וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטבע עם החבר הכי טוב: 7 מסלולי טיול לכם ולכלבכם

4.11.2016 / 7:17

גם חברו הטוב ביותר זקוק לקצת טבע, ולא רק לרחרח מדרכות שלוש פעמים ביום. אז לאן תוכלו לקחת אותו כדי לחלץ (ואולי גם למצוא) עצמות? הנה 7 מסלולי טיול שמצוינים לכם וגם לכלב שלכם

טיול עם הכלב. ShutterStock
גם הוא זקוק לחילוץ עצמות. טיול עם הכלב/ShutterStock

גן לאומי מבצר נמרוד

הידוע גם בשם קלעת נמרוד, הוא המבצר הגדול ביותר שנותר בישראל מימי הביניים ושוכן למרגלות החרמון על הרכס הנישא 800 מטר מעל פני הים. מסלול ההליכה מתחיל בקופות, שם עולים במדרגות לאזור דרום-מערב המנזר והולכים לאורך חומת המנזר. בהמשך המסלול חולפים על פני מגדל השמירה, מתבוננים בתצפיות מרהיבות וכמובן עוצרים למנוחה. הכלבים ישמחו לנוח ולהתרענן כשבעליהם יקראו הסברים בכל מקום.

הכניסה לאתר בתשלום, חובת רצועה לאורך כל הטיול, מסלול קל, כשעתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצפיות מרהיבות. גן לאומי מבצר נמרוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חורבת זעק ויער להב

צפונית לקיבוץ להב שבדרום השפלה מצויים שרידי יישוב קדום ובו מבנים ציוריים ומערות אשר נגישים לקהל המבקרים, לרבות בכלי רכב (אך אין כניסה ממונעת לאזור העתיקות). במקום ניתן לראות את בית המוכתר ולמרגלותיו מערה ששימשה למגורים, מערת בית הבד ופתחי מערות נוספות שלחלקן ניתן להיכנס. חוות הבודדים הסמוכה פתוחה בתיאום מראש. חשוב להצטייד בפנסים ובבגדים ארוכים למי שמתכננים להיכנס למערות.

המסלול קליל ונח למשפחות ולכלבים, ולאחריו ניתן להמשיך אל יער להב הסמוך ובו מגוון מתקני שעשועים ופיקניק שקק"ל מתחזקת וליהנות מארוחה משפחתית בחיק הטבע.

מסלול קליל, כ-1 ק"מ, שעה-שעה וחצי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יער להב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מסלול קליל ונח למשפחות ולכלבים. יער להב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין דבשה

על גבול רמת הגולן ועמק החול נובע מעיין עין דבשה (או "עין דרבשיה"). ההליכה מתונה לאורך שביל שלסירוגין מתרחב ומתכווץ, חשוף לשמש אך בהמשכו מוצל ונכנסים אל מים רדודים לשמחתם של הילדים וההולכים על ארבע כמובן. ניתן ללכת בתוך פלג המים הרדודים ולהגיע אל מבנה בזלת של טחנת הקמח שנשתמרה במקום.

מסלול קליל, כחצי ק"מ, שעה עד שעתיים, תלוי בזמן ההשתכשכות במים.

מעיין עין דבשה בעמק החולה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
ללכת בתוך פלג מים רדודים. עין דבשה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

שביל הארז ביער ירושלים

הריאה הירוקה של ירושלים מזמינה משפחות וכלבים לטיול מעגלי קל ונח, ליהנות מאויר הרים (צלול כיין) וריח ארזים (ואורנים). נקודת ההתחלה היא בחניון המרכזי של יער ירושלים, חניון אונטריו שם ניצבים שולחנות ישיבה ומתקני שעשועים.

שביל הארז מסומן בצבע כחול משלב מספר נקודות עצירה מעניינות בהן גן אוסטרליה, חניון הגמלאים (בין טראסות חקלאיות ובהן כרמי זיתים, ארזים ועצי בוסתן). בדרך ניתן לצפות בארז בן גוריון (סטייה קלה מהשביל הכחול) זהו העץ שנטע דוד בן-גוריון בשנת 1958, וכן סטיות נוספות מגלות פינות חמד מרהיבות. לאורך המסלול צמחייה עשירה וססגונית, וכן מומלץ להצטייד בנעלי הליכה נוחות ובחומרי עזר, לעצור ולקרוא בכל נקודת עצירה ותצפית וכמובן לאפשר לכלבם מנוחה מהטיול.

מסלול קל, כ-4 ק"מ, ארבע שעות.

עצים ביער ירושלים. ShutterStock
אויר הרים וריח ארזים ואורנים. יער ירושלים/ShutterStock

שביל המעיינות ופארק קנדה-איילון

למרגלות הר יהודה בסמוך למחלף לטרון שוכן לו פארק איילון-קנדה (על שם תרומת יהדות קנדה לקק"ל לצורך פיתוחו), שבו ניתן ליהנות מטיול מוצל בפני עצמו. בפארק מגוון מסלולי טיול ועמק המעיינות אחד מהם. לאורכו עצי בוסתן רבים, תאנה, גפן ורימון, עצי חורש ים תיכוני ושרידים קדומים של קברים וטרסות. המסלול מסתיים במעיין התמרים בו פורחים פרחי נופר. כלביכם יהנו לרוץ הן בפארק, הן בעמק המעיינות ובלבד שתקפידו על מתן שתייה כראוי.

מסלול קליל, כ- .5 ק"מ, שעה וחצי.

פארק קנדה, ירושלים. קק"ל,
עצי בוסתן שונים ובריכת מים. מעיין התמרים בפארק קנדה/קק"ל

נחל שיח, חיפה

בצפון הכרמל, מסלול חד כיווני המחייב השארת כלי רכב נוסף בנקודת הסיום- שער ברוש בבית העלמין שדה יהושע בחיפה יש חניית עפר ברחוב המלך שלמה. לאחר השארת רכב האיסוף, יש לנסוע ברכב אחר לרחוב לוטוס ליד בתים 12/15 בשכונת כרמליה ולהתחיל המסלול.

לאורך המסלול כלבכם ואתם תפסעו בנוף חורש טבעי, תפגשו משטחי סלעים וצמחייה מגוונת לרבות שיחי לוטם, מרווה משולשת ועצי אלון תוכלו לראות ולהריח גם צמחי תבלין כדוגמת המרווה המשולשת והצ?ת?ר?ה הוורודה. ניתן גם למצוא טרסות חקלאיות נטושות, שרידים ארכיאולוגים כדוגמת המנזר הכרמליתי וכמובן ערוצי מים שאינם ראויים לשתייה או לרחצה, אך מזג האוויר טוב יעניק הרגשה מרעננת.

המסלול אינו מוצל וקיימת סכנת החלקה לאחר ימים גשומים. מסלול קל, 2 ק"מ, שעתיים.

נחל שיח. איל שפירא
לפסוע בנוף חורש טבעי. נחל שיח/איל שפירא

שמורת שער פולג

ידועה בשמה הפופולארי "שמורת יקום" , נמצאת בין יקום למושב אודים שבשרון. ראשית המסלול בחניון העפר ליד תחנת הדלק "דור", אז נכנסים רגלית או עם הרכב אל פארק יקום. שבילי ההליכה המסומנים בשמורה מצויים דרומית לנחל פולג, שם גם נמצא מצוקי כורכר תלולים, מגוון תצפיות וצמחיה טבעית מרהיבה בהתאם לעונות השנה.

לאחר מכן, ירידה בשביל בזהירות אל הפרצה המלאכותית בת למעלה מ-4,000 שנה בנחל פולג. עליות וירידות לאורך המסלול שלא התברך בהרבה צל, לכן מומלץ לשתות הרבה מים ולאפשר מנוחה ככל הניתן, לרבות על שפת אגם קטן או בחורשת איקליפטוסים קטנה במקום ולהשפריץ מים על כלבכם.

מסלול קל, 3 ק"מ, שלוש שעות.

seperator

ועוד כמה דברים חשובים לפני שיוצאים לדרך

טל שלוש, מנכ"ל מרכז הכלב והאדם מזכיר את הדברים שחשוב לוודא לפני מסלול עם הכלב:

• אין כניסה: עליכם לבדוק מראש האם המקומות אליהם תכננתם להגיע אכן מאפשרים כניסה לכלבים. פארקים, שמורות טבע או מסלולים אחרים אינם בהכרח מאפשרים כניסת כלבים גם אם הכלב קשור ברצועה.
• עליות וירידות: ישנם כלבים החוששים מפני קפיצות ואזורים סלעיים, או כלבים שאינם יכולים, על כן הימנעו מנסיעה למקומות אלו אם ידוע מראש על כך. במסלולים עם ירידות תלולות, מומלץ להסתייע ברתמת קשירה לכלב.
• מקורות מים: לא כל הכלבים יודעים לשחות. במידה וכלבכם אינו יודע לשחות ונמנע ממגע ומכניסה למים, רצוי לוודא מראש כי לא ייאלץ להיקלע למכשול מסוג זה במסלול הנבחר. כלבים היודעים לשחות ישמחו מאוד לצנן את גופם במקורות המים לאורך המסלולים השונים.
• כללי בטיחות: בניגוד לבני האדם, לכלבים אין מנגנון הזעה, אלא הם מלחיתים ומתחממים מהר מאוד. מכת-חום אצל כלב עשויה לגרום לו לנזקים חמורים ואף להביא למותו! לכן, בזמן שאתם מקפידים לשמור על בריאותכם וילדיכם, שימו לב לכלבים שלכם: אל תשכחו לקיים מדי זמן קצוב הפסקות למנוחה בצל, הקפידו לא לשהות הרבה ובמאמץ תחת השמש, ודאגו למתן שתייה לכלב ואפילו לשטיפתו ולרענון ראשו וגופו במים קרירים.
• תיק לכלב: במסגרת ההכנות המשפחתיות לטיול ולפני היציאה לדרך חשוב להכין תיק לכלב ולהכניס לתוכו: קערית מים, כמות אוכל מספקת, רצועה ומחסום, שקיות לאיסוף צרכים, שמיכה או מגבת וכמובן כדור או צעצוע אהוב אחר.
• לפקוח עיניים: אם אתם מאפשרים לכלבכם להסתובב ללא רצועה, הקפידו שלא ילך לטיול עצמאי ולא ימצא את דרכו בחזרה. כמו כן, לא לעמוד ובוודאי לא לשחרר הכלב בקרבת כבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully