וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השילוש הקדוש של התייר האמריקני

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

13.4.2017 / 9:18

ניו יורק, מיאמי ולאס וגאס יוצרות את משולש הנופש האולטימטיבי עבור אמריקאים רבים. מהו סוד המשיכה של שלוש הערים, שכה שונות זו מזו?

מנהטן. רויטרס
קשה להתחרות בעוצמה ובכמות המונומנטים שיש בניו יורק/רויטרס

יותר מ-300 אלף אמריקנים נהרו בספטמבר 2016 אל לאס וגאס, כדי לבלות בה את סוף השבוע הארוך שיוצר הלייבור דיי. ב-2015 מיאמי רשמה שיא במספר התיירים שהגיעו אליה עם 15.1 מיליון בני אדם, שהשפעתם הכוללת על כלכת העיר כתוצאה מכסף שנכנס, תרומה למעגל העבודה ולעסקאות שנעשו בה מוערך בכ-23.5 מיליארד דולרים. בשנת 2015 ביקרו 43.2 מיליון אמריקאים בניו יורק, הכי הרבה אי פעם בתולדות התפוח הגדול. ניו יורק, מיאמי ולאס וגאס, ערים הרחוקות זו מזו ומשקפות את פניה המגוונים של ארצות הברית, יוצרות את משולש הנופש האולטימטיבי עבור אמריקאים רבים.

מה גורם לאמריקאים לאהוב את שלוש הערים האלו? נדמה כי השוני ביניהן, היצע האפשרויות הגדול והאופי המיוחד של כל עיר מהלכים קסם על האמריקאים, ששמחים לבלות בהן סוף שבוע או אפילו חופשה ארוכה יותר. כמובן שגם למזג האוויר תרומה משלו. התיירים האמריקאים בורחים ממזג האוויר האופייני לאזור מגוריהם ומחפשים שינוי אקלימי על בסיס עונתי, כשבחורף רבים מעדיפים לטוס למיאמי ובקיץ לניו יורק או לווגאס. אז מהו סוד המשיכה של שלוש הערים הללו?

רוחצים בחוף במיאמי ביץ', פלורידה. 28 במאי 2016. AP
ב-2015 מיאמי רשמה שיא במספר התיירים שהגיעו אליה עם 15.1 מיליון בני אדם. נופשים בחוף מיאמי, מאי 2016/AP

שלושה דברים שאמריקאים אוהבים במיאמי

החוף: עשרות קילומטרים של חולות זהובים, עצי דקל וגלי אוקיאנוס בשלל גוונים של כחול, הם פנטזיית החופשה של לא מעט אמריקאים שחיים במרכז המדינה. אמנם באיים הקריביים, בהוואי ובמקסיקו יש שפע של חופים דומים אבל מיאמי קרובה יותר, זול יותר לטוס אליה וההיצע הקולינרי שלה עצום. כמה עצום? רק לאורך האושן דרייב בעיר ישנן יותר מ-300 מסעדות.

הכיף: אמנם הוא מתחיל בחוף, אבל לא נגמר שם אלא ממשיך באדריכלות הארט דקו המיוחדת של העיר שמעניקה לה מראה ססגוני, ונגמר בלא מעט אטרקציות שכל מטרתן היא לספק הנאה למבקרים, שופינג, מוזיאון המדע, מוזיאון הילדים, גני חיות ופארקים הופכים את העיר לאזור בילוי אחד גדול. לא במקרה 89% מהאמריקאים שביקרו בעיר השיבו בסקרים כי ברצונם לחזור אליה בעתיד.

השמש: אמנם מדי יום בשעה שלוש וחצי יורדים בעיר ממטרים עזים למשך כשעה בגלל קרבתה של העיר למפרץ מקסיקו, אבל בשאר הזמן מזג האוויר בעיר נוח, והיא מקום מפלט לרבבות אמריקאים מפני החורף הקשה במדינות הצפון. אין זה מקרה שרוב המבקרים במיאמי מגיעים מניו יורק ושיקגו, ובחודשי החורף תיירות הפנים בה משגשגת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חוף סאות' ביץ', מיאמי. ShutterStock
מפלט לרבבות אמריקאים מפני החורף הקשה במדינות הצפון. חוף העיר מיאמי/ShutterStock

שלושה דברים שאמריקאים אוהבים בניו יורק

העוצמה: האמרה ש"ניו יורק היא לא ארצות הברית" ברורה לכל מי שביקר בעיר הגדולה ובמקומות נוספים ברחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - לא בקצב, לא בגודל, לא בקוסמופוליטיות. מעין "מדינת תל אביב" אם תרצו מטאפורה מוכרת. ניו יורק, בירת העולם החופשי, והאמריקאים אוהבים לראות זאת במו עיניהם ולהתבשם מהאווירה הייחודית שיש רק לה. כשחקלאי ממונטנה, זבנית מארקנסו או פנסיונרים מקולורדו רוצים להרגיש את עוצמתה של האומה האמריקאית ולחוות עיר ששונה מכל מה שהם מכירים, הם פשוט תופסים טיסה לניו יורק. לעיתים יהיה זה ביקורם הראשון בניו יורק, והם יחושו כתיירים ככל התיירים ממדינות שמחוץ לארצות הברית.

השפע: בניגוד לערים אחרות שבשעות הערב נסגרות, או מקומות נידחים שבהם כספומט נחשב לאטרקציה של העיירה, בניו יורק יש הכול, 24/7, לאורך כל השנה. השפע הזה מסחרר את האמריקאים שמבקרים בה, והפתיחות של העיר בה כל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה, מהפנטת אותם. מרכבת תחתית לפנות בוקר ועד מופעי חצות בברודווי, מאירועי תרבות ואופנה ועד מועדונים, ממסעדות ועד קונצרטים, ממשחקי ספורט ועד סצנה קולינרית מפותחת וסלבס בכל פינה - יש בה הכול, בניו יורק, וכעיר שהעולם צועד אחריה, יש בה הכול לפני כולם.

הסמלים: חמשת הרובעים של העיר - מנהטן, ברוקלין, קווינס, ברונקס וסטטן איילנד מלאים במונומנטים וסמלים, ולכל רובע אתריו המפורסמים: בניין האמפייר סטייט, גראונד זירו, גשר ברוקלין, אצטדיון היאנקיז, הסנטרל פארק, פארק השעשועים בקוני איילנד, החנויות בשדרה החמישית, הטיימס סקוור, התיאטראות בברודווי, המדיסון סקוור גארדן, מגרשי הטניס בפלשינג מדו, המועדונים בהארלם וגן החיות בברונקס. נדמה שאין פינה בניו יורק שאינה מעוגנת בהיסטוריה האמריקאית, או לפחות צולמה באחד מסרטיו של וודי אלן. והאמריקאים רוצים לראות את המונומנטים מקרוב, לפחות לכמה ימים.

טיול מאורגן לארה"ב

קו הרקיע של מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
בירת העולם החופשי מתהדרת בשפע של אטרקציות וקצב מסחרר/ShutterStock

שלושה דברים שאמריקאים אוהבים בלאס וגאס

האשליה: ביוני 2016 חשפה אקספדיה, סוכנות תיירות האונליין הגדולה בעולם, כי לאס וגאס היא היעד שהניב הכי הרבה חיפושים מאז הוקמה החברה לפני כ-20 שנה - לא רק בארצות הברית, אלא בעולם כולו. כי לאס וגאס היא לא עיר, אלא רעיון: לחבר חלומות, אסקפיזם ושעשועים על ידי אדריכלות ראוותנית וחסרת גבולות, ולשים את כל זה כאואזיס בלב המדבר. בתי הקזינו לאורך הרצועה, האדרנלין והמחשבה על האפשרות שבזריקת הקוביות הבאה או בהורדת ידית אחת כל החיים יכולים להשתנות, הופכת את וגאס למקום שבו חלומות יכולים להתגשם, וגם אם לא - לפחות היה כיף לנסות. כל זה הוא חלק מהחלום האמריקאי הגדול שמושך מיליוני תיירים מרחבי העולם, אבל יש לציין כי הרבה מהתיירים בעיר הם אמריקאים שלא חשים שום צורך לצאת מגבולות מדינתם, כיוון שלאס וגאס היא המקור לכל מה שנתפס בעיניהם כבילוי, חופשה והנאות שונות ומגוונות.

מלונות באזור הסטריפ של לאס וגאס. ShutterStock
המקום בו חלומות יכולים להתגשם. הסטריפ של לאס וגאס/ShutterStock

הכנסים: מתחנת החלל נראית לאס וגאס כנקודת אור בוהקת בלב חשכת המדבר. מבודדת. רחוקה מכל ציוויליזציה. מקום נהדר להתבודד בו, או להתכנס באחד ממלונותיו המפוארים. הכוח האמיתי של וגאס לא נמצא ברולטה עצמה, אלא במה שסביבה, ולא בכדי היא בירת הכנסים של ארצות הברית. המלונות המאובזרים והבידור המגוון לזמן הפנוי לפני ואחרי המצגות וההרצאות, הופכים אותה לעיר האירוח האולטימטיבית. יותר מ-42 מיליון בני אדם עברו בעיר ב-2015 מדי שנה, ומילאו את 150 אלף חדרי המלון בעיר, כ-6 מיליון מהם ביקרו בה במסגרת כנס כלשהו.

האפשרויות: אם ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וגאס היא האופן שבו מומחש הכינוי הלכה למעשה. חתונות חפוזות, נערות שעשועים, פסטיבלים המוניים, מופעים גרנדיוזיים, בילויים מהבוקר עד הבוקר שלמחרת, אווירה של ניקוי ראש ויכולת להשאיר את תלאות היום יום בכניסה לעיר. לא פלא שהאמריקאים אוהבים להשתמש בביטוי ההומוריסטי "מה שקרה בווגאס נשאר בווגאס", ואין זה מפתיע שזאת העיר עם הכי הרבה תיירים חוזרים ביבשת אמריקה.

טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully