וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיא עולם: האישה שטסה ל-196 ארצות בזמן הקצר ביותר

7.11.2016 / 7:55

ויליאם פוג, מאחוריך: קאסי דה פאקול מאיימת לשבור את השיא העולמי ולהיות האישה הראשונה שהצליחה לטוס ל-196 ארצות בזמן הקצר ביותר - והיא רק בת 27

expedition_196

חושבים שאתם טסתם מלא הקיץ? תראו מה עבר על קאסי דה פאקול בת ה-27 מוושינגטון שיצאה כשגרירה של שלום למסע ב-196 ארצות בעולם (193 מדינות ריבוניות ושלוש לא) במטרה לשבור את שיא גינס העולמי ולהיות האישה הראשונה שהצליחה לטוס לכל מדינה בעולם בזמן הקצר ביותר. נכון לכתיבת שורות אלה, נותרו לה רק עוד 45 ימים לבקר ב-16 המדינות האחרונות במסע שלה - אליו יצאה לפני כ-15 חודשים. וכן, היא הייתה גם בישראל.

ביום הולדתה ה-25, החלה פאקול לתכנן טיול של פעם בחיים מסביב לעולם. היא יצאה למסע ביולי 2015, הגיעה עד כה ל-180 מדינות, עלתה על 254 טיסות וצפויה לעלות על עוד 26 בדרך. היא טוענת שהטיסות הן החלק הקשה יותר במסע שלה, אולם היא מסתדרת יופי עם נסיעות ארוכות באוטובוסים.

עלות המסע עד כה הגיע לסכום נכבד של 198 אלף דולר, אולם הכסף לא יוצא מכיסה. היא נשלחה למסע בשליחות המכון הבינלאומי לשלום דרך תיירות וסקאל אינטרנשיונל - ומקבלת תזרים מזומנים חודשי מהספונסרים שלה, כל עוד היא כמובן עומדת ביעדים. במסגרת המסע, עליה להיפגש עם סטודנטים לתיירות ולהעביר להם סדנאות על תיירות וכלכלה, ולאסוף דגימות מים ברחבי העולם עבור מדענים כדי לבדוק הימצאות של מיקרופלסטיק. משקיעים נוספים תרמו מכספם עבור צילום סרט תעודה חינוכי המלווה את המסע שלה, ובנוסף היא מקדמת מלונות יוקרה באינסטגרם ובתמורה זוכה ללינה במלון ללא תשלום.

"מאז בית ספר, תמיד חלמתי לבקר בכל מדינה בעולם וללמוד עוד על התרבויות השונות, הסביבה הטבעית והדת", סיפרה פאקול ל-"The Mirror", "באמריקה אנחנו ברי מזל שיש לנו כזה כור היתוך גדול של תרבויות ואנשים מכל רחבי העולם, שהפכו את המדינה למה שהיא היום. רציתי ללמוד על המקומות מהם האנשים האלה באים. ליתר דיוק, על המקום ממנו אני הגעתי, ואבותיי שמקורם באירופה".

"תהיתי מה יש מחוץ לצפון אמריקה. האם המזרח התיכון הוא באמת כמו שמתארים אותו בחדשות? בשבילי זה מסע אישי שנועד ללמוד כל מה שאני יכולה על העולם שלנו. אני רוצה לצאת מאזור הנוחות שלי ולהרגיש בנוח בלא נודע".

עוד באותו נושא

והוא רק בן 27: האיש שביקר בכל 193 המדינות בעולם, ובזול

לכתבה המלאה

מסעה של פאקול כלל עליות ומורדות - אך היא מתמקדת בעיקר בחוויות הטובות שצברה - ועוד ממשיכה לצבור. היא מספרת שההחלטה לצאת למסע לבד, כאישה עצמאית, עיצבה חלק נכבד מהחוויה שלה. "בממוצע, אני מבלה בין יומיים לחמישה ימים בכל מדינה. זה מדהים להיפגש עם סטודנטים ומכובדים, להגיע למקומות שאף אחד אחר שאני מכירה לא הגיע. כבר מצאתי את עצמי במצבים לא נעימים בטיול שלי, שלגבר לא היו קורים. היו כאלה שחשבו שהם יכולים לנצל אותי בגלל שאני אישה וחשבו שאני אתן להם כסף או אדבר איתם יותר רק כי הם רוצים, אבל לא אסבול עוד מקרים כאלה של אי שיוויון. אם אני מרגישה שמנצלים אותי, אני אומרת את מה שאני חושבת והולכת משם".

פאקול כבר יכולה לתאר לעצמה איך היא תרגיש בסוף המסע הארוך שלה, "אני מבלה את רוב זמני במדינות בהן אני יכולה לקדם את המטרה שלי, לעורר שינוי. אני עדיין לא האישה הראשונה שטסה לכל מדינה בעולם, אבל אני מתארת לעצמי שתחושת ההישג וההצלחה שתגיע עם סוף המסע הזה תהיה פשוט מדהימה. אני רק מקווה שהצלחתי לעורר נשים צעירות (וגברים!) ברחבי העולם לצאת ולהגשים את המטרות שלהן - מטרות שעד היום נהגו לחשוב שרק גברים מסוגלים להשיג. אנחנו נראה להם אחרת".

עוד בחדשות תיירות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully