וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: כמה מים באמת צריך לשתות בזמן שטסים?

ידוע שטיסה מייבשת ויש לשתות בה הרבה מים, אבל כמה בדיוק? עכשיו יש חישוב שמצאו רופאים אמריקניים, הממליץ על כמות מסוימת לכל שעת טיסה. וכמה מים יש לשתות אם צורכים אלכוהול באוויר? אם טסים - כן שותים

נוסע שותה מים במהלך טיסה. ShutterStock
ככל שאתם טסים בגובה זמן רב יותר - כך יש לשתות יותר מים/ShutterStock

כל מי שטס מכיר זאת: יש צורך במיומנות מיוחדת במינה כדי להצליח לשתות מספיק בזמן הטיסה. לעתים אף נדמה שכאשר אתם באוויר, הכל פועל כדי למנוע מכם להרוות את צימאונכם. מה זה הכל? החל בתקנות הביטחון הבינלאומיות שאוסרות על העלאת נוזלים למטוס, דרך האוויר היבש השורר בתא הנוסעים ועד לעגלת המשקאות - שתדירות הופעתה נדירה כמו ליקוי ירח.

אז נכון, אספקת נוזלים מיטבית היא ערך בריאותי עליון (במיוחד בזמן טיסה), אך התוצאה של כל הגורמים הללו היא תחושת צימאון עזה ואף סכנת התייבשות.

לכן, בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם בטסה לחו"ל, כדאי שתדעו בדיוק כמה נוזלים עליכם לצרוך. מאמר שפורסם לאחרונה במגזין התיירות האמריקאי "קונדה נסט טרוולר" ניסה להגיע אל נוסחת הקסם - זו שתשאיר את מצב הנוזלים בגופכם ברמה משביעת רצון. כותבי המאמר פנו לקבל עצה מד"ר קלייטון קואל, מומחה לרפואה תעסוקתית ורפואה תעופתית מהמרכז הרפואי "מאיו". לדבריו, "אין כלל אצבע קבוע באשר לכמות הנוזלים שיש לשתות בזמן טיסה, שתופס לגבי כל הטסים".

עם זאת, רופאים וארגוני בריאות בתחום מציעים כמה כללים לכמות המים שיש צרוך בעודכם מרחפים בגובה של 10 ק"מ מעל הקרקע. כך, למשל, באיגוד הרפואה התעסוקתית האמריקאי ממליצים לשתות כ-250 מ"ל (רבע ליטר) מים על כל שעת טיסה. כמובן, ככל שהטיסה ארוכה יותר, יש להקפיד על הכללים הללו באדיקות רבה יותר.

כאמור, מידת הלחות הנמוכה השוררת בתא הנוסעים מביאה אף היא לסכנת התייבשות בזמן הטיסה. זו עומדת על 25 אחוז במקרה הטוב (במטוסים חדשים כדוגמת איירבוס A350 או בואינג 787, המכונה גם Dreamliner) ויורדת עד לרמה של 10 אחוז במטוסים אחרים. לכן, בסביבה מעוטת-לחות כגון זו, יש לזכור כל העת לשתות.

באתר הלייף סטייל My Domaine, הסוקר את המחקר, אף מסבירים כי ככל שאתם מצויים בגובה רב יותר, כך מואץ איבוד הנוזלים של גופכם. "אם אתם צורכים אלכוהול בזמן הטיסה, דעו כי סכנת ההתייבשות מוחשית, עד לרמת התא הבודד", מוסיף ד"ר קלייטון קואל.

ואם בכל זאת מתחשק לכם דרינק? "על כל כוס יין, הקפידו לשתות רבע ליטר מים", הוא ממליץ.
.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully