וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והוא רק בן 27: האיש שביקר בכל 193 המדינות בעולם, ובזול

6.10.2016 / 0:13

הנריק יפסן עוד לא בן 30, אבל כבר ביקר בכל 193 המדינות בעולם - ובתקציב זעום. לא תאמינו כמה דרכונים הוא גמר בדרך ועל כמה טיסות הוא עלה. אז איך הוא עשה את זה? הנה הסודות של איש העולם הגדול (שמשלם בקטן)

הנריק יפסן טייל בכל 193 מדינות בזול. אינסטגרם, צילום מסך
מילא בחותמות עשרה דרכונים שלמים. הנריק יפסן/צילום מסך, אינסטגרם

הכירו את הנריק יפסן מדנמרק, שסיים השנה טיול חובק עולם, במהלכו ביקר בכל אחת ואחת מהמדינות שעל פני כדור הארץ. הוא אף עשה זאת בתקציב זעום.

הנריק החתים את דרכונו ב-193 מדינות, עלה על 850 טיסות של יותר מ-200 חברות תעופה שונות, לן בלמעלה מ-1,000 בתי מלון, מילא עשרה דרכונים שלמים ולבסוף הגיע לקו הגמר - באריתריאה. והוא בסך הכל בן 27.

את ההרפתקה הגדולה שלו החל הנריק בגיל 17, בעת שביקר במצרים וברחבי דרום-מזרח אסיה. "ומאז, טיולים בעולם היו הדבר הכי חשוב עבורי", אמר הצעיר לאתר הלונלי פלנט. הוא החל לטייל "במשרה מלאה" בשנת 2010, ובאותם ימים, אף החליט כי את טיוליו ייעשה בתקציב מינימלי ככל האפשר. על הדרך הוא גם תיעד את קורותיו והרפתקאותיו בבלוג שלו והעלה צילומים לחשבון האינסטגרם שלו מכל מסעותיו, ביניהם גם מהביקור בישראל.

"כל אחד יכול"

האם זה באמת אפשרי? לדבריו, כל מי שעיניו בראשו ויודע להסתדר, יכול לנוע ברחבי העולם בתקציב קטן. "כל אחד יכול לעשות את מה שעשיתי: להתארח אצל מקומיים, להזמין טיסות לואו-קוסט וכרטיסי אוטובוס מוזלים במבצעים שונים. אני גם ממליץ להירשם לניוזלטרים של חברות תעופה ונסיעה ולעקוב אחריהן בטוויטר, כדי לתפוס בזמן מבצעים טובים".

הנריק אף קיבל עזרה ממקור לא צפוי: לאחר שביקר במדינה מספר 100 במסעו, ויצר סביבו באז וחבורת עוקבים משמעותית, החלו חברות שונות להעניק לו חסות בתמורה לחשיפה בבלוג שלו.

עוד באותו נושא

מקל הנדודים: הישראלי שביקר ב-115 מדינות מלמד איך לטייל בלי כסף

לכתבה המלאה

אז מי הכי יפה בעולם?

ואילו מדינות אהב יותר מכל? רשימה חלקית כוללת את איטליה, דרום אפריקה, ניו זילנד, איי סיישל וצרפת. "אני לא יכול להחליט מי ניצבת במקום הראשון. זה לא יהיה הוגן לומר שמדינה אחת טובה מאחרת. אני אוהב מקומות שונים מסיבות שונות. כך למשל, את איטליה אהבתי בזכות האוכל, האנשים ונופי הטבע שלה".

אך לא תמיד התנהל הכל על מי מנוחות. הוא לקה ארבע פעמים בהרעלת מזון קשה וגם נשדד מספר דומה של פעמים. "כעת, בני משפחתי מרוצים מהעובדה שאני כבר לא מסתובב במקומות מסוכנים. נכון לעכשיו כמובן".

אבל הנינוחות המשפחתית לא תימשך זמן רב: מסתבר שבימים אלו הנריק מתכנן לצאת לדרך שוב. "בהרפתקה הבאה שלי אני רוצה לבקר לא רק בכל מדינה אלא בכל טריטוריה בעולם - כמו, למשל, ביקור בכל אחת ממדינות ארה"ב. הפעם, הדגש שלי יהיה יותר טבע ופחות ערים".

עם זאת, המשימה שלו תהיה פשוטה יחסית, מאחר שכבר צבר קילומטראז' באזורים רבים בעולם: על 96 מתוך 132 טריטוריות שונות הוא כבר סימן "וי".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully