וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה 5 כוכבים: הסלבס שמדריכים ישראלים בחו"ל

17.11.2016 / 17:00

אנדי רם ייקח אתכם לטורניר הטניס בלונדון, אלי אילדיס למרוצי מכוניות באיטליה, אמנון גופר לטברנות של אתונה והשחקן בועז פייפר לברלין האחרת - טרנד טיולי הקונספט בחו"ל תופס תאוצה, הכל כדי שתתרגשו ותחוו חופשה אינטימית שתפורה בדיוק עבורכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצאת איתו למסע מוטורי מאיץ אדרנלין. אלי אילדיס מתכונן לנהיגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רפי תרגש אותי" הוא שם המשחק כבר שנים אבל נדמה שבשנתיים האחרונות הוא מרקיע שחקים וסף הגירוי שלנו רוצה עוד ועוד ממנו. עוד לראות, עוד לעשות, עוד להתנסות, עוד לדגום, עוד לטעום, עוד לחוות, כשהשורה התחתונה היא ריגוש חסר גבולות. ואם בגבולות עסקינן, קבלו את טרנד טיולי הקונספט האקסקלוסיביים מעבר לים שיציפו אתכם במנת ריגושים וחוויות ישר לפנים.

הרעיון הוא לא עוד חברות תיירות מסחריות שמוציאות קבוצות המוניות לתור את העולם, אלא קטגוריה חדשה יחסית של טיולי בוטיק פרטיים, עשירי תוכן ועניין המותאמים לקהל יעד ממוקד. הטיולים והסיורים האלה הם מעוררי השראה, חוויה וערך מוסף, והם נערכים באווירה אינטימית ועם מעט משתתפים בעלי אותו עניין, רצון ומכנה משותף. את הטיולים מובילים מי שנחשבים לאוטוריטות בתחומם, כאלה שתרצו לבלות איתם ועל הדרך ללמוד, להתנסות, לחוות ולהתעשר מניסיונם האישי. בין מובילי הטיולים נמנים גם סלבס מוכרים לצד ישראלים שחיים בחו"ל ומכירים טוב את המקום, ויותר מכך את המנטאליות, הצרכים והאהבות שלנו.

טיול היין והאוכל בנאפה ואלי, טוסקנה, פרובנס, אלזס, ודומיהם, הם כבר די מוכרים ועדיין נחשבים למאוד נחשקים, בעיקר אם מובילים אותם שפים וייננים בעלי שם. די אם נציין את מסעות האוכל המטורפים של השף אייל שני בגיאורגיה; את הטיולים הגסטרונומים של מיכל אנסקי באיטליה; את הסיורים עתירי הקלוריות של הקונדיטורית שרון היינריך, שמתגוררת בפריז ומובילה בעקבות הפטיסרי הכי טובים בעיר האורות; ואת טיולי הקולינריה הייחודיים בסינגפור עם קרני תומר שמתגוררת בעיר.

הפעם אנחנו לא בענייני אוכל, כי אם בטיולי נושא שבמרכזם אמנות, אדריכלות, אופנה, מוזיקה והרבה אקשן ואדרנלין עם מכוניות מרוץ, משחקי טניס עולמיים ומסעות ריצה ביעדים אקזוטיים.

יד ביד, ברלין

לפני 4 שנים, בעודו בשיא הצלחתו, מצא עצמו השחקן בועז פייפר באחד מהצמתים החשובים בחייו, הוא הרגיש שהוא רוצה שינוי. ארז פקלאות, את הדרכון הגרמני וטס בעקבות שורשיו, לברלין, לעיר שבה נולדו הסבים שלו. הוא טייל, למד להכיר את העיר, התאהב ותקע יתד. בהמשך למד גרמנית, היסטוריה, גיאוגרפיה והדרכת תיירים, ומאז הכל היסטוריה.

שמו, וסיורי הבוטיק הייחודיים שלו, עוברים מפה לאוזן בעיקר משום שהוא בונה אותם בתפירה אישית מעמיקה. בטרם תנחתו בעיר, ישלח לכם שאלון מקדים וישאל לעבודתכם, אהבותיכם, תחומי עניין, העדפות קולינרית, האם אתם מיטבי לכת, לסת או מדוושים, ובהתאם לתשובותיכם יבנה את הסיור הכי אידיאלי עבורכם, כי לדבריו "סוף השאלון הוא תחילת החופשה שלכם".

"אני קורא לסיורים שלי 'ברלין יד ביד', והם סיורים לאינטליגנטים ומעמיקים. אני לא עושה את המסלול הקלאסי ולא חורש את העיר בקוויקי רק כדי לסמן וי על המקומות הפופולריים. חשוב לי שהמטיילים (מאחד על אחד ועד ל-12 משתתפים) יתעניינו בהיסטוריה, יקשיבו, יתחברו למקום ויקבלו את הערך המוסף והמסרים שלי", הוא אומר ומציין: "שלא ייווצר הרושם שהטיולים שלי הם כבדים. להפך, אנחנו צוחקים הרבה, שרים ולפעמים נוצר קשר כל כך טוב וכיפי שאנחנו ממשיכים לבלות גם בערב, רואים הצגה טובה, ושומרים על קשר גם כשהם חוזרים הביתה".

פייפר, שיש הזוכרים אותה כשחקן וחבר בלהקת הדרגיסטיות "בנות פסיה", מוביל למקומות לא שגרתיים בהם מפקדת השטאזי שהפכה למוזיאון, לאתר "הביצים של היטלר", לשדה תעופה שהוקם ב-1923 והפך לפארק יפה עם "ביר גראדן" (חצרות בירה) לצד שרידי מבנים נאצים, למקומות היפסטריים, למדשאות שיזוף בעירום בגנים נסתרים, בעקבות בעלי מקצוע משונים ועוד. משבוע הבא יוביל גם סיורים בשווקי חג המולד, שאותם ילווה בסיפורים, מאכלים ומשקאות אופייניים.

מחיר: 60 יורו לאדם לסיור של 6 שעות, כולל הכנה לנסיעה
לפרטים: www.berlinwithme.com, boazke@gmail.com

טיולי בוטיק בועז פייפר בברלין. בועז פייפר, מערכת וואלה! NEWS
"חשוב לי שהמטיילים יקבלו את הערך המוסף שלי". בועז פייפר ומטייליו בברלין/מערכת וואלה! NEWS, בועז פייפר

החגיגה היוונית שלי, אתונה

"לפני 10 שנים יצאתי למסע תענוגות אל הסצנה המוזיקלית, החיה, נושמת ורוקדת בלב העיר ובשכונות השוליים, והתאהבתי. קסמם של הצלילים הנפלאים והשירה הייחודית הפכו אותי למכור ומה שהתחיל בכניסה סקרנית למועדון שכונתי הפך לאובססיה", כך מתאר אמנון גופר את התאהבותו בעיר האקרופוליס והטברנות.

גופר הוא אמן הטיול והסיפור שעורך טיולי תרבות, היסטוריה ופולקלור מתובלים בהרבה פיקנטריה וסיפורי מקום. בארסנל שלו סיורים אותנטיים בכפרים ערבים ודרוזיים בגליל, בסמטאות הציוריות של צפת, עכו ותרשיחא וברחובותיה הטרנדיים של שכונת פלורנטין. עם בוא החורף הוא אורז מזוודה וחוזר אל אהובתו ומביא עמו מטיילים שנופלים ברשתה. הטיולים נערכים בחורף מאחר ובקיץ אמני יוון יוצאים להופעות בעולם ובימים הקרים הם חוזרים להופיע בבית, ולחמם את לב הבליינים.

גופר מוביל את המטיילים (עד 20 משתתפים) הרחק מהמסלולים התיירותיים השחוקים ולוקח אל משעולי התרבות, ההיסטוריה והמוזיקה המבטאים את מזגו ולבו הפועם של העם היווני. "ביום מטיילים בנכסי התרבות, אוכלים בטברנות משפחתיות עם פועלי השוק וסוורי הנמל, ובלילה נבלעים בחשכת המועדונים, שרים, רוקדים ומתמכרים לצלילי הרמבטיקו עד אור הבוקר", הוא מספר בהתלהבות ומבטיח שהסצנה לא תשאיר אתכם אדישים.

מתי: 18-15.12, 15-12.1, 22-19.1
מחיר: 1,000-800 יורו לחבילה הכוללת מפגש מקדים, טיסה, מלון, ארוחות, הדרכה צמודה ועו.ד
לפרטים: 054-654-9191, .gofer.co.il

טיולי בוטיק טברנה ביוון. אמנון גופר, מערכת וואלה! NEWS
ביום מטיילים, בלילה נבלעים במועדונים. מטיילים רוקדים בטברנה ביוון/מערכת וואלה! NEWS, אמנון גופר

בעקבות האמנות, ונציה וברלין

"שנים שאני חוקרת, חורשת ולומדת כל פינה במוזיאונים, גלריות, סטודיו וחנויות מעצבים" מספרת העיתונאית והאוצרת חגית פלג רותם, מי שהייתה כתבת האמנות המוערכת של עיתון גלובס. "כעיתונאית, יש לי יתרון יחסי - צברתי המון ידע ויצרתי קשרים טובים בעולם האמנות ובאמצעותם הגעתי למקומות מרתקים. אני מאוד סקרנית וזה כנראה מה שמניע אותי לצוד את הטרנדים ולתווך את המידע לקהל שלי".

עם השנים, הניסיון, הידע וההיכרות האישית עם אמנים, מוזיאונים ומקומות עיצוב, ובעיקר לאור השאלה החוזרת - "מתי תיקחי גם אותנו", החלה חגית לערוך סיורי אמנות ברחבי הארץ.

"הסיורים שלי הם חוויה אדירה, כמו לטייל במגזין אמנות ועיצוב חי ודינמי המלא בגילויים מפתיעים וכיפיים", היא מתארת. "במהלך שיטוטיי הגעתי למקומות נפלאים ויש לי מידע פנימי משבוע העיצוב במילאנו, הביאנלות, ארט-באזל, בייג'ין ועוד. ראיינתי את המעצבים הכי גדולים בהם רון ארד, קארים ראשיד ונדו היפני וכן אוצרים שעומדים בראש ה-MOMA ומרכז פומפידו".

במהלך טיוליה בחו"ל היא נחשפה לעולם האמנות והעיצוב העולמי, וזו הייתה רק שאלת זמן עד שתוביל גם סיורים מעבר לים. היא עורכת טיולי בוטיק אינטימיים (12-6 משתתפים) לביאנלה בוונציה ולסצנת האמנות המרגשת של ברלין. "ההתמחות שלי היא באמנות עכשווית ובוונציה, לדוגמה, יש קסם מיוחד בנקודת המפגש שבין האמנות הכי חדשנית ואוונגרדית לבין העיר המוזרה והעתיקה. אני מסתובבת עם המטיילים בביאנלה, מובילה בין מבוכי האיים וסמטאות העיר, נכנסת לתערוכות בארמונות מתקופת הרנסנס, לכנסיות גותיות מטורפות, למספנות ולגנים נסתרים".

בברלין היא עורכת "סופ"ש קוויקי" וגם כשקפוא בחוץ אפשר, לדבריה, להתחמם באווירה של האמנות. "ברלין היא עיר שבנויה משכבות של היסטוריה ותרבות ועל כל שכבה של זוועה יש שכבה של יופי. אנחנו נכנסים לכנסיה שהפכה לגלריה, לבונקר שהפך למוזיאון, ומוזיאון בתחנת רכבת ולצדם אני משלבת הרבה תרבות ואירוח במלונות בוטיק מקסימים".

מחיר: מ-1,300 יורו לחבילה הכוללת טיסה, מלון, נסיעות וכניסות לתערוכות.
לפרטים: 052-3423221, byfar.co.il/archives/90861

טיולי בוטיק חגית פלג רותם. חגית פלג רותם, מערכת וואלה! NEWS
"כמו לטייל במגזין אמנות ועיצוב חי". חגית פלג רותם מדריכה בוונציה/מערכת וואלה! NEWS, חגית פלג רותם

בעקבות נורית וחגית, קופנהגן

נורית פורן היא פודיס מכורה ואוטוריטה של סיורי שווקים, הידועה גם בסיורי הקולינריה החווייתיים שהיא מובילה באטליה (חיפוש פטריות כמהין ובישול עם מאמאות איטלקיות). חגית אברון היא עיתונאית אוכל, בעלת אתר פנאי הנושא את שמה וגם מובילה טיולי חוויה וקולינריה. השתיים הצטלבו בדרכן וסקרנותן ואהבתן לאנשים, אוכל, חוויות וריגושים יצרה ביניהן חיבור מיוחד. גם אהבתן הגדולה לקופנהגן - חגית כמי שחיה בה מספר שנים ונורית כמי שטיילה והתאהבה - העצימה את החיבור שהוליד את הטיול הייחודי בעירה של בתול הים הנצחית.

השתיים מובילות טיול בוטיק (עד 12 משתתפים) בעקבות סודות הקולינריה הנורדית, המסתמנת כדבר החם הבא בסצנת האוכל העולמית, וכן בעקבות עולם העיצוב והאופנה המקומי, השכונות המתעוררות מקיפאונן וחיי הלילה התוססים בארצם של מי שהוגדו כאנשים הכי מאושרים בעולם.

הטיול מתפרש על פני חמישה ימים, כשהיום הראשון מוקדש לקולינריה על גלגלים - דיווש ברחבי העיר בעקבות המראות, הריחות והטעמים של המסעדות האופנתיות. ביום השני מתלווים לשתי מעצבות מקומיות שיובילו בעקבות סודותיה האופנתיים והמעוצבים של העיר. היום השלישי יוקדש לליקוט ביער ובשדה בהנחיית תומאס לארוסן, צייד לקטים, ומי שלימד את השף של מסעדת "נומה" (שהוכתרה כמסעדה הטובה בעולם) ללקט עשבים ושורשים. הליקוט ילווה בארוחה בשטח ובערב בסעודה בגן ירק אורגני הנישא על גג. ביום הרביעי יחזרו לוודסטוק ויובילו טיול אלטרנטיבי בכריסטיאנה - אזור מגוריהם של ההיפים המתגוררים במחסני תחמושת - והפינלה של הטיול - סיבוב שופינג ברחבי העיר.

מחיר: 11 אלף שקלים לחבילה של 5 לילות הכוללת טיסות, מלונות, ארוחות, סיורים הופעת ג'ז ועוד.
לפרטים: nuritporan.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיול בוטיק בעקבות סודות הקולינריה הנורדית. חגית אברון ונורית פורן בקופנהגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספורט, אופנה ומה שביניהם, ברחבי העולם

"תלמה" היא חברת תיירות שמפעילה שלוחה של מסעות בוטיק אקסקלוסיביים, הנתפרים בהתאמה אישית למידות המטיילים. את הטיולים מובילים טאלנטים נחשבים בתחומם. וכך, לדוגמה, תוכלו להצטוות לשדרן הספורט אלי אילדיס ולצאת איתו למסע מוטורי מאיץ אדרנלין, הכולל התנסות בנהיגת מרוצים, רכיבה על אופני שטח ונהיגה בפרארי לצד ביקור ביקבים ולינה בארמונות.

אם אתם חובבי הספורט הלבן, תוכלו לטייל בעקבות תחרויות הטניס החשובות בעולם - טורניר הגרנד סלאם באוסטרליה, ארה"ב ואנגליה, וטורניר ה-ATP בלונדון בהנחיית הטניסאי, האלוף, אנדי רם. הטיול כולל ישיבה בשורה הראשונה באצטדיון ה-O2, פרשנות אישית, כניסה אל מאחורי הקלעים של המגרשים ומפגש עם השחקנים. עוד בענייני ספורט - מסעות ריצה בגיאורגיה ובאדיס אבבה עם הספורטאית ענת הראל וכן ספורט השופינג מהחלומות וכניסה לשבוע האופנה בניו יורק ומילאנו עם הסטייליסטית סנדרה רינגלר.

בנוסף, החברה עורכת סיורי DETOUR בשיתוף סטודיו 6B ובהנחיית האדריכל אמיר נבון ומעצבת הפנים יעל פרי. במהלך הטיול מבקרים בגלריות, מוזיאונים, מסעדות וחנויות מעוצבות ופוגשים ארכיטקטים ומעצבים מוכרים. בהמשך מתוכננים גם סיורי עיצוב לניו יורק וקופנהגן.

ואם עייפתם מכל הטיולים ברחבי העולם תוכלו להצטרף לסשן של ניקוי רעלים, טיהור הגוף והליכה בטבע המרהיב של גאורגיה, בהנחיית הנטורופת והרבליסט אודי סער.

לפרטים: www.talma.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully