וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רונאלדו: יצירות האמנות הגדולות של מדריד

18.10.2016 / 10:49

גם אם נדמה שברצלונה וגאודי מחזיקים בתואר הנכסף, מדריד היא ביתם של לא מעט אמנים חשובים ששינו את פניה של ההיסטוריה. איפה תמצאו את המוזיאונים הכי טובים בעיר

מדריד. ShutterStock
מדריד. הרבה יותר מחוויה של כדורגל/ShutterStock

תשכחו מהסנטיאגו ברנבאו. כן, זה לא קל כי כל ביקור במדריד מתחיל ומסתיים במקדש הכדורגל האלמותי של ריאל מדריד ובחיפוש אחר מזכרות של רונאלדו וחבריו צחורים. אבל מדריד היא הרבה יותר מחוויה של כדורגל. למען אמת, בירת ספרד היא המקום הנכון לחובבי אמנות ותרבות.

גם אם נדמה שברצלונה וגאודי מחזיקים בתואר הנכסף, מדריד היא ביתם של לא מעט אמנים חשובים ששינו את פניה של ההיסטוריה.

Museo del Prado

בעיני רבים, המוזיאון החשוב במדריד כולה. מיקומו בבניין קלאסי ענק ששימש כביתו של מלך ספרד קרלוס השלישי במאה השבע עשרה רק מוסיף לחוויה האמנותית ששורה על כל מי שמבקר במוזיאון המרהיב הזה.

מלבד התערוכות המשתנות, מוזיאון דל פראדו מציג את אוספיהם של מלכי ספרד לדורותיהם ואת המתנות השונות שקיבלו ממלכי אירופה במהלך ההיסטוריה. בין השאר ניתן למצוא שם יצירות שקיבלו ממלך צרפת לואי הארבעה עשר ויצירות של אמנים איטלקיים כמו בוטיצ'ילי ורפאל.

כתובת: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid

מוזיאון דל פראדו מדריד. ShutterStock
Museo del Prado. המוזיאון החשוב במדריד כולה/ShutterStock

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

המוזיאון הלאומי של ספרד ועוד אתר חובה לחובבי אמנות היסטורית. מוזיאון ריינה סופיה, שהוקם בשנת 1992 על שמה של מלכת ספרד, מציג פריטי אמנות היסטוריים מהמאה העשרים, בראשם ציורו של פבלו פיקאסו, 'גרניקה' שנחשב ליצירה המפורסמת ביותר במוזיאון ועוד יצירות מפורסמות של ציירים כמו סלבדור דאלי.

המבנה המרכזי של המוזיאון שימש במקור כבית חולים אבל לפני שני עשורים הוא הוסב ושופץ וכיום קשה להחמיץ את מעטפת הפלדה והזכוכית שמעטרות את חזיתו.

כתובת: Calle de Santa Isabel, 52, 28012 Madrid

Museo Thyssen-Bornemisza

אחד מאוספי האמנות הפרטיים הגדולים בעולם שכולו שייך לברון היינריך תיסן-בורנמיסה, איש עסקים הונגרי שבשנת 1920 מכר לממשלת ספרד את היצירות שבבעלותו.

המוזיאון של תיסן-בורנמיסה ממוקם בצמוד למוזיאונים הקודמים, דל פראדו וריינה סופיה, שבמהלך השנים זכו לכינוי "משולש הזהב של האמנות הספרדית", והוא התפרסם בעיקר בשל העובדה שבין היצירות של הברון יש כמה חשובות ביותר של אמני רנסנס כמו רמברדנט, רנואר, ואן דייק וואן גוך.

כתובת: Paseo del Prado, 8, 28014 Madrid

מוזיאון תיסן-בורנימסה מדריד. ShutterStock
Museo Thyssen-Bornemisza. רמברדנט ורנואר/ShutterStock

Museo de América

מי שמאס באמנות אירופית, המוזיאון הבא מומלץ בהחלט. השלטון הספרדי במרכז ודרום אמריקה במשך שנים רבות הוא גולת הכותרת במוזיאון "אמריקה" שהפריטים המוצגים בו מותירים חותם עמוק בכל מבקר.

כאן נמצא אוסף האמנות הלטיני הגדול ביותר שסיפקו מדינות דרום-מרכז אמריקה במשך הכיבוש הספרדי. בין השאר ניתן למצוא את כתרו של מלך מדריד אותו הכינו בני המאיה ועוד מחוות יקרות שהעניקו שליטי המדינות הכבושות לשלטון ההיספני. האוסף במוזיאון מוצג לפי תחומי עניין כמו תקשורת, כלכלה, משפחה ועוד.

כתובת: Av. de los Reyes Católicos, 6, 28040 Madrid

Museo del Romanticismo

מוזיאון הרומנטיקה הוא אחד מביקורי החובה במדריד. למעלה מ-1,600 פריטי אמנות ויצירות ממתינים שם רק כדי להראות לעולם את רזי הרומנטיקה של גדולי האמנות במאה התשע עשרה. בין השאר ניתן לצפות שם בציורים, פסלים, רהיטים וכתבי יד של גתה, לורד ביירון, גוסטבו אדולפו, רוזליה דה קסטרו ועוד.

המוזיאון עצמו נפתח מחדש בשנת 2009 אחרי שנסגר לכמה שנים של שיפוצים, עם בשורה מרעננת: קופי גארדן שובה לב שממתין לכל האוהבים עם פנינה טבעית וקסומה בלב העיר ההומה.

כתובת: Calle San Mateo, 13, 28004 Madrid

כתבה פרסומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully