמים מגביית המס הנ"ל, וזאת כדי להגביר את תנועת התיירים למדינה.

בשדה התעופה עובדה, למשל, המקרה לגמרי הפוך: לא רק שלא גובים כסף מריינאייר עבור הנוסעים, אלא משרד התיירות משלם לריינאייר תמריץ של 45 אירו עבור כל נוסע ועוד 15 אירו משלמים המלונאים בישראל - סך הכל 60 אירו לנוסע - העיקר שינחת בארץ וייבזבז בה כסף.

לא פעם ניתן למצוא ברחבי אירופה טיסות בריינאייר בסכום של 16, ואף חמישה דולרים בלבד, ועל כן ריינאייר תוכל להציע טיסות בחינם ובעצם להרוויח משירותי השדה הנלווים.

הסכום הממוצע שנוסעים משלמים על טיסות בחברת הלואוקוסט האירית השנה עומד על 48 דולרים, שכולל שליחה של מזוודה אחת שצריך תשלום נוסף בחברות לואוקוסט. בריינאייר מצפים שהמחיר הזה יצנח עוד יותר בשיעור של 15-10 אחוזים בשנה הקרובה.

כמעט רבע מהכנסותיה של ריינאייר מגיע מתשלום על תוספות, כמו בחירת מושב בטיסה, הדפסה של כרטיס טיסה בשדה וגם מכירה של מוצרים שונים בטיסה וארוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully